خانه | خبر | اخبارافغانستان

حمله مهاجمان انتحاری به یک ساختمان امنیت ملی افغانستان

چهارشنبه, 1391-10-27 17:31
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بر اثر حمله شش مهاجم انتحاری به يک ساختمان اداره امنيت ملی افغانستان در کابل، هفت تن از جمله اين مهاجمان کشته و شمار زيادی زخمی شدند.

 

در اين حمله که حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز، چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه رخ داد، مهاجمان يک نگهبان اداره امنيت ملی را کشتند و ۳۳ تن ديگر که بيشتر آنان غيرنظامی بودند در اين حمله زخمی شدند.

 

صديق صديق، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در يک نشست خبری گفت ۱۶ تن ازاين افراد به صورت سطحی زخمی شده‌اند اما وضعيت چهار تن از آنان که جراحات عميق دارند، وخيم است.

 

وی گفت يک خودروی سواری که بمب‌گذاری شده بود نيز پيش از انفجار از سوی مأموران امنيتی خنثی شد.

 

از سوی ديگر، شفيق‌الله طاهری، سخنگوی امنيت ملی افغانستان گفت مهاجمان انتحاری که سوار بر دو خودرو بودند قصد ورود به ساختمان‌های دولتی را داشتند.

 

وی گفت: "ابتدا يکی از مهاجمان که سوار بر يک خودرو بود، بمب همراه خود را منفجر کرد تا زمينه را برای ورود پنج حمله‌کننده ديگر فراهم کند اما آنان از سوی پليس و کارمندان امنيت ملی شناسايی و از پا در آمدند."

 

ذبيح‌الله مجاهد، از سخنگويان طالبان گفت اين حمله از سوی اعضای اين گروه صورت گرفته است و هدف آنان شماری از افسران امنيت ملی و مشاوران خارجی بود

ذبيح‌الله مجاهد، از سخنگويان طالبان گفت اين حمله از سوی اعضای اين گروه صورت گرفته است و هدف آنان شماری از افسران امنيت ملی و مشاوران خارجی بود که پس از پايان يک نشست در حال بيرون آمدن از ساختمان امنيت ملی بودند.

 

اين حمله در حالی صورت می‌گيرد که ماه گذشته اسدالله خالد، رئيس امنيت ملی افغانستان در نتيجه يک حمله انتحاری در کابل زخمی شد.

 

رئيس امنيت ملی افغانستان از سوی يک مهاجم انتحاری که گفته می‌شود به‌خاطر گفت‌وگوهای صلح به کابل آمده بود، هدف قرار گرفت.

 

گروه طالبان مسئوليت اين حمله را برعهده گرفت. ذبيح‌الله مجاهد گفت اين حمله توسط يک مهاجم انتحاری که عضويت اين گروه را داشت صورت گرفته است.

 

خالد در حال حاضر در آمريکا تحت درمان قرار دارد و به گفته مقام‌های دولت افغانستان حال وی رو به بهبودی است و به زودی به کابل باز خواهد گشت.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما