خانه | خبر | اخبارجهان

اوباما: تنها راه بقای اسرائيل ايجاد دولت مستقل فلسطين است

پنجشنبه, 1392-01-01 21:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا، در دومين روز سفر خود به اسرائيل در سخنانی که در برابر جوانان اسرائيلی بيان کرد ايران هسته‌ای را "خطری غيرقابل مهار" دانست و جوانان را فراخواند تا سياستمداران را در راه دستيابی به صلح با فلسطين ترغيب کنند.

 

رويترز گزارش داد، امروز پنج‌شنبه يکم فروردين‌ماه (۲۱ مارس) باراک اوباما در سخنانی که بارها با کف‌زدن‌ها و تشويق‌های ممتد جوانان حاضر در مرکز کنگره بين‌المللی اورشليم (بيت‌المقدس) همراه شد، به دانشجويان اسرائيلی گفت آمريکا بر تعهد خود در قبال امنيت اسرائيل پايبند است و بار ديگر تکرار کرد که آمريکا مانع از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

 

رئيس‌جمهور آمريکا ايران اتمی را "خطری غيرقابل مهار" دانست.

 

او بخش بزرگی از سخنان خود را به مسئله اسرائيل و فلسطين اختصاص داد و به جوانان گفت: "شما بايد تغييری را که آرزو داريد خلق کنيد."

 

رئيس‌جمهور آمريکا گفت: "با توجه به جمعیت غرب اردن، تنها راه اسرائیل برای بقا و رفاه به‌عنوان یک دولت یهودی و دموکراتیک، ایجاد دولت ماندگار و مستقل فلسطین است."

 

محمود عباس پس از ديدار امروز با اوباما اعلام کرد که مذاکرات مثبتی با رئيس‌جمهور آمريکا به‌ويژه در مورد شهرک‌سازی‌های اسرائيل در مناطق فلسطينی داشته است

اوباما خطاب به جوانان گفت: "خود را به‌جای فلسطينی‌ها قرار دهيد. دنيا را از نگاه آنان ببينيد. عادلانه نيست که يک کودک فلسطينی نتواند در کشوری که به او تعلق دارد و در حال حاضر يک ارتش خارجی در آن هر روز حرکات والدينش را کنترل می‌کند، بزرگ شود."

 

رئيس‌جمهور آمريکا ادامه داد: "عادلانه نيست که خشونت مستعمره‌نشينان عليه فلسطينی‌ها بدون مجازات بماند. عادلانه نيست که مانع از بهره‌برداری فلسطينی‌ها از زمين‌هايشان شد؛ يا از امکان رفت‌وآمد يک دانشجو در کرانه غربی رود اردن و يا جابه‌جايی خانواده‌های فلسطينی از خانه‌هايشان جلوگيری کرد."

 

اوباما تأکيد کرد: "نه اشغال و نه اخراج پاسخ به مسئله نيستند."

 

باراک اوباما از سوی ديگر بر اين موضوع تکيه کرد که "فلسطينی‌ها نيز اسرائيل را به‌عنوان يک دولت يهودی که حق دارد بر امنيت خود اصرار ورزد، به‌رسميت بشناسند."

 

رئيس‌جمهور آمريکا همچنين امروز به رام‌الله سفر کرد و در آن‌جا با محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسين ديدار نمود.

 

اوباما در اين ديدار که با تظاهرات مخالفان آمريکا در رام‌الله همراه شد، ضمن درخواست تغيير ديدگاه اسرائيل و فلسطين در مناقشه ميان دو کشور، بر تعهد آمريکا به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با حق حاکمیت ملی تأکيد کرد و گفت مردم فلسطين سزاوار آينده‌ای پراميد هستند.

 

محمود عباس نیز پس از ديدار با اوباما اعلام کرد که مذاکرات مثبتی با رئيس‌جمهور آمريکا به‌ويژه در مورد شهرک‌سازی‌های اسرائيل در مناطق فلسطينی داشته است.

 

اسرائيل در ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ به مدت ۱۰ ماه شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری رود اردن را متوقف کرد اما پس از پايان اين مدت، با وجود درخواست آمريکا مبنی تمديد اين مدت، در حالی که دور جديد مذاکرات صلح خاورميانه تازه آغاز شده بود، شهرک‌سازی‌های خود را از سر گرفت.

 

از سرگيری شهرک‌سازی‌ها مهم‌ترين عامل ناکامی آخرين دور مذاکرات صلح خاورميانه بود چرا که رهبران فلسطين اعلام کرده بودند که در صورت ادامه اين روند به مذاکرات ادامه نخواهند داد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

دولت امریکا متوجه شده است که دیگر با تکروی و رفتار مستکبرانه قادر به ادامه ریاست جهانی و مدیریت تفرقه افکنی، جنگ افروزی و اشغالگری خود نیست و مجبور است که به خواسته های دّول روسیه،چین و ایران هم توجه جدی نموده و نظرات انها را هم در محاسبات خود،بگنجاند.
مشکل خاور میانه بدون حل مشکل فلسطینیان امکانپذیر نیست و بارک هم مجبور به اعتراف این امر شده است.از آنجا که مقامات نژاد پرست دوّلت صهیونیستی توان درک این واقعیت را ندارند، آقای اوباما مجبور شدند که از دانشجویان یهودی درخواست فهم شرایط کنند و این اقدام اوباما هم بهترین حرکت سیاسی ایشان در این سفر بود.البته جهان نتایج مثبت و یا منفی این حرکت انقلابی اقای اوباما را در ماه های آینده مشاهده خواهد کرد.
سیاسیون خوب به یاد دارند که آقای بیل کلینتون رئیس جمهور سابق امریکا هم خواهان ایجاد کشور مستقل فلسطینی و ایجاد روابط مثبت با جمهوری اسلامی بود ،ولی چون رژیم تروریست و نژادپرست صهیونیستی مخالف تفکر انسادوستانه آقای کلینتون بود،زن فاحشه ای به نام مونیکا لیونسکی را مأمور همخوابی با کلینتون کرده و پس از مدتی با افشای این روابط جنسی موجب برکناری رئیس جمهور آمریکا شد.لذا امکان یک صحنه سازی و یا افشاگری در مورد آقای بارک اوباما هم هست.هر چند که موساد در این چهار سال گذشته چیزی علیه اوباما در دست ندارد،ولی در کشور امریکا شرایط برای هر گونه فاجعه آفرینی و جنایت علیه رئیس جمهور از طرف کارتل های معافیایی و دیگر کارتلها و مخصوصأ لابی صهیونیستها وجود دارد،همان گونه که وزیر امور خارجه وقت آمریکا آقای کولین پائول را مجبور کردند که با مدارک جعلی به جامعه جهانی بگوید که صدام حسین سلاح کشتار جمعی و غیره... دارد و بعد از ان هم به عراق حمله کردند.خوشبختانه نتیجه جنایاتی که سربازان و مقامات امریکایی در عراق نمودند اند و بی حاصلی این جنک و اشغال برای دولت امریکا نیز کاملأ روشن و درد آور شده است و دولت امریکا جهت حمله نظامی به ایران در شرایط کنونی و حتی در اینده، دیگر قادر به صحنه سازی و یا دروغ بافی در رابطه با علوم هسته ای ایران نیست و هیولای کاغذی بمب اتمی ایران (نقاشی کودکانه نتانیاهو صهیونیست) نیز موجب ترس جامعه جهانی نخواهد بود.موفق باشید

اسرائیلی ها خودشون خیلی خوب بلدن از بقای اسرائیل بدون حکومت گردانی تازی ها دفاع کنن...و تاریخ بهشون درس مهمی داده نه روباه و نه گرگ در لبلس میش رو بهش اطمینان کنن ...نقش فتنه گری آیت الله کارتر ونابود کردن اسرائیل در اونجا شکست خورده .. اسرائیلی ها مانند ایران نشین های محترم نبودن که به پیشواز سینه زن ها و ساندیس پرستان برن و نگذاشتن که غربی ها براشون زندون اوین بسازن و عمامه و عباداران براشون کسب تکلیف کنن ....اوباما برو این چرندیات تبلیغاتیت رو با خامنه ای و تنبون پوشان حکومتی جمهوری اسلامی مطرح کن...که با حرفات حال می کنن و دلار رو بالا و پائین می برن..

...عادلانه نيست که يک کودک فلسطينی نتواند در کشوری که به او تعلق دارد و در حال حاضر يک ارتش خارجی در آن هر روز حرکات والدينش را کنترل می‌کند، بزرگ شود.
آقای اوباما حق دارند که در آمریکای امن و آرام و پرقدرت بنشینند و به اسراییل بگویند که برای جنایتکاران مسلمان و عرب در خاورمیانه که قصد نابودی اسراییل را دارند گریه کند! اما اگر ایشان قبول دارد که کودک فلسطینی دوست دارد در کشوری عربی و اسلامی که مال خودش باشد و حکومتش هم اسلامی و عربی باشد زندگی کند چرا کسی قبول ندارد که ما یهودیهای خاورمیانه هم دوست داریم در کشوری که قرنها در آن زندگی کرده ایم حق و حقوقی داشته باشیم و اکثریت مسلمان حق نداشته باشد کشوری سکولار را که به تمام افراد آن تعلق دارد تبدیل به کشوری عربی و اسلامی کند یعنی کشوری فقط برای مسلمانان باشد؟
اگر مسلمانان دوست دارند کشورشان کاملا اسلامی باشد و حق دارند که یهودیها را بیرون بیندازند پس حق ندارند که به یهودیها اعتراض کنند که چرا اسراییل کشوری یهودی است. البته چون امکان دیدن حقیقت در بین مسلمانانی که حقی برای دیگر انسانها قایل نیستند و در هر گوشه ای از خاورمیانه و در هر کشور اسلامی مشغول کشتار یکدیگر و جنایات بر علیه کودکان هستند وجود ندارد آنچه که اوباما در مورد خواست کودکان عرب و مسلمان فلسطینی میگوید معنایی ندارد. والدین این کودکان فلسطینی هم خواهان داشتن کشور خود نیستند بلکه خواهان نابودی یهودیهای اسراییل و اشغال دوباره تمام اسراییل به دست اعراب و مسلمانان هستند. فقط متاسفانه امثال اوباما و رسانه های اروپا و آمریکا گفته ها و خواسته های واقعی اعراب رابه دنیا نشان نمیدهند تا برایشان مظلومگرایی کنند که البته این شاید برای راضی کردن جهان اسلام و مخصوصا عربستان است که هنوز احتیاج زیادی به نفت و بازار اقتصادی آنها دارند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما