خانه | خبر | اخبارافغانستان

مهاجمان انتحاری در نیمروز، ایرانی بودند

جمعه, 1391-05-27 17:39
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد سه ایرانی عضو یک گروه تروریستی را بازداشت کرده است که عامل حمله‌های خونین اخیر در ولایت نیمروز در افغانستان بوده‌اند.

 
در حمله تروریستی که روز ۲۴ مردادماه، در شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز در مرز مشترک با ولایت سیستان و بلوچستان ایران رخ داد، بیش از ۳۰ تن که بیشتر آنان غیر نظامی بودند، کشته و ۱۳۰ نفر نیز مجروح شدند.
 
روز جمعه ۲۷ مردادماه، اداره امنیت ملی افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این سه نفر قبل از اینکه دیگر اعضای گروه دست به حمله بزنند، با همکاری مشترک پلیس افغانستان از محله خواجه کریم شهر زرنج بازداشت شده‌اند.
  
گفته شده است که این مهاجمان انتحاری قصد داشتند در روز استقلال افغانستان، حملاتی را در ولایت نیمروز انجام دهند.
 
در اطلاعیه آمده است: "طی این عملیات، ملاستار، سازمان‌دهنده این گروه و عبدالله، شهروندان ایرانی طی این عملیات کشته و احمد رودینی، از اهالی شهر سرخرس استان خراسان، عبدالغفور براهویی از اهالی روستای سوردغال شهر زابل و عابد جهان‌دیده، از اهالی شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان با دستگاه‌های انفجاردهنده بمب و مواد انفجاری بازداشت شدند."
 
امنیت ملی افغانستان گفته است که بعد از انجام این عملیات، پنج تن از اعضای این گروه که در مکانی دیگر مخفی شده بودند، به دلیل ترس از بازداشت، با سراسیمگی به نقاط پرجمعیت شهر زرنج هجوم بردند و مردم بیگناه را که برای عید فطر خرید می‌کردند هدف قرار دادند.
 
حمایت از گروه‌های تروریستی
 
بر پایه اطلاعات ارائه شده از سوی این اداره، بازداشت‌شدگان اعتراف کردند که شش ماه قبل توسط ملا ستار به یک حلقه تروریستی کشور ایران جذب و بعد از آموزش‌های نظامی اولیه، به منظور آموزش‌های بیشتر تروریستی به پاکستان اعزام شدند.
 
در حمله تروریستی که روز ۲۴ مردادماه، در شهر زرنج واقع در ولایت نیمروز در مرز مشترک با ولایت سیستان و بلوچستان ایران رخ داد، بیش از ۳۰ تن که بیشتر آنان غیر نظامی بودند، کشته و ۱۳۰ نفر نیز مجروح شدند.
این افراد گفته‌اند که بعد از از فراگیری حمله‌های تروریستی، ساخت بمب و کمربندهای انتحاری به شهر زرنج آمدند و در یک خانه‌ کرایه‌ای، ساکن شدند.
 
موضوع بازداشت شهروندان ایرانی متهم به سازماندهی حملات تروریستی در زرنج در حالی اعلام می‌شود که روز گذشته شماری از نمایندگان مجلس افغانستان گفته بودند به اطلاعاتی دست یافته‌اند که این حمله از سوی شهروندان ایرانی سازماندهی و اجرا شده است.
 
فرشته امینی، نماینده ولایت نیمروز در مجلس با ابراز نگرانی شدید دراین مورد، از دولت افغانستان خواست تا با جدیت این موضوع را پیگیری کند و از دولت ایران بخواهد در این زمینه توضیح دهد.
 
آرین یون، نماینده ولایت ننگرهار، ایران را متهم کرد که از گروه‌های تروریستی برای انجام حمله‌های خونین در افغانستان حمایت می‌کند.
به گفته یون، پیش از این نیز اسلحه و مهمات ساخت ایران در افغانستان کشف شده بود که نشان‌دهنده نقش این کشور در سازماندهی حمله‌های خونین تروریستی است.
 
سفارت ایران در کابل اما با "وحشیانه، غیرانسانی و غیر اسلامی" خواندن حمله‌های اخیر زرنج، هرگونه نقش این کشور در این حمله‌ها را رد کرده است.  

 

Share this
Share/Save/Bookmark

مهاجمان انتحاری نيمروز ايرانی بودن !

خطاب به فازسی زبانان ! اين دين مبين اسلام بر پايۀ کشت و کشتار بنا شده ! اين دين به جز ريزش خونه انسان و حيوان چيزی ندارد. در جامعه های مسلمان بايد از داشتن فرزند خودداری کرد. اگر نميتوانيد آيندۀ خوبی به فرزند خويش دهيد متولد کردن يک کودک در خاک و خون يک جنايت است. اسلام دين خون، ويرانی و فقر است. تنها مسلمانان هستند که امروز در اين لحظه در زيره بمب دارند نفس ميکشند. ما مسئوليم اگر حتی پدران الاغمان اين دين را قبول کردند؛ دنيای بهتری برای نسل بعد بگذاريم.

یاشار جان
من سنه قربان
چرا خطاب به فارسی زبانان می کنی؟ اینها سنی و بلوچ بوده اند. حتی آن که از سرخس آمده بلوچ بوده، چون سرخسی ها بلوچ اند. موضوع دعوای سنی و شیعه است. موش ندوان!

با سلام به کاربری که نام خود را ننوشته اند

اولا دیدگاه یاشار در مورد اسلام به خودشان مربوط می شود و من به عنوان یک شخص معتقد نمی خواهم ازجایگاه دفاع از اسلام سخن بگویم

در مورد این که گفته اید" موضوع دعوای سنی و شیعه است" نظر می دهم

1- اگر به تاریخچه جنگ کنونی در افغانستان به دقت ببینید نشانه ای از جنگ مذهبی نخواهید یافت به ویژه در مورد حملات اخیر در شهر زرنج بگویم که در این شهر اصلا جمعیت شیعه وجود ندارد تا یک مشت تروریست از مناطق سنی نشین خراسان و یا سیستان و بلوچستان بخواهد بر "اساس دید شما" بر علیه پیروان مذهب شیعه اقدام کند

2- آموزش و حضور یک گروه تروریستی در ایران و آن هم در کشوری که در این اواخر به شدت همه چیز را از عینک امنیت می بیند و تا جایی که دیده می شود همه و به ویژه پیروتان ادیان و مذاهب مختلف را تحت نظر دارد و حتی با زندانی کردن شخصیت های مذهبی اهل سنت، ویران کردن مدرسه دینی در زابل و اداره مدارس جامعه سنی از طریق حوزه های علمیه قم بر همه حاکمیت می کند و یا یک مهاجر بیچاره افغان که از ترس جنگ و فقر به ایران فرار می کند را در مرز هدف قرار داده و می کشد( نمونه های آن به دفعات در همین مرز زابل و حدود دو ماه پیش در شهر سلماس در مرز با ترکیه دیده شده که 18 نفر در حال سفر به ترکیه را هدف قرار دادند و کشتند) چه مفهومی می تواند داشته باشد؟

به یک موضوع ایمان دارم و آن هم این که ریختن خون افراد بیگناه دامن جمهوری اسلامی را نیز خواهد گرفت- ان شاءالله

رفیع- هرات

‫آقای یاشار با عرض معذرت خدمت جنابعالی عرض کنم ، که بنده با وجود اینکه
‫مسلمان هستم تلاش می کنم تحت تاثیر تبلیغات مذهبی که با عقل ، ‫شعور
‫و معرفت ‫ مغایرت دارد قرار نگیرم و بی شعوری و خرافاتی بودن را ملاک ‫بد بودن
‫هیچ مذهبی بخصوص اسلام قرار ندهم و در حال حاضر در ‫یک جامعه ‫‫مسیحی
‫زندگی می کنم که باور بفرمائيد با مشکلاتی مشابه ‫با ما و در ‫بعضی ‫موارد بدتر
‫مواجه هستند. هر چند توهین به عقیده دیگران نشانه بی فهمی است معتقدم
‫برای قضاوت و اظهار نظر کردن و بخضوص توصیه و نصیحت کردن بایستی از اطلاع
‫لازم برخوردار بود.

قصه الاغ و شیر است. شیر نمی تواند گردنش را بچرخاند ....

بازم جای شکرش صدها میلیون مرتبه باقیه ...که اگر این جونورهای آدم کش از هر رقمیش " شیعه ...سنی ..."که باشه با بمب اتمی نمی تونن عملیات انتهاری انجام بدن !!!و وای به روزی که دستشون به بمب اتمی برسه اون وقت هتیلر در مقابلشون یه مگسه !!!

بعضی از دينها مغاير عقل، شعور و طبيعت هستند. آنهائی که نميتوانند اينرا درک کنند ميفرمايند توهين به اعتقاداتشان ميکنيم!
اين مهم نيست واکنش شما چيست؛ مهم اين است که بخوانيد و روزی خودتان به اين نتيجه ميرسيد. اعتقادات 1 مشت انسان دور از قضاوت باعث مرگ، آوارگی و ويرانی شده. وهنوز از منطق حرف ميزنند.دين با ما متولد نشده و ما باد دين متولد نشديم. آنچه واقعيست طبيعت است. وخدا و طبيعت مخالف حملات انتحاريست!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما