خانه | خبر | اخبارایران

«به بازداشت‌ موسوی و کروبی پايان ندهيد به خيابان خواهيم آمد»

پنجشنبه, 1389-12-05 13:35
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

جوانان احزاب اصلاح‌طلب ايران با انتشار بيانيه‌ای گفته‌اند که اگر حکومت تا روز ۱۱ اسفند به بازداشت خانگی موسوی و کروبی پايان ندهد در اين روز به خيابان‌ها خواهند آمد.

به گزارش تارنمای کلمه، اين جوانان در بيانيه خود ضمن اشاره به اين‌که تجمع‌های اعتراضی در روزهای ۲۵ بهمن و يکم اسفند نشان داد «جنبش سبز ريشه‌هايی عميق در انديشه مردم ايران دارد»، نوشته‌اند که نگران وضعيت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی هستند که هم‌اکنون در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.
 

اين جوانان از مقامات حکومتی خواستار پايان بخشيدن به بازداشت خانگی اين دو رهبر مخالفان شده و هشدار داده‌اند که اين رفتار جز بيشتر کردن فاصله مردم از دولت و نيز بحرانی‌تر کردن کشور چيزی در پی نخواهد داشت.

آن‌ها گفته‌اند اگر تا روز ۱۱ اسفند به اين بازداشت خاتمه داده نشود با هم‌فکری با «شورای هماهنگی راه سبز» مسير راه‌پيمايی اين روز را اعلام خواهند کرد.

پس از بازداشت خانگی موسوی و کروبی، «شورای هماهنگی راه سبز» از جانب اين دو به انتشار بيانيه‌ها و تصميم‌گيری‌ها می‌پردازد.

راه‌پيمايی ۲۵ بهمن‌ماه به دعوت کروبی و موسوی صورت گرفت و تجمع‌های اعتراضی روز يکم اسفند با فراخوان «شورای هماهنگی راه سبز» برگزار شد.

جوانان اصلاح‌طلب انتخاب روز ۱۱ اسفند را به دليل تولد ميرحسين موسوی در اين روز عنوان کرده‌اند.

آن‌ها در پايان بيانيه خود گفته‌اند تجربه‌های کشورهای منطقه نشان می‌دهد که حاکميت تنها از طريق گفت‌وگو و مصالحه، «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» و گشايش راه اصلاحات می‌تواند از هزينه‌های سنگين بر کشور جلوگيری کند.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی از روز ۲۳ بهمن‌ماه در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند و تماس‌های عادی آنان قطع شده است.

در پی راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ که منجر به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو جوان معترض، زخمی شدن ده‌ها نفر و بازداشت بيش از هزار نفر شد؛ حمله‌های مقامات دولتی و طرفداران دولت به مهدی کروبی و ميرحسين موسوی افزايش بی‌سابقه‌ای يافته است.

 

مقامات حکومتی و نيروهای طرفدار دولت در اين مدت بارها خواستار محاکمه و حتا اعدام اين دو مخالف دولت شده‌اند.

در اين مدت افزون بر برگزاری تجمع‌هايی عليه اين دو رهبر مخالفان، به خانه‌های آنان و اعضای خانواده‌شان چندين بار حمله شده است.

در آستانه راه‌پيمايی يکم اسفند مخالفان، نيروهای امنيتی کوچه خانه ميرحسين موسوی را درب آهنی کشيدند تا علاوه بر بازداشت خانگی هرگونه رفت و آمدی را کنترل کنند.

دو روز پيش نيز مأموران امنيتی به خانه کروبی رفته ضمن بازرسی کامل خانه تمامی کليدهای آن را عوض نموده و کتاب‌ها و اسنادی را با خود به‌همراه بردند. در طول بازرسی مهدی کروبی و فاطمه کروبی، همسرش در دو اتاق جداگانه حبس بودند.

فرزندان موسوی و کروبی نيز در اين مدت بارها نگرانی خود را از وضعيت سلامت آن‌ها در بازداشت خانگی، اعلام داشته‌اند. آن‌ها گفته‌اند که حتا تغذيه والدين‌شان از سوی نيروهای امنيتی تأمين می‌شود.

فرزندان مهدی کروبی روز گذشته با انتشار بيانيه‌ای مقامات حکومتی را مسئول هرگونه پيامدی برای والدين خود دانستند.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ما هم در شیراز پشت شما هستیم.

سبزها، پیروزند.

با منشور یا بدون آن ، با رهبر یا بی‌ رهبر...ما دیگه حکومت مذهبی‌ و ولایت فقیهی نمی‌خواهیم.

زنده باد آزادی و دموکراسی...

متأسفانه ما مردم ایران همه چیز را به بازی‌ میگیریم .منجمله مبارزات سیاسی را. هیچکسی نیست به ما بگوید بابا دست از از این پیامها و صحبتهای بدون منطق و دلیل بردارید. کسی‌ که به دنبال سیاست و مبارزات سیاسی میرود و می‌خواهد با نظامی دیکتاتوری تا دندان مسلح بجنگد دیگر به فکر تولد و جشنهای متفرقه ,
چهارشنبه سوری، خرید عید و نوروز و این مسائل نمی‌رود. مبارزه روز و شب و ساعت نمی‌شناسد. ما داریم خودمان را گول می‌زنیم اگر قرار است مبارزه کنیم و از شر این سفاکان و وحشیان خارج شویم باید شب و روز بر آنها بتازیم ، روزگارشان را سیاه کنیم و خواب و خوراک برایشان نگذاریم. اگر مثل مردم تونس ، مصر، لیبی‌ به طور مداوم و همیشگی‌ به این مبارزات ادامه دادیم پیروزیم ولی‌ اگر یک روز در خیابان باشیم و روز دیگر در خانه و به این شیادان فرصت استراحت بدهیم نه تنها موفق نیستیم بلکه بازنده ایم.
درست از بعد از انتخابات فرمایشی کودتاچیان مردم ما چه در تهران و یا شهرستان‌ها در حال صدمه دیدن هستند. اگر کار را همان روزهای اول تمام میکردیم دیگر این شیادان فرصت این را پیدا نمی‌کردند که دست به آرایش نظامی بزنند و این همه مصیبت را بر مردم ما وارد کنند.
من با جشن و شادی و مسائلی‌ که باعث شادباش ما میشود مخالف نیستم هرچیزی در زمان خودش مناسب است من به شیوه مبارزاتی مردم ما اعتراض می‌کنم. رهبران این حرکت مردمی در حصر هستند تعدادی هم زندانی و یا به خارج از کشور رفتند و از آنجا سکان متلاشی این کشتی را به دست گرفته‌اند ما هم گهگاهی به خیابانها میایم و شعار زنده باد مرده باد میدهیم چند سطل زباله آتش می‌زنیم و چند کشته و زخمی و اسیر میدهیم و به خانه‌ها بر میگردیم تا از خارج کشور فرمان تظاهرات بعدی را صادر کنند و روز از نو و روزی از نو.
باید کار را یکسره کرد این همه انتظار خوب نیست این به ضرر همه است. اگر قرار است که بازی‌ موش و گربه را با رژیم داشته باشیم و به این امید که خدا به داد ما یک روزی خواهد رسید اشتباه می‌کنیم تا همّت و تلاش شبانه روزی نداشته باشیم هیچوقت موفق نمیشویم. مصریها، تونسیها لیبیها بعد از ما شروع کردن و پیروز شدن باید حملات و تحرکات ما شبانه روزی و مستمر و هرروزی باشد تا پوزه این فاشیستها به زمین بخورد وگرنه شکست از آن ماست. به فکر چاره اساسی‌ باید بود باید تصمیم نهایی گرفت ،می‌خواهیم از دست این باغ وحش ولایتفقیه خارج شویم یا اینکه نه به همین زندگی‌ همراه با درد و رنج راضی‌ هستیم.هر تظاهرات برای فرزندان ما کلی‌ هزینه به دنبال دارد اگر قرار است تظاهراتی صورت بپذیرد باید آن را طولانی کنیم و در خیابانها بمانیم تا کار را یکسره کنیم زمان در حال سپری شدن است و شیادان حکومت اسلامی در حال تجدید قوا

من که همین الان غسل شهادت کردم و آماده هستم که امشب برای آزادی سران جنبش تظاهرات کنیم

تورو خدا فرد پرستی‌ رو کنار بذارید مگه تا بحال آزاد نبودن این ۲ نفر گیریم که آزاد هم شدن اون وقت بهانمون چیه هدف رو فراموش کردین؟ هرکدوم از ما خودمون می‌تونیم رهبر باشیم وقتی‌ اینا ساقط شدن اونوقت فکر رهبر باشیم

بنظر من مردم باید بریزن توی خیابون و بطور کلی درخواست آزادی زندانیان سیاسی منجمله موسوی و کروبی را بکنند و معتقدم که در اطراف زندانها باشه بهتر است. حتی‌المقدور سعی‌ بشه که شعار مرگ بر چهل پدر و سایر شعارهایی که گند به ریش و تریش عبای آغایان علما میزنه ندهید. این بخاطر رخنه بمغز بعضی‌ از اراذل استکه،... بابا این ملت میخواهد زندانی سیاسی‌شون آزاد بشه، ..اینکه خواسته بدی نیست! این دسته در اجرای دستورات شل تر عمل خواهند کرد. ولی آخر کلام اینستکه هموطنان هر روز باید در خیابانها باشند. برای اینکه از کار و زندگی‌ عقب نه‌افتن، هر شخص بصورت یکی‌ در میان و یا هر قسمت جغرافیایی شهر بصورت نوبه‌ای در خیابان باشند، بطوریکه حضور در خیابان بصورت گسترده باشه ونوبتی بودن آن محسوس نشه. اگر مدتی در خیابان باقی‌ بمانیم، فشار روحی بر اراذل اثر بیشتری خواهد داشت تا اینکه مابین تظاهرات استراحت بکنند. معلوم استکه اراذل هر دفعه سرحال تر از بار قبل بمیدان آمده و به اندازه کافی‌ هم تعلیمات دیده‌اند که از دفعه پیش کار‌آمد تر باشند. برای آندسته که در ایران در کنار عزیزان نیستیم و از طریق اینترنت همکاری می‌کنیم، چاکرانه از حضورتان میخواهم که دنباله روی فحش نثار کردن نباشیم و از این کار بی‌ ثمر دست بکشیم، چون پشت اینترنت همه ما شیر هستیم و تا جا داره تخته گاز داریم بهم بدوبیراه میگیم. از ابراز عقیده خودداری نکنید که همفکری و هم صدائی اسلحه قویی استکه ما داریم، آنطرفی‌ها اگر مغزی مثل ما داشتند که اینطوری ایران رو بر باد نمیدادند. بقول رفیقشان که میگفت اتوبوس از مینیبوس بزرگتره، همه با هم، ولی ایندفعه پیش بسوی آزادی وطن از دست چپاولگران و مغولان. معلم تاریخ من میگفت که در زمان حمله مغولها، ما ایرانیان چنان در مانده بودیم که در صف منتظر بودیم که مغول گردن ما رو بزنه. گرمش کنید نگذارید این مهلت از دست برّه که دشمن پول نفت رو داره و ملت در بدر دنبال نان، نگین گور پدر آزادی.

من هم طرفدار اصلاحات هستم. اما همچنان که سران اصلاحات گفتند. اصلاحات در چار چوب قانون.

راهپیمایی هر هفته سه شنبه؟ آخه این چه فرمولیه؟!!! مگه قراره خودمونو عذاب بدیم؟
این برنامه رو کی ریخته؟ آخه اگه میخواین تکلیف همه رو روشن کنه باید یه روز تظاهرات رو مثل مردم کشورهای دیگه شروع کنیم و تا آخرشم بریم. شترسواری که دولا دولا نمیشه. یه بار از همین الان تا ژایان اسفند این مملکت بی صاحاب رو به تعطیلی و اعتراض بکشونید همشون میرن

درود بر نیروی شما جوانان وطن! با پوزش از طرف نسل من که به خطا این «سرطان» منظورم -نظام جمهوری اسلامی- را برای نسل شما به ارمغان آوردیم! همیشه شرمنده ام! زنده باد آزادی

لزومی به خیابان امدن نیست. راه مبارزه منفی را باید در پیش گرفت و یک روز هفته را اصلا نباید از خانه بیرون بیاییم و ارازل و اوباش را در خیابان به حال خودشان بگذاریم. بعد میبینیم که می ایند در خانه ها را میزنندتا از مردم بپرسند چرا بیرون نمی آیند! اینست راه کلافه کردن ارازل و اوباش. فقط باید همه دست از کنچکاوی بردارند و اصلا بیرون نیایند. اینکه من میروم ببینم چه خبر است کار را خراب خواهد کرد. ما هنوز نمیدانیم اینها تا چه اندازه روانی هستند.

اگر هم میخواهیم تظاهرات کنیم بایستی هدف مان آزاد کردن زندانیان سیاسی باشد و این کار را پیگیر باشیم تا همه ازاد شوند و اگر لازم باشد به زندان اوین حمله می کنیم و همه را ازاد میکیم. به سوی کانه های موسوی و کروبی یورش میبریم و آنها را آزاد میکنیم.

حقارت، ظلم پذیری، در بدری، قرار گرفتن در سراشیبی فقر و بد بختی، زندگی با خفت، مردن تدریجی، رها کردن اطفال نگون بخت در منجلاب و گنداب جامعه فاسد با آینده تاریک و خوفناک، و....بس است. یا مرگ یا رفتن اهریمن، یا مرگ یا رهایی، یا کشتن و به درک واصل کردن شعبان بی مخهای حمله کننده به مردم و تجاوز گر نوامیس یا مردانه و در راه دفاع از شرافت جان دادن. برای دفاع از شرف، ناموس، حیثیت، آبرو، خانواده، فرزندان، هویت، وطن و آزادی بپا خیزیم، بکشیم یا با افتخار کشته شویم. خامها، آقایان مسلح شویم به سلاحهای سرد و گرم و جانانه حمله کنیم به پست فطرتان، دیو سیرتان و قوم وحشی حاکم شده بر این سر زمین اهورایی و لشگر اراذل و اوباش و دد منشش.

تا پیروزی می جنگیم

آنان که ولایت علی را نمی خواهند بدانند که روز قیامت باید به علی و پیامبر پاسخ دهند که روزگاری که همه کفر در یک طرف طبل استکبار را میزدند علی بود که یک تنه ماند و در مقابل کفر ایستاد ما تا آخر با سید علی هستیم شما خود را از صف کفر بیارید بیرون و با ملت ایران همراه شوید .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما