خانه | خبر | اخبارجهان

استقرار سامانه ضد موشکی پاتريوت در ترکيه

شنبه, 1391-09-25 16:07
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آمريکا دو سامانه ضد موشکی پاتريوت را تا هفته آينده در مرز ترکيه و سوريه مستقر می‌کند. هدف از استقرار اين موشک‌ها، عمليات پدافندی در مقابل تهديدات احتمالی نظامی سوريه اعلام شده است.

 

ناتو هفته گذشته، به دنبال ابراز نگرانی شديد در مورد احتمال استفاده سوريه از سلاح‌های شيميايی با ارسال موشک‌های پاتريوت به ترکيه به‌منظور دفاع در برابر حمله احتمالی دمشق موافقت کرد.

 

آلمان و هلند نيز اعلام کرده‌اند هر کدام دو سامانه ضد موشکی پاتريوت در ترکيه مستقر خواهند کرد.

 

زمان استقرار اين چهار سامانه ضد موشکی، اواخر ماه ژانويه سال آينده ميلادی اعلام شده است.

 

روسيه، ايران و سوريه پيشتر با استقرار اين سامانه ضد موشکی در ترکيه مخالفت کرده بودند.

 

لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا اعلام کرده است ايالات متحده همراه با استقرار دو سامانه ضد موشکی پاتريوت، ۴۰۰ نظامی آمريکايی نيز در ترکيه مستقر می‌کند

لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا اعلام کرده است ايالات متحده همراه با استقرار دو سامانه ضد موشکی پاتريوت، ۴۰۰ نظامی آمريکايی نيز در ترکيه مستقر می‌کند.

 

سيستم‌های موشکی پاتريوت در گذشته دو بار در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ ميلادی در سال‌های جنگ اول و دوم در عراق در خاک ترکيه مستقر شدند اما از آن‌ها استفاده نشد.
پانه‌تا همچنين در مورد احتمال استفاده سوريه از سلاح‌های شيميايی به دولت اين کشور هشدار داد.
هفته گذشته نيز باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا به سوريه در مورد استفاده احتمالی از اين سلاح‌ها هشدار داده بود.
با اين حال دولت سوريه اعلام کرده است از سلاح‌های شيميايی عليه مردمش استفاده نخواهد کرد.
چند روز پيش نيز ۱۳۸ کشور و سازمان بين‌المللی در نشست "دوستان مردم سوريه" در بيانيه‌ای در مورد احتمال استفاده دولت سوريه از سلاح‌های شيميايی هشدار دادند و گفتند استفاده از اين سلاح‌ها، پاسخ جدی جامعه جهانی را به دنبال خواهد داشت.
کشورها و سازمان‌های بين‌المللی حاضر در نشست "دوستان مردم سوريه" در بخش ديگری از اين بيانيه از استقرار موشک‌های پاتريوت در ترکيه پشتيبانی کردند.

Share this
Share/Save/Bookmark

سامانه موشکی برای ترساندن ملایان است و ترس آمریکا از آفزایش قدرت سیاسی ایران و نیز اتحاد مسلمانان در منطقه میباشد.اقای خامنه ای باید در مقابله با این حرکت ضد ایرانی و ضد اسلامی با کمک اخوان المسلمین مصر و کردها زمینه انقلاب ضد استکباری در ترکیه را فراهم و مردم مسلمان ترکیه را تشویق به بیرون راندن مسیحیان سلطه جو از ترکیه بنماید.تذکر مهم اینکه بنده کماکان بر این عقیده هستم که بهترین راه بیرون راندن استعمارگران غربی به سرکردگی دولت آمریکا ،سپردن پرچم مبارزه بدست اخوان المسلمین مصر است و در این مبارزات ضد امپریالیستی و ضد استعماری مهم این است که نتیجه مبارزه به نفع مسلمانان و غیر مسلمانان تحت ستم در منطقه بوقوع بپیوندد.لذا خود خواهی و برتری جوئی فردی و یا مذهبی ،جز دودستگی و انحراف مسیر مبارزه،نتیجه دیگری نخواهد داشت.ضمنا همکاری شیعیان با اخوان المسلمین،شیعی هراس غرب راخنثی و مانع از فعالیتهای تروریستی سلفیها و وهابیون در خدمت آمریکا خواهد شد.

تيري ميسان:
شركت پژو با تحريم ايران فقط در فرانسه توليد بيكاري كرد
تحليلگر فرانسوي گفت: شركت پژو با قطع رابطه تجاري با ايران، تنها در فرانسه توليد بيكاري كرد.
«تيري ميسان» تحليلگر و مفسر فرانسوي در حاشيه اجلاس بين المللي اساتيد دانشگاه ها و بيداري اسلامي تاكيد كرد كه برنامه هسته اي ايران تنها بهانه اي براي تحريم هاي غرب است و گرچه اين تحريم ها ضررهايي را براي ايران به همراه داشته اما بيشترين لطمه را به خود غرب وارد آورده است.
اين مفسر فرانسوي در خصوص رويكرد متناقض غرب در قبال تحولات منطقه و حمايت بي چون و چرا از برخي كشورها و محكوم كردن كشورهاي ديگر منطقه، گفت: هيچ تضادي وجود ندارد. موضع غربي ها كاملا مشخص است، غرب سربازان مزدور خود به اسم اسلام را به سوريه مي فرستد تا اوضاع را در اين كشور به هم بريزند.
وي در ارتباط با ادعاهاي اخير غرب و آمريكا در خصوص سلاح هاي شيميايي دولت سوريه تاكيد كرد: تلاش غرب براي مطرح كردن سلاح هاي شيميايي با هدف ورود به سوريه بدون اجازه سازمان ملل است.
اين تحليلگر فرانسوي در ادامه در خصوص هدف تحريم ها به «فارس» گفت: غرب تمام اين تحريم ها را براي جلوگيري از پيشرفت ايران انجام مي دهد اما با توجه به آنچه كه من در ايران ديدم، پيشرفت ايران از كشورهايي كه غرب را همراهي مي كند بيشتر بوده است و گرچه اين تحريم ها به ايران ضربه وارد كرده است اما به اروپا بيشتر فشار آورده، مثلا در فرانسه كارخانه هاي پژو و برخي از شركت هاي اطراف آن تعطيل شده است زيرا اسرائيلي ها از آنها درخواست كرده بودند با ايران وارد تعامل نشويم و حتي خود ما نيز تجارت با كارخانه هاي ايراني را ممنوع كرده بوديم، پيامد آن اين است كه ما با اين اقدام در كشور فرانسه توليد بيكاري كرديم ولي ايران خود صنعت خودروسازي دارد كه هم اكنون نيز در حال فعاليت است.kayhan

عضو هیئت رژیم: مذاکره با ۱+۵ بی فایده است
سایت آفتاب: یکی از اعضای هیئت ایران در مذاکرات هسته ای رسیدن به نتیجه در مذاکرات با ۱+۵ را دور از ذهن دانست و گفت: از نظر ایران منطقی نیست که غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم را که برای تولید سوخت هسته ای مورد نیاز است متوقف کند.
"مصطفی دولت یار" دیروز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در سفارت ایران در دهلی نو اظهار داشت: من شخصا درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ امیدوار نیستم.
وی افزود: اعضای ۱+۵ تاکنون تماس های مشخصی در مورد مسائل صرفا فنی و برخی مسائل سیاسی برقرار کرده اند. عامل ادامه این تماس ها ذهنیت و رویکرد گروه ۱+۵ است. آنچه که مسلم است این بازی !! پایانی ندارد!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما