خانه | گوی‌سياست

معمای فیلم تحریک آمیز و تجهیز اسلام‌گرایان افراطی

جمعه, 1391-06-24 10:39
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
علی افشاری

علی افشاری − انتشار کلیپی از فیلمی به نام "بی‌گناهی مسلمانان " در کانال "یوتیوپ" منجر به انفجار خشم گروه‌هایی از مسلمانان و بروز احساسات ضد امریکایی در برخی از کشور‌های اسلامی شد.

 

چگونگی تولید این فیلم توهین آمیز و سخیف معلوم نیست. اما فردی بنام سام باسیل (Sam Bacile) در مصاحبه‌ای تلفنی با روزنامه "وال استریت جورنال" مدعی شده که فیلم مزبور را تولید کرده است. وی خود را یک واسطه فروش و خرید مسکن اسرائیلی- یهودی مقیم آمریکا معرفی نموده که با جمع آوری ۵ میلیون دلار از صد یهودی آمریکایی این فیلم تمسخر آمیز نسبت به پیامبر اسلام را در کالیفرنیا ساخته است.

 او می‌گوید این فیلم، یک فیلم سیاسی است نه مذهبی و در اصل کوشش سیاسی است برای اثبات نفاق‌افکن بودن و دروغین بودن اسلام . به باور وی اسلام چونان سرطان است و نفرت مذهبی می‌پراکند، اما اطلاعاتی که وی تا کنون داده است با شک و تردید زیادی مواجه شده، و در این مورد شکی قوی وجود دارد که "سام باسیل" نام یک شخصیت واقعی باشد.

 

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد فردی به این نام در لیست شهروندان اسرائیل ثبت نشده است . (منبع)

 

"سام باسیل" و فیلم او

 

استیو کلین مشاور فیلم می‌گوید سام باسیل فردی اسرائیلی و حتی یهودی نیست و این اسم مستعار است. او می‌گوید تنها ۱۵ نفر در تهیه این فیلم مشارکت داشته‌اند. کلین که قبلا در نیروی دریایی آمریکا کار می‌کرده، در حال حاضر عضو یک گروه مسیحی افراطی به نام بنیادگرایان مسلح است . این گروه افراطی خود را برای جنگ علیه مسلمانان در بهار ۲۰۱۲ آماده می‌کرد. آنها معتقد هستند اخوان المسلمین هسته‌های زیادی در کالیفرنیا سازماندهی کرده‌اند و منتظر هستند تا در لحظه مقدر به صورت غیر گزینشی هر چقدر می‌توانند مسیحیان منطقه را بکشند. استیو کلین همچنین دبیر و بنیانگزار گروه اتحاد مسیحیان شجاع است که معمولا در جلوی مساجد، معابد مورمون‌ها و کلینیک‌های سقط جنین تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند. (منبع)

 

هنوز به صورت قطعی معلوم نیست جریان ساخت این فیلم چگونه بوده است. آنچه تا کنون معلوم شده این است که جمع کوچکی از جریانات مسیحی مصری ضد اسلامی مقیم آمریکا به همراه سامی باسیل نامی که یک مسیحی قبطی است، کارگردان بوده‌اند و افرادی ضد اسلامی چون تری جونز و موریس سادک شهروند مسیحی قبطی امریکایی که قبلا شهروند مصر بود نیز به ترویج و تبلیغ این فیلم پرداخته‌اند. کیفیت نازل فنی فیلم، ویژگی آماتوری آن و پرداخت ضعیف دعاوی فیلم نشان می‌دهد که جمع کوچکی پشت سر این جریان بوده‌اند. اما بعید است انها ارتباطی با دولت اسرائیل و نیرو‌های یهودی داشته باشند.

استیو کلین می‌گوید که کارگردان در تماس با وی مدعی شده که می‌خواهد فیلمی بر اساس مستندات و واقعیت‌های زندگی پیامبر اسلام بسازد تا مسلمانان افراطی جهان آگاه شوند. کلین در زمینه تهیه فیلمنامه و دیالوگ هنر پیشه‌ها همکاری کرده است. او می‌گوید عنوان اولیه فیلم "بی گناهی بن لادن" بوده است. بنا به اظهار کلین هدف از فیلم هشدار دادن به اقلیت کوچکی از افراد خطرناک در کالیفرنیا بود تا بفهمند اسلام تا چه اندازه وحشتناک است. قرار بوده این افراد به سینمایی آورده شده و فیلم را ببینند. اما استیو کلین می‌گوید وقتی به سینما رفته، دیده است سالن خالی است . استیو کلین همچنین می‌گوید اسم واقعی باسیل را نمی‌داند، اما با وی در تماس است، استیو کلین حال خوبی ندارد و افسرده است و بخصوص خیلی برای اتفاقی که برای سفیر آمریکا در لیبی رخ داده متاسف است. (منبع)

 

تری جونز نیز مدعی است سام باسیل یک اسم مستعار است. کارگردان که در حال حاضر مخفی است با وی تماس تلفنی داشته و از او خواسته تا فیلم را تبلیغ کند.

 

فیلم آماتوری که وی ساخته است در سطحی نیست که نیاز به هزینه تولید ۵ میلیون دلاری داشته باشد. همچنین بازیگران و عوامل تولید این فیلم که جمعا ۷۹ نفر هستند مدعی هستند که موضوع فیلم مربوط به چگونگی شرایط گذشته زندگی در مصر بوده و اصلا ربطی به زندگی پیامبر نداشته است .

 

نام فیلم اصلی قبل برگرفته از دوبله "جنگجویان صحرا" است که توسط الن رابرتز کارگردانی شده است. فیلم پس از پایان فیلمبرداری تغییر پیدا کرده و با مونتاژ عربی به زندگی پیامبر تحریف شده است. آنها قصد شکایت از کارگردان را دارند. یکی از هنرپیشه‌ها می‌گوید وی در فیلم اصلی و قبل از مونتاژ اسم فردی که در دوبله محمد معرفی می‌شده را جرج خطاب می‌کرده است. وی می‌گوید به اعتراض با کارگردان تماس گفته که چرا دست به این کار زده است و وی گفته که متن را تغییر داده است تا مسلمانان کشتن را متوقف کنند! (منبع)

 

در عین حال کیندی لی گارسیا یکی از بازیگران زن که مدعی فریب خوردگی است می‌گوید سام باسیل را در حین فیلمبرداری دیده که با زبان عربی با برخی افراد صحبت می‌کرده و به وی خود را مصری معرفی نموده است. (منبع)

 

یکی دیگر از عوامل تولید می‌گوید اسم کاملا متفاوتی بنام ابناب ناکولا باسلی (Abenob Nakoula Bassely) برای کارگردان در صفحه نمایش انجمن صنفی بازیگران قید شده بود . او در تماس تلفنی که با کارگردان داشته است او خود را مصری معرفی کرده و گفته در حال جمع آوری منابع مالی فیلم در شهر اسکندریه مصر است. به باور وی کارگردان مصری قبطی به نظر می‌آمده است.

 

یکی دیگر از متصدیان تهیه فیلم می‌گوید کارگردان فیلم را به نام سام باسیل می‌شناخته و پای چک‌های پرداختی امضایی با این نام قرار داشته است. او تا حد ۹۹ درصد معتقد است که کارگردان یهودی نبوده و کمی عکس‌های مذهبی، از جمله تصویر حضرت مریم در منزل وی نصب شده بود. (منبع)

 

آثاری از این فیلم تا پیش از نمایش در یوتیوب در هیچ رسانه آن لاین و شبکه‌های اینترنتی وجود ندارد. همچنین اطلاعاتی از آن در بانک نمایش بین المللی فیلم موجود نیست. اساسا هیچ سابقه فیلم‌سازی از باسیل وجود ندارد و کسی به این نام در هیچ شبکه اجتماعی حضور ندارد. هر آنچه اطلاعات از وی در دسترس است مربوط به حرف‌هایی است که در مصاحبه تلفنی با وال استریت جورنال بیان کرده است. کمیسیون فیلم کالیفرنیا نیز اعلام کرده که هرگز مجوز پخش فیلم به فردی بنام سام باسیل یا برای فیلمی با عنوان بی گناهی مسلمانان صادر نکرده است. با باور آنان نمایش این فیلم در سینما با اعلام عمومی تقریبا غیر ممکن است. همچنین فیلم برداری آن نیز احتمالا به صورت مخفیانه انجام شده یا از مقامات محلی بگونه‌ای مجوز گرفته شده که محل فیلمبرداری نا معلوم بوده است (منبع) در حالی که باسیل مدعی است این فیلم یک بار در یک سینمای تقریبا خالی در کالیفرنیا نمایش عمومی داشته است.

 

آسوشیتد پرس پس از تحقیق در این خصوص به فردی بنام ناکولا باسلی (Nakoula Basseley) رسیده است. اگر چه وی انکار می‌کند که همان سامی باسیل است . اما قبول می‌کند که رئیس شرکتی است که فیلم را ساخته است اما در کارگردانی نقش نداشته است. اما ای پی در ردی گیری تلفن سامی باسیل دریافته محلی که سامی باسیل با تلفن صحبت می‌کرده نزدیک محل سکونت ناکولا بوده است.

 

ناکولا یک مسیحی قبطی مقیم کالیفرنیا است که در سابقه خود محکومیت به تخلف بانکی دارد و نسبت به حکم دادگاه مبتنی بر ۲۱ ماه حبس و پرداخت ۷۹۰هزار دلار جریمه اعتراض نکرده است. (منبع)

 

این احتمال وجود دارد که ناکولا هویت واقعی سام باسیل است. بررسی پرونده وی نشان می‌دهد که وی از اسم‌های مستعار نیکولا باسلی و ادوارد سلامه استفاده کرده است. (منبع)

 

برخی از مسیحیان قبطی مصری مقیم امریکا و کشیش تری جونز که سال گذشته قرآن را آتش زد، به تبلیغ این فیلم پرداخته‌اند.

 

قوی‌ترین حدس وگمان در باره سازندگان فیلم

 

هنوز به صورت قطعی معلوم نیست جریان ساخت این فیلم چگونه بوده است. آنچه تا کنون معلوم شده این است که جمع کوچکی از جریانات مسیحی مصری ضد اسلامی مقیم آمریکا به همراه سامی باسیل نامی که یک مسیحی قبطی است، کارگردان بوده‌اند و افرادی ضد اسلامی چون تری جونز و موریس سادک شهروند مسیحی قبطی امریکایی که قبلا شهروند مصر بود نیز به ترویج و تبلیغ این فیلم پرداخته‌اند. کیفیت نازل فنی فیلم، ویژگی آماتوری آن و پرداخت ضعیف دعاوی فیلم نشان می‌دهد که جمع کوچکی پشت سر این جریان بوده‌اند. اما بعید است انها ارتباطی با دولت اسرائیل و نیرو‌های یهودی داشته باشند.

 

ساخت این فیلم به احتمال زیاد مرتبط با جمع کوچکی از مسیحیان قبطی مصری ساکن آمریکا است که از کمک برحی جریان‌های ضد اسلامی در امریکا استفاده کرده‌اند. نا خشوندی و تنش بین مسلمنان افراطی و مسیحیان قبطی باعث شد هاست تا جریاین افراطی در مسیحیان قبطی شکل بگیرد.

 

این مسیحیان قبطی دست راستی مخالف انقلاب مصر بودند و از تداوم حکومت حسنی مبارک حمایت می‌کردند. حال می‌توان حدس زد که آنها خراب شدن روابط بین آمریکا و دولت جدید مصر دست به این اقدام زده‌اند تا با تحریک کردن نیروهای افراطی مذهبی تنش وشکاف بین غرب و کشور‌های اسلامی را تشدید نمایند. البته در این اقدام برخی جریاناتی که اخیرا در امریکا در زمینه اسلام هراسی فعال بوده و به نفرت پراکنی مذهبی و نفی تسامح و بردباری مذهبی فرهنگ آمریکا مشغول هستند ، نیز نقش مهمی دارند. جریان پشت سر این فیلم به شهادت اظهارات شان نسبت به واکنش تند مسلمانان آگاه بودند اما میزان شدت آن را نمی‌دانستند.

 

بهره‌جویی مسلمانان افراطی

 

اما وقوع این جریان باعث به تحرک افتادن مسلمانان افراطی و جریانات ضد غرب شد. وسام عبدالمره اولترا محافظه کار مصری و از افراد نزدیک به سلفی‌ها با انتشار کلیپ فیلم در تلویزیونش، موضوع را به عرصه افکار عمومی مصر کشید. وی سپس فراخوانی برای اعتراض ونمایش مخالفت در جلوی سفارت آمریکا سازمان داد. در این تجمع ، عده‌ای از سفارت آمریکا بالا رفتند وپرچم این کشور را آتش زدند . البته وسام می‌گوید که مخالف آتش زدن پرچم آمریکا بوده است امابرخی از جوانان کنترل برنامه را از دست وی خارج کرده‌اند .

 

متعاقب آن بدون اینکه ظاهرا ارتباطی بین این تجمعات باشد، کنسولگری آمریکا در بنغازی مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و منجر به کشته شدن کریس استیون سفیر آمریکا و سه تن دیگر از کارمندان این سفارتخانه و جمعی از محافظان لیبیایی شد.

 

این اقدام غیر انسانی وموهن که به درستی توسط دولت روسیه عملی تررویستی اطلاق شد ، اتفاقات تلخی در روابط دیپلماتیک در جهان معاصر بود. سفیر آمریکا در لیبی اولین دیپلمات برجسته آمریکائی بود که بعد از سی و سه سال به قتل رسید

 

پس از این ماجرا جریان سلفی‌ها وبنیاد گرایان اسلامی به شیوه نسبتا سازمان یافته سعی کردند این فیلم را مستمسک بسیج توده‌های تحریک شده مسلمانان قرار دهند و اهداف سیاسی خود را جلو ببرند. تا کنون در مصر ، لیبی ، مراکش، تونس ، یمن و غزه حرکت‌های اعتراضی به راه افتاده و اکثر آنها به خشونت و درگیری‌های مرگبار کشیده شده است.

 

 جریانات ضد غربی در کشور‌های اسلامی اعم از دولت‌ها ویا جنبش‌های سیاسی در حالی دولت آمریکا را مورد حمله قرار داده اند، که این دولت و نیرو هایش هیچ ربطی به این واقعه نداشته‌اند. در یک جامعه آزاد دولت نمی‌تواند مانع تولید و پخش یک فیلم شود. امری که در کشور‌های خاورمیانه بر عکس ان است وفیلمی بدون مجوز و موافقت دولت امکان انتشار در فضای عمومی را نمی‌یابد.

 

اما این نیرو‌ها به دنبال بهره برداری از ماجرا برای گسترش گفتمان و برنامه سیاسی خود هستند. نکته جالب پاس دادن و فراهم اوردن مهمات از سوی گروه‌های کوچک ضد اسلامی در آمریکا و مسیحیان قبطی برای گرایش‌های افراطی اسلامی است.

 

اکنون در اتشی که به راه افتاده است ، نیرو‌های افراطی مجال تحرک پیدا کرده‌اند وفضا علیه جریاناتی است که به صلح بین ادیان و به طور کلی همزیستی مسالمت آمیز بین غرب وجهان اسلام می‌اندیشند.

 

موقعیت آمریکا

 

این رویداد نشان داد که وضعیت آمریکا در کشور‌های اسلامی بخصوص بعد از بهار عربی ضعیف شده است. اینک در افکار عمومی کشور‌های مسلمان ضدیت با امریکا بیش از گذشته نیرو گرفته است. جریان‌های افراطی آشکار ساختند که می‌توانند بخشی از جمعیت مسلمان را حول برخورد‌های خشن با دیپلمات‌های آمرکائی بسیج کنند.

 

موقعیت آمریکا در خاور میانه بعد از سقوط دیکتاتور‌ها به خوبی در این سخن اوباما نمایان است که گفت مصر اکنون نه متحد ما است و نه دشمن ما. آمریکا اینک می‌کوشد فضا در کشور‌های مصر وتونس، که دولت‌های قبلی آنها متحدش بودند، به سمت تخاصم نرود.

 

البته اعزام تفنگداران ضد تررویستی آمریکا و حضور آنان می‌تواند رویارویی نظامی را در شرایط ضعف دولت‌های جدید افزایش دهد. این وضعیت ناپایدار بیشتر احتمال رویارویی مصطح‌شده زیر عنوان "برخورد تمدن‌ها" را افزایش می‌دهد، که دور شدنی از ثباتی است مبتنی بر تعامل دیدگاه‌ها‌ی مختلف.

 

سامی باسیل یا هر کس دیگری که پشت سر این فیلم بود، بر آتش تنوری می‌دمد که در نهایت آسیبش به چشم کلیت مسیحیان ومسلمانان می‌رود. اما منفعت آن در کوتاه مدت به سود جریاناتی در کشور‌های اسلامی است که دشمنی با آمریکا و انجام اقدامات جهادی وخشونت‌بار برای نابودی آن را اجتناب ناپذیر ولازمه بقای اسلام اصیل می‌دانند.

 

همچنین این واقعه تلخ و ترازدیک نشان داد که گرو ه‌های کوچکی که به نفرت پراکنی مذهبی و اعمال خشونت مذهبی دامن می‌زنند اگر چه کوچک هستند و شمار آنان زیاد نیست، ولی می‌توانند دست به اقداماتی بزنند که تبعات آنها بزرگ است، تا جایی که محکومیت صریح فیلم علیه پیامبر از سوی کلیسای قبطی در مصر و محکومیت حمله به سفارت آمریکا در مصر از سوی محمد مرسی هنوز نتوانسته است آرامش را به مصر بازگرداند.

 

 

عکس‌ها:

حمله به سفارت آمریکا در صنعا

صحنه‌ای از فیلم جنجال‌برانگیز

Share this
Share/Save/Bookmark

غیر مسلمانان مصر و بقیه کشورهای اسلامی مثل ایران سالهاست که شاهد هر نوع توهین به دین خودشان از رسانه های عربی و اسلامی کشورهایی که ساکن آنند هستند و هزاران فیلم در این کشورها برای توهین به غیر مسلمانان درست شده است ولی حالا که یکی ازین افراد در جواب این فیلمها یک فیلمی که فقط احادیث و آنچه که خود مسلمانان در کتابهایشان در مورد محمد نوشته اند ( آنهم به عنوان افتخار که مثلا ایشان اینقدر قوی بوده که توانسته کلی یهودی را بکشه و زمینهای قبیله شان را اشغال کنه و به دختر رییس قبیله تجاوز کنه) به فیلم درآورده تا مسلمانان به طور عینی بتوانند غیر انسانی بودن دینشان را ببینند و درک کنند و از قتل و سربریدن و ظلم به همدیگر و دیگران دست بردارند صدایشان درآمده. این فیلم در دراز مدت نتیجه خوبی در بهتر کردن دنیا خواهد داشت زیرا مسلمانان را در مورد رفتارهایشان به شک و تردید و بعد هم تفکر واخواهد داشت.
برای کشورهای غربی هم زنگ خطری است که بفهمند که مسلمانانی که فرهنگ کشورهای خودشان را به غرب می آورند هر آن ممکن است به هر دلیل منطقی و یا غیر منطقی به کشتارمردم آنها هم مشغول شوند و مهاجران مسلمان را در کشورشان قبول نکنند. در عراق و سوریه و لیبی و مخصوصا ایران کسی که این همه کشتار و جنایت وچود دارد کسی به اسلام توهین نکرده که مورد غضب دیگران باشد بلکه برای خاطر اسلام این طلمها انجام میشود.

مسلمانان طبق معمول دارند میگویند که یهودیها این فیلم را درست کرده اند چون مقصر دانستن مسیحیها هزینه اش زیاد است. ملیونها مسلمان در کشورهای مسیحی زندگی میکنند و سیل مهاجران از کشورهای مسلمان به زندگی راحت در کشورهای مسیحی در جریان است و میترسند دیگر مسیحیها جرات نکنند آنها را به این خوان گسترده دعوت کنند. از طرف دیگر کشورهای عربی و مسلمان ملیاردها دلار از تجارت با کشورهای مسیحی غربی سود میبرند و کشورهایی هم مثل همین مصر ملیاردها دلار از دولت آمریکا کمکهای بلاعوض مالی میگیرند!

اگر اجداد ما هوشیار بودند واگر خسرو و پرویز که بجان مزدکیان افتاده بود خطر اقوام وحشی و بیابانگرد را درک میکرد و اقدامی عاجل میکرد در آنصورت تمدن و فرهنگ غنی ایران توسط آن**** باورهای پست و عقب افتاده اشان به نابودی کشیده نمیشد و نه جهان شاهد قتل و کشتار میلیونها انسان، رشد انسان ستیزی،تجاوز به میلیونها کودک، زن ستیزی ،حیوان آزاری و بسیار فجایع دیگر که تماماً محصول عقب افتادگی فکری آن مردمان خونریز بود نمیشد. هرگز طالبانی بوجود نمیامد و نه القاعده ای و نه آخوندهای خونریز و غارتگر ماهیت پیدا میکردند. در این مورد تردیدی نیست که آن بیابانگردهای خونریز مسیر تاریخی تکامل شعور و آگاهی بشر را بطور کامل تغییر دادند و کاملاً متوقف کردند و با تحمیل باورهای پست و بسیارعقب افتاده خود به مردم شکست خورده سرزمین های مختلف مانع بسیار جدی در تکامل شعور و خرد مردم این سرزمینها بوجود آوردند که تا امروز ادامه دارد. آنچه مردم ایران و مردم جهان بعلت افکار پست آن اقوام وحشی که اکنون باورها و اندیشه ی خود آنها شده است میکشند همه بعلت سستی و عدم هوشیاری اجداد ما بوده است. میدانیم که مغز انسان بسیار حساس است و بسرعت شرطی میشود. مردم ایران و سرزمین های اطراف آن بیش از ١٤٠٠ سال است که بشدت و عمیقاً شرطی شده اند. اول با بیم و ترس از متجاوزان و بظاهر باورهای اقوام وحشی را پذیرفتند تا کشته نشوند بعد نسل به نسل این افکار عقب افتاده ادامه یافتند و کاملاً جا افتادند و باورهای مردم شکست خورده و تحقیر شده گشتند. یک هیپنوتیزور ماهر میتواند سوژه (کسی که هیپنوتیزم میشود) را بعد از چند هفته وادارد که فکر کند برای مثال پرنده است و سوژه واقعاً باور میکند پرنده است و چون پرنده عمل میکند. در کشور کره شمالی فقط چند دهه است که ذهن مردم آنجا را شرطی کردند و مردم دیکتاتور زده و فقیر آنجا باور دارند که بهترین ساختار اجتماعی و سیاسی را دارند. شزطی شدن مغز انسان را درمانده میکند و توهمات را بطور کامل جانشین حقیقت میکند. مردم کشورهای اسلامی بیش از هزار سال است که مغزشان بطور کامل شزطی شده است. نویسنده ای که نوشته بود که باید اسلام را نجات داد (حال اینکه همین چندی قبل بود که نزدیک بود زندگی خود را توسط دیگر نمایندگان اسلام از دست بدهد مطلقاً نمیداندکه مغزش تا چقدر عمیق شرطی شده است. برای دیدن حقیقت باید شرطی شدن مغز را دید تا زندان را ویران کرد تا به دیدن حقیقت نایل شد. چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید<مولانا>.

سلام آقای افشاری.** لطفا در مقالات بعدی خود به منابع خبری اشاره کنید. «جریانات ضد غربی در کشور‌های اسلامی اعم از دولت‌ها ویا جنبش‌های سیاسی در حالی دولت آمریکا را مورد حمله قرار داده اند، که این دولت و نیرو هایش هیچ ربطی به این واقعه نداشته‌اند.» اکثر اقدامات و جنایات ضد اسلامی نتیجه مستقیم و یا غیر مستقیم سیاستهای ضد اسلامی دوّل مسیحی و صهیونستها، مخصوصا آمریکا است و مابقی اقدامات هم مربوط به حماقت دوّل مسلمان و نیروهای افراطی می باشد. جناب عالی خوب میدانید که حمایت دولت آمریکا از تروریستهای القائده و طالبان علیه اشغالگران شوروی نه از روی دوستی با مسلمانان ،بلکه صرفا به خاطر دشمنی با روسها بود.حمله به عراق نه به خاطر مسلمانان کویتی و عراقی،بلکه صرفا به خاطر تسلط بر چاه های نفت و نیز حمایت از دولت صهیونیستی و یهودیان بود.حمله به لیبی و کمک به تروریستهای مخالف بشار اسد هم هیچ نشانی از دل سوزی برای مسلمانان اهل سنت و شیعی و علوی و غیره نبوده و نیست. فرمودید «در یک جامعه آزاد دولت نمی‌تواند مانع تولید و پخش یک فیلم شود. امری که در کشور‌های خاورمیانه بر عکس ان است وفیلمی بدون مجوز و موافقت دولت امکان انتشار در فضای عمومی را نمی‌یابد.» اولا که مطالب شما ضد و نقیض است و اگر چنین فیلم ضد اسلامی و بی شرمانه ای در آمریکا بر پرده سینما نشان داده نشده است،لزومی هم ندارد که دولت آمریکا در سنگر آزدی بیان خود را پنهان کند.دوما باید از شما و دوستانتان در جوامع آزاد پرسید که آیا کسی حق دارد فیلم مستهجنی در مورد زندگی یهود و یا یهودیان ضبط و پخش نماید؟ آقای احمدی نژاد هلوکوست را زیر سؤال بردند و همین جامعه آزاد من و شما تا به امروز مجازات و لعن و نفرینش می کنند و صهیونیستهای نژادپرست و آدمکش حکم ترورش را در نهان صادر کرده اند. آقا جان درست است که ما مسلمانان کمی نادان هستیم و فرق دوست و دشمن خود را خوب ترجیح نمی دهیم،ولی آمریکا و متحدینش چندین سال است که جنگ صلیبی را شروع کرده اند و آشکارا هم مسلمان میکشند. من امیدوارم مسلمانان اهل سنت هم مانند شیعیان از خواب غفلت برخیزند و با مبارزات ضد استکباری ، ضد استعماری و ضد استثماری خود ریشه امپریالیزم آمریکا، استعمارگران و صهیونزم را در منطقه از جا برکنند.تقسیم کار رهبری مبارزات مردم مسلمان میان اخوان المسلمین و حزب الله، زیر نظر رهبران فعلی آنان آقایان خامنه ای و مرسی بصورت اشتراکی ( مرکز فرماندهی )بهترین و کاری ترین اقدام سیاسی است و اتحاد مستحکمی میان مسلمانان علیه استکبار و استعمار و صهیونیزم ایجاد می کند.به امید آن روز و پاینده باد ایران و ایرانی

اقای افشاری آیا این نظر میتواند درست باشد که دولت آمریکا با متهم و یا قربانی کردن یک مصری مسیحی تلاش میکند که خشم مسلمانان از دولت آمریکا و انگل چسبیده به آن(دولت ادمکش صهیونیستی)را تبدیل به یک جنگ داخلی در مصر کند؟ایا احتمال دارد که این فیلم مشترکأ توسط دولت آمریکا و دولت صهیونستی و با هدف ایجاد جنگ داخلی در مصر ساخته شده باشد؟
اگر چنین باشد که هست و از دید ادمکشان حرفه ایصهیونیستی-آمریکایی،مسحیان مصر باید قربانی این توطعه آمریکاییان و صهیونیستها باشند،ایا کشتن آمریکائیان و صهیونیستها توسط مسلمانان هم جایز است یا خیر؟

این فیلم، حکایتی از پیشداوری‌ها و احادیث واقعی‌ و غیر واقعی در مورد "محمد"، بشکل بسیار ساده لوحانه و ابتدائی از طرف غیر مسلمانان است و افراطیون مسیحی‌ غربی، یهودیان و قبطی‌های مصر میتوانند در تولید این فیلم، نقشی‌ متحد داشته باشند. باید برای سیاست‌های ابر قدرتی چون آمریکا متاسف بود که چگونه اسباب بازی مسیحیان افراطی داخلی‌ و خارجی‌ (مصر) و تشکیلات یهودی جهانی‌ شده اند. وقتی‌ تحقیق و تجسس علمی‌ و بی‌ طرف در مورد اسلام، بوقع نمی‌‌پیوندد، ابلهان و عناصر کوچک سیاسی نما، فیلم ساز، ناقد دین ،آزاد اندیش و فرهنگ گستر میشوند و میدان را خالی‌ دیده، پا به عرصه گذاشته و جولان میدهند.

من اصولا آدم مذهبی نیستم ولی صحنه های این فیلم دز یوتیوب نشان میدهد که سازنده قصد تحریک مذهبیون را داشته. از طرفی در وحشیانه بودن حمله به سفارتخانه ها هم تردیدی نیست. نیز بسیار بعید است که دولت آمریکا نقشی در تولید فیلم داشته باشد. اما نکته بسیار مهم این است که آیا با وجود تحقیر همه روزه مردم خاورمیانه در غرب و تروریست نشان دادن همه آنها نمیشد انتظار چنین فیلمی را هم داشت!

فيلم توسط هرکی ساخته شده باشد ودر يوتيوب گذاشته شده چه ربطی به ترور و آتش زدن و تسخير سفارت دارد؟ ميتوانند قانونا عليه سازنده اعلام جرم کنند.
اين اعمال خاطره حمله و تسخير سقارت آمريکا و انگلستان را بياد نمياورد؟

برای آگاهی بیشتر لطفا به لینک ذیل مراجعه کنید
http://aayande.wordpress.com

دوستان مسلمان من خودم یک روحانی زاده هستم٬ از شما مسلمان که هرگز از خودتان نپرسیده اید چرا مسلمانید میخواهم که بیایید یک بار هم شده شجاعت داشته باشید و بگویید که این فیلم بسیار بد ساخته شده ولی ارکان و شالوده ی فیلم بر واقعیت استوار است. در تمامی کتب اسلامی و تاریخی٬ سایتها و بر روی تمامی منبر ها در اینکه پیغمبر اسلام در شصت سالگی با عایشه ازدواج کرده حرفی نیست تنها حرف و تنها گفتگویی که وجود دارد این است که آیا عایشه هنگام بقول روحانیون «دخول» شش ساله بوده و یا نه ساله. روحانیون بر منبرهای ایران خودشان با سلام و صلوات «ادخال» یا دخول پیامبر بر عایشه را در سن نه سالگی قمری که میشود هشت سال و چند ماه خورشیدی میدانند. اما عربستانی ها که البته در مقامی شامخند برای سخن گفتن در مورد اسلام٬ عایشه را شش ساله ی قمری که میشود پنجا سال و چند ماه خورشیدی میدانند. البته این از معجزات پیغمبر است برای مسلمانان ولی دیگر دینان این ازدواج و این گرایش حضرت محمد را تمایل به کودک می داند و بچه دوستی و یا بچه گرایی و یا بدتر از آن بچه بازی میدانند. حالا چرا برای اینکه طبق قوانین زمینی غربیها سن بلوغ هجده سالگی ست و برای غرب و تمدنش این غیر قابل تصور است که یک شخص متعادل دست به چنین کاری بزند چه برسد به اینکه این شخص پیامبر هم باشد.
اما اگر ما به جنبه ی ساخت فیلم نگاه کنید صد البته فیلم بسیار بدساخت و آماتوری ست. آنچه را فیلم می گوید آخوندان خود ما هر صبح و شام بر منبر می گویند و آنرا اعمال قدسیه ی رسول الله عنوان می کنند. حال اگر چون غربیها و غیر مسلمانان گفته اند توهین هم باشد به جنبه توهینی آن بپردازیم.
دست کم از شصت سال پیش تا کنون را که من یاد میدهم و حتما از پیش آن نیز تمامی هم و غم روحانیون ایران توهین به تمامی مذاهب بوده و حالا هم هست. من در تمامی این شصت سال مدام در پایان منبر ها شنیده ام : الهم اخزل الیهوده و اهله٬ الهم اخزل الیهود و نصارا٬ الهم اخزل الاهل خنازیر و الی آخر. در سی و سه سال گذشته هم از مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه و مرگ بر همه گوش ما و جهانیان را کرده است٬ گروگانگیری بخودی خود هم ضدیت با فرهنگ و تمدن بوده و هست و هم ضدیت با مذهب دیگران٬ در ایران اسلامی ما سی و چهار سال است که دود و آتش پرچم سوزی بالا می رود. سی و سه سال است که در فرودگاه های ایران و پادگانهای سپاه و حتا مدارس پرچم آمریکا و اسراییل روی زمین نقش شده تا برادران مسلمان و بچه مسلمانها رویش راه بروند و به آن توهین کنند٬ در تمامی این سی و چهار سال دود پرچم سوزی در ایران هوای این کشور را تیره و تار کرده است. روحانیون ایران حتا این پرچم سوزی و این ضدیت با دین و آیین و تاریخ و تمدن را به دیگر کشورهای اسلامی صادر کرده و سرایت داده اند. پس ایرانیان مسلمان بدانید که تمام بدبختی ها از خودتان است. اسلامتان را دوباره بخوانید و از خود بپرسید که چرا همچنان مسلمانید و چرا اصلا ایرانی مسلمان شده است.

کشتن سفیر آمریکا با آن طرز فجیع تنفر به اسلام را حتا نزد مسلمانان چنان برانگیخت که مادر زن هفتاد و نه ساله ی من می گوید: عجب دین وحشتناکی ست این اسلام. برای یه فیلم بد باید اینطور آدم کشت. بعد هم میگوید اگر اسلام اینه من دیگه مسلمون نیستم. و بعد ادامه میدهد : تا آدم نمرده میتوانه از کژراهه بیاد بیرون. چه خوب شد که اینجور بد شد.

بدون شرح http://www.akbaralami.com/Public/ContentBody.aspx?ContentID=4678

چه حکومتي متخصص حمله و اشغال سفارتها ميباشد؟! ...

همکاری و پیوند سازندگان فیلمهای اهانت کننده به دین و حکومتهای دیکتاتوری مبارک باد ! این فیلم یک نعمت و بسیار به موقع و خوشحال کننده برای حکومت جمهوری اسلامی و بشار اسد و حماس و حزب الله و جنگ طلبان بود.

برام جالب هست که اگه تصور می‌شه این فیلم ربطی به صهونیستها نداره پس چطور توی تیزر 13 دقیقه‌ای اون دوبار از بهتر بودن دین یهودیان و ارض موعود اونها صحبت شده و در موردش تبلیغ شده؟

عجب تاتری را ه انداخته اند. در پرده اول یک چیزی به ناف مسمانان می بندند و قلقلکشان میدهند. بعد از یک انتراکت خیلی کوتاه یکعده پشت صحنه لباس های لباده و قباده و ریش و پشم تنشان میکنند و میدوند به سفارتخانه ها و اینودچر آنور های و هوی میکنند چند تا چیز میشکنند و پرچم آتیش میزنند، با سریع یک آنتراکت کوتاه است و اعلام جنگ ها و حرکت ناو های جنگی و پیاده کردن سرباز شروع میشود.
بابا ما رو گرفتید!!! اینقدر هم هالو نیستیم سناریو نویستان چرتش برده تکراری می نویسه

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما