خانه | جامعه | هفت کوچه

بالاترین نشان افتخار اینترنتی

پنجشنبه, 1390-05-20 21:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
شهزاده سمرقندی

شهزاده سمرقندی - جایزه «وبی آواردز» (Webby Awards)، جایزه‌ای است که «نیویورک تایمز» از آن به عنوان «بالاترین نشان افتخار اینترنتی» نام می‌برد.

 

وبی آواردز اولین‌بار در ماه اوت سال 1995 در کالیفرنیا برگزار شد و از آن زمان تا به حال هرسال در همین ماه مراسم اهدای آن برگزار می‌شود، اما با بخش‌هایی به مراتب بیشتر از دورانی که فعالیت خود را آغاز کرده بود. در آن موقع 15 بخش داشت و حالا دارای بیش از صد بخش است که هرکدام برای خود حال و هوایی خاص دارد. از بهترین طراحی گرفته تا بهترین و راحت‌ترین کاربری بخشی را به خود اختصاص داده‌اند تا هیچ‌کدام از خلاقیت‌هایی که در رسانه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد از این جایزه بی‌بهره نمانند و حتماً برای خود بخش مناسبی پیدا کنند و افراد بتواندد در بخش‌های مختلف برای به دست آوردن این جایزه شرکت کنند.

 

 

وبی آواردز یکی از قدیمی‌ترین جوایزی‌ است که به فعالیت‌های اینترنتی می‌پردازد. این جایزه را «اسکار اینترنتی» نیز می‌گویند. چون تا به امروز بالاتر از این نشان، جایزه دیگری برای فعالیت‌های اینترنتی وجود ندارد.

 

از سال 2005 تا به امروز جشن‌های تشریفاتی این جایزه در شهر نیویورک برگزار می‌شود. نکته جالب این جشن‌ها در این است که برندگان جوایز باید سخنرانی‌های خود را به پنج کلمه محدود کنند؛ پنج کلمه‌ای که گاهی به جوک تبدل می‌شود و گاهی تنها کلید‌واژه‌هایی از افراد سرخوش از قدردانی در خود دارند. برای مثال، «چه کسی می‌تواند کامپیوتر مرا درست کند؟» از بیستی بایز، «به هر چیزی که فکر می‌کنید حقیقت دارد» از پرینس، «آیا واقعاً هولوکاست اتفاق افتاد؟ بله!» از سره سیلورمن و «رئیس‌جمهور اوباما! خوب صدا می‌دهد نه!» از اریانا هافینگتون...

 

مراسم اهدای این جایزه را می‌توانید در تارنمای‌ رسمی وبی آواردز ببینید. با این که جشن‌های وبی آواردز روی تارنمای رسمی، قابل دسترس است، اما برای حضور در مراسم باید همه حق ورود بپردازند. حتی برندگان جایزه! این چیزی بود که بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی از آن انتقاد داشتند، اما دیوید میشل دیویس، رئیس جایزه وبی آواردز در جواب به این انتقاد گفت، این راهی ا‌ست برای مستقل بودن و نیاز نداشتن به پشتیبانان مالی که گاهی تلاش می‌کنند در قبال کمک مالی خود نفعی هم ببرند.

ازجمله تارنما‌هایی که تا به حال این جایزه را به دست آورده‌اند، این‌ها هستند: آمازون دات‌کام، ایبی، یاهو، فیدکس، بی‌بی‌سی نیوز، سی‌ان‌ان، نیویورک تایمز، فیس‌بوک، ویکی‌پدیا، فلیکر و غیره.

 

شیوه درخواست شرکت در این جایزه در تارنمای آن ارائه شده است. این جایزه به چندین بخش تقسیم شده است و یک تارنما می‌تواند در چندین بخش ثبت نام کند.

 

امسال پانزدهمین دوره وبی آواردز، جوایز خود را اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «جایزه صدای مردم» است. این جایزه امسال به وب‌سایت ویمیو vimeo اهدا شد. همین‌طور جایزه‌های «بهترین شبکه اجتماعی اینترنتی» و بهترین «طراحی بصری» نیز به ویمیو تعلق یافت که روی تارنمای رسمی ویمیا منتشر شد.

 

نشان این جایزه یک موج مارپیچ نقره‌ای است. فیلم برگزاری این جشنواره را می‌توانید روی یوتیوب ببینید که تمام مراسم را در بر گرفته است و شبیه مراسم دیگر جوایز فرهنگی- اجتماعی نیست. گروه جوان جایزه وبی آواردز همیشه در برگزاری مراسم اهدای جوایز خود خلاقیت بی‌حد به کار برده است.

  

پیوند: صفحه «وبی آواردز» در یوتیوب

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما