خانه | خبر | اخبارایران

«تلویزیون ایران نیاز‌های سکسی را نمی‌تواند برآورده کند»

یکشنبه, 1390-01-28 16:57
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد گفته است تلويزيون ايران نمی‌تواند انتظار کسانی را که به دنبال «سکس» هستند، برآورده کند.

 

علم‌الهدی امروز یکشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ‌‌جوانانی را که تمايل به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای دارند، به دو دسته تقسيم کرد و افزود: «يک دسته جوانانی هستند که اکشن را دوست دارند اما ديگر دسته‌ جوانان منحرفی هستند که به دنبال فيلم‌های مستهجن هستند.»

 

به گفته وی، استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در ايران، «بافت اجتماعی کشور را به هم ريخته است.»

 

اين عضو مجلس خبرگان رهبری، «بهترين راه مقابله» با شبکه‌های ماهواره‌ای را «فيلترکردن تمامی شبکه‌های مستهجن و غيرسالم» آن دانسته است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه نيروی انتظامی می‌تواند با فروشندگان ماهواره برخورد کند، افزود: «اينکه گفته می‌شود بايد با تک‌تک کسانی که ماهواره دارند، برخورد شود، نمی‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله جدی با گيرنده‌های ماهواره‌ای باشد.»

 

استفاده از تجهيزات دريافت شبکه های ماهواره‌ای در ايران ممنوع است اما با اين حال به گفته مسئولان راديو و تلويزيون دولتی ايران، دست‌کم ۴۰ درصد مردم شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند.

 

علی دارابی، قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما، آبان سال ٨٨ از گسترش استفاده از ماهواره ابراز نگرانی کرد و گفت ۴۰ درصد مردم ايران در حال حاضر به شبکه‌های ماهواره‌ای دسترسی دارند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویا ایران (ايسنا)، دارابی که در همايش بين‌المللی غدير سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت «دشمنان» از طريق شبکه‌های ماهواره‌ای به «جنگ» جمهوری اسلامی آمده‌اند.

به گفته مسئولان راديو و تلويزيون دولتی ايران، دست‌کم ۴۰ درصد مردم شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند

وی گفت که در حال حاضر، ۱۱۶ شبکه ماهواره‌ای در ايران قابل دريافت است که هدف اصلی آنها «تضعيف روحيه دينی و ارزش‌های اسلامی» است.

 

دارابی افزود:‌ «ترويج فحشا، بی‌بند و باری، تجمل‌گرايی، ابتذال، مدگرايی، انحرافات اخلاقی، اشرافی‌گری و مصرف‌گرايی از آفت‌های برنامه‌های ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به ويژه شبکه‌های فارسی‌زبان بيگانه» است.

 

اين مقام سازمان صدا و سيما با اظهار تأسف از نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای در خانواده‌های ايرانی اظهار داشت که برنامه‌های اين رسانه‌ها منجر به «فروپاشی» بعضی خانواده‌ها شده است.

 

قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما افزود که «استکبار جهانی» با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و اينترنتی قصد دارد «ايده‌ها و افکار» خود را به جوامع ديگر القا کند.

 

۱۴ تير ماه ٨٨ نيز آيت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئيس پیشین قوه قضائيه با صدور بخشنامه‌ای از دادگاه‌ها خواسته بود با «توسعه روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف نظام» برخورد جدی کنند.

 

نیروی انتظامی ایران در سال‌های گذشته اقدام به جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای از خانه‌ها می‌کرد اما حدود دو سال است که این اقدام متوقف شده است.

 

در یک سال اخیر نیز، ایران ارسال پارازیت را بر روی چند شبکه ماهواره‌ای خبری و غیرخبری فارسی‌زبان را آغاز کرد.

 

این اقدام ایران با اعتراض مسئولان شبکه‌های خبری روبرو شد. فروردين ۱۳۹۰ نيز هيأت قانونگذاری راديويی اتحاديه جهانی مخابرات از ايران خواست به ارسال پارازيت روی ماهواره‌ یوتل‌ست پايان دهد.

 

شبکه‌های خبری فارسی‌زبان خارج از ایران، به‌وسیله ماهواره یوتل‌ست نیز پخش می‌شوند.

 

با این حال ایران تاکنون به ارسال پارازیت‌ها پایان نداده است.

 

برخی از نمایندگان مجلس ایران نیز سال گذشته نسبت به عوارض پارازیت‌ها بر روی سلامت مرم هشدار دادند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

دردشان اينست که اعتماد عمومی را ازدست داده ا ند وديگر از دروغ و فريب وافترا وتکذيب هيچ کاری بر نميايد..

اولا متاسفم برای خودم و تمام جوانان وطن که یه همچین آدمی ما رو به دو دسته ی فیلم اکشن ببین و فیلم مستهجن ببین تقسیم میشیم
دوما من هر خونه ای رو می بینم ماهواره داره، حتی بسیجی ها هم الان ماهواره دارن، پس لطفا آمار رو تا 80 % بالا ببرین چون آمار دروغ کمکی به شما نمیکنه
سوما اگه دیشگردان داشته باشی چند هزار شبکه رو میتونی داشته باشی

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما