خانه | خبر | اخبارافغانستان

کشته‌شدن چند مقام بلند پایه افغان در یک حمله انتحاری

شنبه, 1391-04-24 16:29
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
بر اثر یک حمله انتحاری در یک مراسم عروسی در شهر ایبک در شمال افغانستان، ۲۲ تن از  مقامات افغان از جمله احمد خان سمنگانی، نماینده مردم سمنگان در پارلمان افغانستان و از فرماندهان مجاهدین کشته و ده‌ها تن مجروح شدند
 
این رویداد صبح شنبه ۲۴ تیرماه، در مراسم عروسی دختر احمد خان سمنگانی، رخ داد و دو مقام ارشد امنیتی و دو عضو شورای ملی این کشور در میان کشته‌شدگان هستند.
 
لعل محمد احمد زی، سخنگوی فرماندهی پلیس حوزه شمال افغانستان گفت که مهاجم انتحاری بعد از نزدیک شدن به احمد خان سمنگانی که در حال پذیرایی مهمانان بود، کمربند انتحاری‌اش را منفجر کرد.
 ژنرال سید احمد سامع، فرمانده پلیس حوزه غرب، ژنرال خان محمد، رئیس اداره امنیت ملی سمنگان، اقبال منیب والی پیشین این ولایت، محمد آصف، نماینده سمنگان در مجلس سنا و زلمی یونسی، رئیس دفتر حزب جمعیت اسلامی در شمال افغانستان در میان کشته‌شدگان این انفجار هستند
به گفته وی در این رویداد افزون بر سمنگانی، ۲۱ تن که در میان آن‌ها شماری از مقام‌های ارشد امنیتی دیده می‌شود، کشته و بیش از ۴۰ تن مجروح شده‌اند.
 
ظاهرا هدف این حمله احمد خان سمنگانی بوده است. او از فرماندهان مقتدر مجاهدین بود که از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۰ که رژیم طالبان سقوط کرد بر علیه این گروه جنگید.
 
طالبان که تا پیش ازاین حمله‌های مشابهی را سازمان‌دهی کرده‌اند، در مورد این حمله ابراز نظر نکرده‌اند.
یک منبع امنیتی ولایت سمنگان گفت که در این رویداد خونین افزون بر این نماینده پارلمان شماری از افراد سر‌شناس از جمله ژنرال سید احمد سامع، فرمانده پلیس حوزه غرب، ژنرال خان محمد، رئیس اداره امنیت ملی سمنگان، اقبال منیب والی پیشین این ولایت، محمد آصف، نماینده سمنگان در مجلس سنا و زلمی یونسی، رئیس دفتر حزب جمعیت اسلامی در شمال افغانستان کشته شده‌اند.
 
دفتر ریاست جمهوری افغانستان با نشر اطلاعیه‌ای، این رویداد را به شدت محکوم کرده و آن را به دشمنان مردم افغانستان نسبت داده است.
 

رئیس جمهور افغانستان، هیئتی بلند پایه را برای بررسی چگونگی این رویداد به شهر ایبک فرستاده است. 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما