خانه | خبر | اخبارجهان

آمريکا با محکوم کردن سخنان اسد، خواهان انتقال قدرت شد

دوشنبه, 1391-10-18 07:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايالات متحده آمريکا ضمن محکوم کردن سخنان روز گذشته بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه از وی خواست تا اجازه دهد انتقال قدرت در اين کشور محقق شود.

 

بشار اسد روز يکشنبه ۱۷ دی پس از شش ماه با حضور در يک سخنرانی عمومی، مخالفان دولت سوريه را "عروسک‌های خيمه‌شب‌بازی غرب" خواند و اعلام کرد که "هرگز با آن‌ها که جز تروريسم و خونريزی چيزی نمی‌فهمند" وارد مذاکره نخواهد شد.

 

به گزارش رويترز، ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت: "سخنرانی اسد، يکی ديگر از تلاش‌های اين رژيم برای چسبيدن به قدرت است."

 

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا، بشار اسد را متهم کرد که برای پيشبرد اهداف مردم سوريه در انتقال قدرت "هيچ کاری نمی‌کند."

 

به گفته نولاند "ابتکار اسد دور از واقعيت است و تلاش‌های مشترک اخضر ابراهيمی، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب را تضعيف می‌کند."

 

وی طرح پيشنهادی اسد را "فرصتی برای سرکوب بيشتر مردم سوريه" دانست.

 

بر خلاف کشورهای غربی، اتحاديه اروپا و ترکيه که سخنان بشار اسد را محکوم کردند، علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران ضمن استقبال از سخنان اسد گفت: ايران از ابتکار عمل بشار اسد در ارائه طرح جامع حل بحران اين کشور حمايت می‌کند

بشار اسد روز گذشته گفت طرح پيشنهادی وی شامل "نشست گفت‌وگوی ملی و برگزاری همه‌پرسی درباره ميثاقی ملی" است.

 

کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز در واکنش به سخنان اسد گفت رئيس‌جمهور سوريه بايد از قدرت کناره‌گيری کند.

 

ويليام هيگ، وزير خارجه بريتانيا نيز سخنان بشار اسد را "وعده‌های پوچ" ناميد که کسی را فريب نمی‌دهد.

 

همچنين احمد داود اغلو، وزير خارجه ترکيه سخنان اسد را "تکرار وعده‌های پيشين" دانسته است.

 

اما در مقابل علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران ضمن استقبال از سخنان اسد گفت: "ايران از ابتکار عمل بشار اسد در ارائه طرح جامع حل بحران اين کشور حمايت می‌کند."

 

خشونت‌ها در سوريه از مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده و با وجود تلاش‌ها برای آتش‌بس بين نيروهای درگير٬ همچنان ادامه دارد.

 

مخالفان دولت بشار اسد اکنون بخش‌های بزرگی از سوريه را در اختيار دارند ولی ماه‌هاست که درگيری‌های ميان دو طرف فرسايشی شده است.

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد بر اساس يک تحقيق دقيق و فراگير، شمار کشته‌شدگان بحران سوريه از ابتدای اعتراض‌های ضددولتی، از مرز ۶۰ هزار نفر گذشته است.

 

به گفته ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خشونت در سوريه از سوی دولت و مخالفان شدت گرفته و نشان می‌دهد که دو طرف مرتکب "جنايت جنگی و به احتمال فراوان جنايت عليه بشريت" شده‌‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

به خاطر حفظ اسرائیل و منافع اسرائیل و مناقع غرب به سوریه حمله نخواهد کرد......"غرب نمی خواهد در دوره سرکه را باز کنه که صدها پشه آزاد شوند ولی سرکه رو هم با کمال میل می خواد"..حتی غربی ها و اسرائیل بنفع رژیم اسد آقوه شازده پسر در ابعاد بسیار وسیع تری دفاع می کنن...وگرنه بمباران کردن لونه اسد آقوه و کشتن شون با هواپیمای بدون سرنشین یه چند ساعتی و یا شاید یه چند دقیقه ای وقت می بره....ریحتن اشک تمساح غربی برای مردم سوریه درست مثل اشک تمساح ریختن برای ایران نشینان بعد از کودتای 1388 توسط علی خامنه ای مهره حق بگوش غربی ها و امپریالیست بین الملله ..در سال 1388 ماهواره های جاسوسی غرب و سازمان های جاسوسی غرب و شرق برای پایدار ماندن رژیم آخوندی که بدین وسیله بتوانند نفت و سنگ های معدنی و.....مفت مجانی ایران را چپاول کنن در خدمت علی خامنه ای ولایت فقیه و اوباشانش بود..!!! حتی فقط یه کشور انگلیس برای خفه کردن مخالفان حکومت آمپریالیستی آخوندی چهار و نیم میلیون پوند در اختیاردوست عزیزش و حافظ منافعش علی خامنه ای قرار داده که "مثلا" تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر استفاده بشه ...و ایشون هم با این پول مخالفان جمهوری اسلامی رو دارمیزنن و شکنجه میدن ... جالب اینجاست که کشور هلند خریدار اصلی تریاک افغانستانه !!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما