خانه | خبر | اخبارافغانستان

حمله انتحاری به نمازگزاران عیدقربان در افغانستان

یکشنبه, 1390-08-15 15:33
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حمله انتحاری در شهر بغلان افغانستان دست‌کم هفت کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بمب‌گذاری امروز یکشنبه، ششم نوامبر در نزدیکی مسجدی که محل برگزاری نماز عید قربان بوده رخ داده است.

به گفته صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، یک عملیان انتحاری دیگر نیز با دستگیری فرد بمب‌گذار در نزدیکی این مسجد، خنثی شده است.
 

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این بمب‎گذاری را نپذیرفته است. اغلب قربانیان این حادثه، شهروندان عادی بودند که برای برگزاری نماز عید قربان به مسجد رفته بودند.

 

به گفته صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، یک عملیان انتحاری دیگر نیز با دستگیری فرد بمب‌گذار در نزدیکی این مسجد، خنثی شده است

روز جمعه، چهارم نوامبر، ملا عمر، رهبر طالبان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به شبه‌نظامیان خواستار آسیب نرساندن به شهروندان عادی شده بود. در این بیانیه‌ای اعلام شده بود که بانیان ریخته شدن خون مسلمانان "بی‌گناه" بر اساس قوانین اسلامی مجازات خواهند شد.

افغانستان در چند سال به صورت مداوم شاهد حملات انتحاری بوده است.

پنج‌شنبه هفته گذشته بر اثر حمله گروهی از مهاجمان مسلح وابسته به طالبان به يک شرکت ايتاليايی در

نزديک فرودگاه ولايت هرات در غرب افغانستان، دو تن کشته و شش تن، از جمله چهار سرباز ايتاليايی زخمی شدند.
 

دوشنبه هفته گذشته نیز پنج نفر از جمله چهار نگهبان آژانس پناهندگان سازمان ملل بر اثر حمله گروهی از مهاجمان انتحاری وابسته به طالبان در شهر قندهار، کشته شدند.
 

با پايان برنامه دولت افغانستان احتمال می‌رود تا يک ماه ديگر مسئوليت تأمين امنيت شماری از مناطق اين ولايت از جمله محل استقرار شماری از مراکز عمده نظامی داخلی و خارجی از جمله فرماندهی آيساف در آن مستقر هستند به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار شود.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بدبختانه اسلام دین نفرت است، دین نفرت ساز است، دین نفرت پرور است، دین مرگآور است، دین کشتن است، دین کشته شدن است، تنها راه رهایی بشریت از دست اسلام نابودی این دین است، این دین هم خوکش است، یعنی خودش خودش را مس کشد و هم غیر کش است یعنی فقط برایش کشتن مهم است، همین حالا این هیولای خونآشام باید خون بخورد، اگر خون خودی شد، شد، اگر خونی غیر و غریبه شده شد، خون خون است. مثل یک دد! مثل یک وحش! باید خون بخورد و بخورد و بخورد. بیچاره افغانستان و ایران و تاجیکستان و هر کشور مسلمان شده بزور شمشیر و بزور کشتار. ایکاش محمدی بدنیا نیمده بود و اسلامی وجود نداشت. یک صفحه ی شاد در تمامی تاریخ اسلام نه که نیست! فقط کشتار، فقط قتل عام، فقط سربریدن و پا بریدن، فقط قتال، فقط جهاد و آدمکشی همین. اسلام اسباب زحمت زمین و زمان است.

کار "برادران ناراضی" است ایرادی ندارد شاید یک روزی راضی شوند و دست از این انسان کشی بردارند. آقای کرزی نادان! بیا و کاری را که توان انجامش نداری رها کن. بیا کار را به کاردان بسپار. شما طرز فکر تان تروریستی است. شما همدردی عمیقی با تروریستان دارید. شما نمی توانید بر این مشکلات غلبه کنید. از نظر شما پاکستان برادر دو قولو است. طالبان برادر ناراضی است. دولت ایران برادر است، در حالیکه همه ی اینها یا تروریستند یا حامی تروریستند. شما چشم تان را بر روی همه حقایق بسته اید. شما ار پاکستان می ترسید. پاکستان با ترور مقام های افغانی این پیام را به شما رساند که ترور شما هم کار مشکلی نیست و شما هم این پیام را گرفتید، امضای قرارداد همکاری میان شما و رءیس جمهور پاکستان مبنی بر آموزش نیروی نظامی و پلیس افغانستان این موضوع را ثابت کرد که شما از پاکستان می ترسید.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما