خانه | خبر | اخبارجهان

توفان سندی باعث قطع برق خانه‌های ۶.۲ ميليون آمريکايی شد

سه شنبه, 1391-08-09 11:28
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

توفان سهمگين سندی که سواحل شرقی ايالات متحده را در روز دوشنبه درهم کوبيد، دست‌کم ۱۶ کشته بر جای گذاشت و باعث شد که جريان برق برای حدود ۶.۲ ميليون تن از اهالی آمريکا قطع شود.

 

به گزارش فاکس‌نيوز اين توفان با ثبت يک رکورد نيز همراه بود و برای نخستين بار موجی به ارتفاع ۱۳ فوت به شهر نيويورک سرازير شد که ايستگاه‌های مترو را فرا گرفت.

 

تاکنون گزارش شده است که ۱۶ تن در نيو جرسی، مريلند، کارولينای شمالی، ويرجينيای غربی، پنسيلوانيا و کنکتيکات کشته شده‌اند. برخی از قربانيان از بالای درختان سقوط کرده‌اند. اين توفان در کانادا نيز دست‌کم يک کشته بر جای گذاشته است.

 

بر اثر اين توفان برق خانه‌های صدها هزار تن از اهالی نيويورک و در مجموع، ۶.۲ ميليون تن از اهالی شرق ايالات متحده قطع شد. همچنين برق برخی از تونل‌های مترو در منهتن نيز پس از جاری شدن آب به داخل ايستگاه‌ها، قطع شد.

 

تاکنون گزارش شده است که ۱۶ تن در نيو جرسی، مريلند، کارولينای شمالی، ويرجينيای غربی، پنسيلوانيا و کنکتيکات کشته شده‌اند

رويترز گزارش داده است، دوشنبه شب در مرکز توليد انرژی اديسون در شرق منهتن يک انفجار رخ داده است. اما اين مرکز بر خلاف گزارش‌های اوليه در توييتر نوشت که هيچ کس موقع انفجار در نيروگاه آسيب نديده است.

 

مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک گفت، برق اضطراری در بيمارستان دانشگاه نيويورک قطع شده است و به مردم شهر در برخی مناطق گفته شده که خانه‌های خود را ترک کنند.

 

او که شب گذشته در يک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، اظهار داشت، بارش باران در شهر به‌زودی قطع می‌شود و انتظار می‌رود جريان امواج نيز تا نيمه‌شب فروکش کند.

 

مجتمع بيمارستان کنار رودخانه شرقی در منطقه منهتن جنوبی واقع شده است، جايی در نيويورک که سيل در آن جاری شده است.

 

بر اساس اين گزارش، باراک اوباما، رئيس جمهوری ايالات متحده روز دوشنبه سخنرانی انتخاباتی خود را در اورلاندو لغو کرد و برای مديريت بحران به واشنگتن بازگشت. او به دولت خود دستور داده است که از فراهم بودن منابع کمکی در مکان‌های حادثه‌ديده اطمينان حاصل کنند.

 

ميت رامنی، رقيب جمهوری‌خواه اوباما در انتخابات رياست جمهوری پيش روی نيز برنامه انتخاباتی خود را به‌خاطر توفان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه لغو کرد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما