خانه | خبر | اخبارایران

شهبازی: «ایران به سوی بحرانی بزرگ پيش می‌رود»

یکشنبه, 1389-12-01 17:38
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

عبدالله شهبازی، مورخ ساکن شيراز می‌گويد ایران به سوی «بحرانی بزرگ» پیش می‌رود و امروز «شکاف‌هايی غيرقابل جبران» ايجاد خواهد شد.

شهبازی در وب‌سايت شخصی‌اش نوشته است «تا اين لحظه هنوز مجالی هست برای قانونمند کردن ساختار تعارضات سياسی در ايران؛ ولی اگر حوادثی که حدس می‌زنم در بعدازظهر و شامگاه (امروز یکشنبه اول اسفند ٨٩) رخ دهد، اندک اميدهای باقيمانده نيز، شايد برای هميشه، به باد خواهد رفت.»

 

این مورخ توضيح بيش‌تری درباره حوادث مورد اشاره نداده است. اما ظاهراً اشاره وی درباره تظاهرات ضددولتی مخالفان در تهران و چند شهر دیگر ایران است که به گفته شاهدان عینی با «برخورد خشن» نیروهای دولتی روبرو شده است.

 

شهبازی همچنین نوشته است «فعلاً ميدان‌دار سياست ايران کانون‌هايی منسجم از اوباش مشکوک مانند حسينيان و کوچکوف و امثال ايشان هستند.»

 

این بخش از نوشته شهبازی به روح‌الله حسینیان و مهدی کوچک‌زاده دو نماینده تندروی حامی دولت در مجلس ایران اشاره دارد که به‌شدت علیه جنبش سبز موضع‌گیری می‌کنند.

شهبازی در سال ۱۳۸۴ از حاميان محمود احمدی‌نژاد بود اما در سال ۱۳۸۸ به جمع منتقدان وی پيوست و از ميرحسين موسوی کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران حمايت کرد.

 

وی در سال ۱۳۸۷ با انتشار کتابی عليه زمين خواری، آيت‌الله محی‌الدين حائری شیرازی، امام جمعه پيشين شيراز، عبدالعلی نجفی، فرمانده پیشین سپاه انصارالمهدی و برخی ديگر از مقامات فارس را به فساد مالی متهم کرد.

 

شهبازی پس از شکایت افرادی که در کتاب «زمين و انباشت ثروت: تکوين اليگارشی جديد در ايران امروز» به زمین‌خواری متهم شده بودند، به ١٧ ماه حبس محکوم شد.

 

وی مدتی پيش برای اجرای حکم به زندان منتقل شد اما با اعلام يک کميسيون پزشکی درباره بيماری قلبی شهبازی، اين مورخ از زندان به خانه‌اش منتقل شد.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما