بشنوید

 

◄استعفای معاذالخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان رژیم دمشق و اختلاف میان گروه‌های مخالف بشاراسد

گفت‌وگوی ایرج ادیب‌زاده با مهرداد خوانساری، کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه

◄ایران در سالی که گذشت و چشم انداز سال ۹۲ در سه حوزه اقتصاد، سیاست و اجتماعی

گفت‌وگوی پانته‌آ بهرامی با کوروش عرفانی

◄تصویب طرح ممنوعیت کاربرد يورو در معاملات با ايران در سنای آمریکا

گفت‌وگوی سراج‌الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس اقتصادی در گلاسکو

◄اشاره‌ها و نشانه‌های انتخاباتی در سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد

◄نوروز در زندان های دهه ۶۰ ایران، چند خاطره نوروزی از آن دوران

 

عکس روز و گالری

زم‌تون

Wednesday, March 11, 2020 08:18

دریافت خبرنامک روزانه

ایمیل خود را وارد کنید

خانه | خبر | اخبارایران

پاسخ دادن به دیدگاه

هشدار نيروی انتظامی به هنرمندان زن سينمای ايران

یکشنبه, 1391-03-21 13:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

معاون اجتماعی نيروی انتظامی از زنان سينماگر ايرانی که در جشنواره‌ها "کشف حجاب" می‌کنند و با "مردان نامحرم" دست می‌دهند انتقاد کرد و گفت جشنواره‌ها و جشن‌های سينمايی که مطابق با ارزش‌های اسلامی نباشند توسط نيروی انتظامی تعطيل می‌شوند.

به گزارش منابع خبری ايران، سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نيروی انتظامی، امروز يکشنبه ۲۱ خردادماه در مراسم گشايش باشگاه خبرنگاران پليس و انجمن سينمای پليسی گفت: "اعتقاد پليس اين است که هنر و فرهنگ در زمانی می‌تواند مؤثر باشد که به دنبال ارزش‌ها باشد. هنری که به دنبال ارزش‌ها و دنباله‌رو انقلاب و نظام نباشد مضر است."

وی با بيان اين‌که "نيروی انتظامی به وضع فعلی سينما معترض است"، افزود: "سينما نبايد ترويج‌دهنده بدپوششی و بدحجابی باشد. جشن‌ها يا جشنواره‌هايی که برگزار می‌شود و سايت‌های هنرمندان در فضای مجازی ترويج دهنده اين موضوع است. وزارت ارشاد بايد جلوی فعاليت اين سايت‌ها را بگيرد."

وی با انتقاد از وضعيت حجاب برخی از بازيگران گفت: "برخی از زنان هنرمند به جشنواره‌هايی مانند کن می‌روند و با کشف حجاب و لباس با مرد نامحرم دست می‌دهند."

ليلا حاتمی، بازيگر مطرح سينمای ايران در مراسم پايانی جشنواره کن

معاون اجتماعی نيروی انتظامی افزود: "واقعأ جای تأسف است که زن هنرپيشه‌ای برای اين‌که در خارج مورد قبول قرار گيرد به هر شکلی دربيايد در حالی که زن بوسنيايی که در قلب اروپا زندگی می‌کند با حجاب در همان جشنواره حاضر شود."

به‌نظر می‌رسد اشاره سردار بهمن کارگر به حضور ليلا حاتمی، بازيگر مطرح سينمای ايران در مراسم پايانی جشنواره کن است که در آن جايزه بزرگ جشنواره را به ماتئو گارونه، کارگردان فيلم "واقعيت" اهدا کرد. در اين مراسم اما ليلا حاتمی حجاب اسلامی را رعايت کرده بود.

سردار کارگر تأکيد کرد: "چطور سينماگران صدايشان در اين مورد در نمی‌آيد آن وقت يک هنرمند وقتی راجع به زن در سينما اظهارنظر می‌کند کلی سروصدا ايجاد شده و صدای خيلی از اين افراد در می‌آيد."

وی گفت نيروی انتظامی همان قدر که با فساد در سينما مخالف است با انحراف در سينما نيز مخالف است و از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با وضعيت موجود در سينمای ايران برخورد کنند.

معاون اجتماعی نيروی انتظامی از برخی هنرمندان خواست که "ادای اپوزيسيون" را درنياورند که در اين صورت "مردم آن‌ها را سر جايشان خواهند نشاند."

وی در پايان گفت: "هنر اين نيست که برويم و ادای خارجی‌ها را دربياوريم هم‌اکنون بچه‌مسلمان‌ها بهترين آثار را توليد می‌کنند."

در ماه‌های اخير از سوی مسئولان جمهوری اسلامی و برخی سينماگران طرفدار حکومت فشارهايی بر سينماگران غيرحکومتی و نهادهای صنفی سينما وارد شده است.

در يک سال گذشته هم‌زمان با اعلام ممنوعيت فعاليت خانه سينما و ايجاد محدوديت‌ها در اين زمينه، فرج‌الله سلحشور، فيلمساز حامی حکومت ايران مهرماه گذشته سينمای ايران را "فاحشه‌خانه" خواند و در پی آن تبليغات گسترده‌ای در رسانه‌های حکومتی عليه "فساد در سينمای ايران" به‌راه افتاد.

هنرمندان بسياری با اظهارنظر و انتشار بيانيه سخنان سلحشور را شرم‌آور دانستند و يا خواستار کناره‌گيری او از سينما شدند.
 

Share/Save/Bookmark

پاسخ دادن

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

حامیان ما

همیاران ما