ویدیوهای دیگر شهرفرنگ

خانه

جنبش یک میلیاردی زنان در اعتراض به خشونت

پنجشنبه, 1391-11-26 03:00
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
See video

۳۰ درصد زنان جهان قربانی خشونت یا خشونت خانگی‌اند. آن‌ها را کتک زده‌اند، بر خلاف میل‌شان به هم‌بستری وادارشان کرده‌اند، به آن‌ها تجاوز کرده‌اند یا به شکل‌های دیگری آزارشان داده‌اند. به این ترتیب از هر سه زن، یک زن، خشونت را تجربه کرده است و با این تفاصیل می‌توان گفت تقریباً یک میلیارد از جمعیت زنان جهان خشونت دیده است.

 

در روز «وی دی» [روز واژن،  V(agina)-Day ] که هم‌زمان است با «روز عشق»، از زنان جهان دعوت شده  که برای مقابله و اعتراض به این خشونت‌ها، امروز ۱۴ فوریه ۲۰۱۳ (۲۶ بهمن ماه) از خانه‌هاشان بیرون بیایند، در کوی و خیابان به رقص درآیند و به این شکل خواهان پایان خشونت و خشونت خانگی نسبت به زنان در سراسر جهان شوند.

 

فلسفه این روز چنین است:

 

●اطلاعات بیشتر:

V-Day, 2013 - One Billion Rising

سایت رسمی «وی دی»

پیام ویدیویی ایو اینسلر در یوتیوب

هرگاه یک میلیارد زن و مردی که خشونت را تجربه کرده‌اند یا با خشونت نسبت به زنان مخالف‌اند، دست از کارهای روزانه‌شان بکشند، به خیابان‌ها بیایند و در اعتراض به این خشونت‌ها به رقص درآیند، به‌راستی می‌توان از تحولی در مبارزات مدنی و صلح‌جویانه مردم جهان سخن گفت.

 

ایو اینسلر، فعال حقوق زنان و فمینیست شناخته‌شده آمریکایی پس از انتشار «گفتار درونی یک واژن» به فکر برگزاری چنین روزی افتاد. تاکنون زنان از ۱۹۹ کشور جهان اعلام آمادگی کرده‌اند که دست از کار بکشند، و در خیابان‌ها در اعتراض به خشونت به رقص درآیند. در این کنش مدنی، بیش از پنج هزار نهاد حقوق بشری و مدنی مشارکت دارند.

 

«وی دی» در ویدیویی که اکنون فراروی‌تان قرار دارد، از شما دعوت می‌کند به خیابان‌ها بروید و هم‌پا و دوشادوش زنان خشونت‌دیده برقصید.
 

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما