خانه | خبر | اخبارجهان

نتانياهو: در صورت لزوم به ايران حمله می‌کنيم

سه شنبه, 1391-08-16 19:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل در يک گفت‌وگوی تلويزيونی در آستانه انتخابات رياست جمهوری آمريکا بار ديگر از احتمال حمله نظامی اسرائيل به ايران سخن گفت.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست‌وزير اسرائيل شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه دو تلويزيون اين کشور اعلام کرد "اگر لازم باشد آماده است" حمله نظامی به تأسيسات هسته‌ای ايران را آغاز کند.

 

اين گفت‌وگو در حالی برگزار شد که ايالات متحده در آستانه انتخابات رياست جمهوری قرار دارد و بنيامين نتانياهو در ماه‌های اخير بارها از گزينه نظامی عليه ايران سخن گفته است. اظهارنظری که با مخالفت دولت باراک اوباما روبه‌رو شد و بر روابط دو کشور تأثير گذاشت.

 

نتانياهو در مجمع عمومی سازمان ملل نيز طی سخنانی خواسته بود که جامعه جهانی خط قرمزی برای ايران تعيين کند تا اين کشور نتواند به سلاح هسته‌ای دست يابد.

 

بنيامين نتانياهو: تا زمانی که من نخست‌وزير هستم، ايران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد يافت. اگر راه ديگری نباشد اسرائيل آماده واکنش است

اسرائيل و کشورهای غربی معتقدند جمهوری اسلامی ايران تحت پوشش برنامه هسته‌ای خود در جهت دستيابی به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند؛ اتهامی که ايران آن را رد کرده و می‌گويد برنامه هسته‌ای اين کشور اهداف صلح‌آميزی دارد.

 

نخست‌وزير اسرائيل در برابر اين پرسش ايلانا دايان، روزنامه‌نگار و گوينده تلويزيون که "آيا واقعا حاضريد ماشه را برای حمله به تأسيسات هسته‌ای ايران بچکانيد"، پاسخ داد: "البته که حاضرم در صورت لزوم ماشه را بفشارم."

 

وی همچنين تأکيد کرد که از يک "حمله متعارف و نه حمله هسته‌ای" سخن می‌گويد.

 

نتانياهو با بيان اينکه "اميدوار است چنين موردی پيش نيايد"، تأکيد کرد: "تا زمانی که من نخست‌وزير هستم، ايران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد يافت. اگر راه ديگری نباشد اسرائيل آماده واکنش است."

 

شب گذشته در شبکه دو تلويزيون اسرائيل مستندی نشان داده شد که در آن فاش گرديد دو سال پيش دستور بنيامين نتانياهو و وزير دفاعش ايهود باراک برای حمله نظامی به تأسيسات هسته‌ای ايران با مخالفت دو مقام اصلی نظامی و امنيتی مواجه شده است.

 

بر اساس اين مستند ژنرال گابی اشکنازی، رئيس ستاد نيروهای مسلح و مئير داگان، رئيس وقت سازمان امنيت اسرائيل (موساد) با دستور نتانياهو و باراک مبنی بر قرار دادن ارتش در وضعيت اضطراری "اف ـ مثبت"، به‌معنای امکان عمليات فوری، مخالفت کرده‌اند.

 

تهديدهای لفظی اسرائيل برای حمله به ايران از سال گذشته شدت بيشتری گرفت و در مقابل مقامات نظامی ايران نيز گفته‌اند هرگونه حمله نظامی به ايران با پاسخ محکم و "پشيمان‌کننده‌ای" روبه‌رو خواهد شد.

 

آمريکا و اروپا نيز در حال حاضر با حمله نظامی به ايران مخالف‌اند. آنها معتقدند تحريم‌های جهانی عليه ايران تأثيرات خود را گذاشته است و راه حل مقابله با برنامه هسته‌ای ايران شدت دادن به تحريم‌ها است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

آقای نتانیاهو ! هیچ نیازی به حمله شما نیست. با وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت امر مسلمین جهان، این کشور به چنین روز تیره ای افتاد که اگر هزار تا مانند شما به ایران حمله میکردند این همه بدبختی و مصیبتی ببار نمی آمد. ببینید در سال 1356 کشورهای چین ، تایوان ، سنگاپور ، مالزی، اندونزی ، کره جنوبی ، همین بیخ گوشمان ترکیه و شیخ نشینهای خلیج فارس کجا بودند و امروز کجایند؟ ایران در سال 1356 کجا بود و اکنون کجاست؟ مقایسه کنید تا ببنید که نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام عزیز چه به روز این کشور و این مردم آورد! ای نیازی به حمله شما هست؟ فرض کنیم شما بیایید ده جا را بزنید و ویران کنید، پنجاه جا را بزنید؛ دیگر چه کاری میکنید؟ اسلام عزیز ، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت امرمسلمین جهان، عمود خیمه نظام آمدند بلایی بر سر این کشور و این ملت آوردند که هیچ عامل دیگری نمی توانست. از آنچه مانده هم چنان غارتی میکنند که هیچ دشمن اشغالگری نمیکرد. این همه بنیاد ، نفتهایی که روی دریا فروخته میشود، نفتهایی که فروخته میشود ولی پولش به حساب خزانه ریخته نمیشود ( گزارش خرداد سال 87 و خرداد سال 88 رحیمی رئیس دیوان محاسبات در باره درامدهای نفتی سالهای 86 و 87 را ببینید ) ، هزینه های ساخت گنبد و مناره طلا در نجف و کربلا و سامرا و ... سوریه و جاهای دیگر، هزینه های ارتش و دولت سوریه، هزینه های دولت غزه، هزینه سپاه در جنوب لبنان و هزینه های حزب الله لبنان، هزینه های اسلحه فرستادن و درگیریها و تظاهرات در دیگر کشورها، درامدهای بی حساب بنیادها و مخابرات و آستان قدس و ... ، تریلی تریلی دلار و طلا که از کشور خارج میشود و هزینه های انواع ستاد ها و بنیادهای بین المللی اهل بیت و القدیر و ... و نماز جمعه و ... ؛ کشتارها ، سرکوب و شکنجه زندانی کردن مردم، تجاوز به زندانیان،... هزینه بمب اتم سازی برای حفظ نظام مقدس، هزینه سرسام آور تبلیغات در داخل و خارج، بستن روزنامه ها، آلودگی محیط زبست، پارازیتها، پخش بنزین نااستاندارد، هزینه حوزه های آخوندی و کتابها و کامپیوترها اینترنت برایشان، ( تازگی ) هزینه تجهیزات کامپیوتری و اینترنت برای بیش از 10 هزار امام زاده، درامدهای پیمانکاری سپاه، هزینه های ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و اظلاعات، هزینه مسجدها، .... ، قاچاق کالا و مواد محدر، بیکاری و گرانی و قاچاق و ناامنی و فسادهای گوناگون و ..... و نابودی جنگلها و مراتع ، پولشویی و ... ، هزینه های دشمنی بیجا و بی معنا و بی دلیل با اسرائیل، هزینه های امریکا ستیزی سراسر زیان، هزینه های روابط ناسالم با چین و امارات و روسیه و ... ، هزینه کمک به دشمنان ایران مانند حزب بعث سوریه و امارات عربی و چین ، .... هزینه ... تمامی ندارد! شما میخواهید حمله کنید که چه بشود؟! ازاین بدتر که نمیتوانید بکنید. تهران( پایمنبر ولی امر مسلین جهان ) : شهروند درجه سه

اگر کمی صبر کنید، این نظام مقدس چیزی از ایران نمیگذارد که شما به آن حمله کنید.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما