خانه | خبر | اخبارجهان

اوباما در تل‌آويو از صلح ميان اسرائيل و فلسطين حمايت کرد

چهارشنبه, 1391-12-30 19:17
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

باراک اوباما، رئيس‌ جمهوری آمريکا در آغاز سفر خود به اسرائيل از صلح ميان اين کشور و همسايگانش، به‌ويژه فلسطين دفاع کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما امروز چهارشنبه ۳۰ اسفندماه (۲۰ مارس) نخستين سفر خود به‌عنوان رئيس‌جمهور آمريکا به اسرائيل را آغاز کرد و در فرودگاه بن گوريون تل‌آويو مورد استقبال بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، شيمون پرز، رئيس‌جمهور اين کشور و دان شاپيرو، سفير ايالات متحده در اسرائيل قرار گرفت.

 

اوباما در نخستين اظهارنظر کوتاه خود گفت: "صلح بايد در سرزمين مقدس حاکم شود. ما هرگز نبايد صلح ميان اسرائيل و همسايگانش را از نظر دور بداريم."

 

رئيس‌جمهور آمريکا با بيان اين‌که "ائتلاف ما جاودانه است" افزود ايالات متحده "افتخار می‌کند که قوی‌ترين متحد اسرائيل است."

 

بنيامين نتانياهو از اوباما به خاطر "دفاع روشن از حق موجوديت اسرائيل" و "دفاع شجاعانه‌ او از اين حق در سازمان ملل" تشکر کرد.

 

هدف اصلی از این سفر تقویت روابط آمريکا با اسرائیل به‌منظور تلاش برای حل اختلافات با بنيامين نتانیاهو در مورد برنامه هسته‌ای ایران است

اشاره نتانياهو به مخالفت آمريکا در سازمان ملل با به‌رسميت شناختن فلسطين به‌عنوان کشور ناظر غيرعضو در سازمان ملل است که ۹ آذرماه (۲۹ نوامبر) با ۱۳۸ رأی موافق به تصويب رسيد.

 

نخست‌وزير اسرائيل افزود: "در يک خاورميانه ناپايدار و نامطمئن، ضرورت ائتلاف ما بيش از هر زمان ديگری حس می‌شود."

 

نتانياهو گفت: "اين کليد دستيابی به صلحی استوار و مطمئن است که مردم اسرائيل مشتاق آن هستند."

 

شيمون پرز نيز از "پشتيبانی تزلزل‌ناپذير" اوباما از اسرائيل قدردانی کرد.

 

باراک اوباما پس از بازديد از يک پايگاه مجهز به سيستم ضدموشکی "گنبد آهنين" که در جنگ اخير غزه برای مقابله با موشک‌اندازی‌های حماس به‌کار رفت و به لحاظ مالی از سوی آمريکا تأمين شد، با هلی‌کوپتر به اورشليم (بيت‌المقدس) رفت تا بعد از ظهر و شامگاه امروز با شيمون پرز و بنيامين نتانياهو ديدار کند.

 

سفر اوباما به اسرائيل در حالی برگزار می‌شود که دولت جدید این کشور دو روز پيش از "کنست"، مجلس اسرائیل، رأی اعتماد گرفت.

 

دولت جديد اسرائيل نخستين اولويت خود را "دفاع و امنيت" کشور در برابر آن‌چه که نتانياهو "تهديدات بسيار جدی ايران و سوريه" می‌نامد، قرار داده است.

 

اوباما که گفته است در اين سفر قصد دارد بيشتر "گوش فرادهد" و نه اين‌که ابتکار صلح را راه‌اندازی کند؛ قرار است روز پنج‌شنبه در رام‌الله با محمود عباس، رئيس‌جمهور فلسطين نيز ديدار کند.

 

وی همچنين قصد دارد پس از گذشت چهار سال از سخنرانی‌اش در دانشگاه قاهره، روز پنج‌شنبه در مرکز کنگره بين‌المللی در اورشليم (بيت‌المقدس) در برابر صدها جوان سخنرانی کند.

 

رئيس‌جمهور آمريکا روز پنج‌شنبه از موزه ملی اسرائيل ديدن خواهد کرد و روز جمعه بر سر مزار تئودور هرزل، بنيانگذار صهيونيسم و اسحاق رابين نخست‌وزير اسرائيل که در نوامبر ۱۹۹۵ در تل‌آویو ترور شد، حاضر خواهد شد. او همچنين از ياد واشم، يادبود هولوکاست نيز بازديد خواهد کرد.

 

هدف اصلی از این سفر تقویت روابط آمريکا با اسرائیل به‌منظور تلاش برای حل اختلافات با بنيامين نتانیاهو در مورد برنامه هسته‌ای ایران است.

 

اوباما از راه‌حل دیپلماتيک در برابر برنامه هسته‌ای ايران دفاع می‌کند در حالی که نتانياهو بارها از تهديد نظامی ايران سخن گفته است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ما هم حمایت یکنیم و آخوند ها هم حمیت می کنند.اما،صهیونیستها همه چیز را خراب کرده و می کنند.لذا نه اوباما و نه کیگران می توانند کار مثبتی انجام دهند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما