خانه | خبر | اخبارافغانستان

جسد افسر ناپدید شده گرجستانی در افغانستان پیدا شد

یکشنبه, 1391-10-10 13:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مسئولان محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان تائید کردند که جسد یک افسر گرجستانی را که دوازده روز پیش ناپدید شده بود، در یک خانه متروک پیدا شده است.

 

نعمت‌الله خان، فرماندار شهرستان موسی قلعه در ولایت هلمند گفت که هویت این نظامی که با شلیک گلوله کشته شده از سوی  نیروهای بین‌المللی کمک به تامین امنیت افغانستان(آیساف)  که زیر پوشش ناتو فعالیت دارد، تائید شده است. 

 

آیساف نیز در اطلاعیه‌ای بدون ارایه جزئیات گفته است که این نظامی به اسارت درآمده بوده و جسد وی بعد از کشف از سوی پلیس افغانستان، دراختیار این سازمان قرار گرفته است.

 

هویت این نظامی گئورگی کیکادزی اعلام شده است. وی  نخستین نظامی عضو ناتو است که طی سه سال اخیر مفقود و سپس کشته می‌شود.آیساف گفته است که چگونگی ناپدید شدن کیکادزی و کشته شدن وی تحت بررسی قرار دارد. 

 

هویت این نظامی کشته‌شده گئورگی کیکادزی اعلام شده است. وی  نخستین نظامی عضو ناتو است که طی سه سال اخیر مفقود و سپس کشته می‌شود   

وزارت دفاع گرجستان پیش از این گفته بود که نظامی گم شده یک افسر است و نظامیان این کشور عملیاتی را برای پیدا کردن وی در مناطق بین ولایت هلمند و ولایت نیمروز آغاز کرده‌اند.

 

باوی رابرت برگدال، سرباز امریکایی  در ژوئن سال ۲۰۰۹ از سوی طالبان در ولایت پکتیکا در جنوب افغانستان در مرز مشترک با مناطق قبایلی پاکستان ربوده شد.

 

از آن زمان دست کم دوبار پیام ویدئویی از برگدال منتشر شده است که وی درآن خواستار تلاش دولت امریکا برای آزادی‌اش شده بود اما تااکنون گفت‌وگوهای امریکا با طالبان نتیجه نداده است.

 

گرجستان ۱۵۷۰ نظامی در افغانستان دارد که تحت فرماندهی آیساف در مناطق جنوبی این کشور مستقر شده‌اند. بر اساس اطلاعات سایت icasualties که تلفات جنگ در افغانستان را منتشر می‌کند از آغاز ماموریت نظامیان گرجستانی درافغانستان، تااکنون دوازده تن ازآنان کشته شده‌اند.

 

منابع دولت گرجستان اعلام کرده‌اند که قرار است میخائیل ساکاشویلی روز دوشنبه ۳۱ دسامبر برای دیدار با نظامیان این کشور به افغانستان سفر کند. 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما