خانه | خبر | اخبارجهان

"خلبان‌های ترکيه‌ای توسط سربازان اسد و به دستور روسيه اعدام شدند"

یکشنبه, 1391-07-09 11:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شبکه تلويزيونی العربيه اعلام کرد به اسناد محرمانه‌ای دست پيدا کرده است که نشان می‌دهد دو خلبان نيروی هوايی ترکيه که هواپيمای جت اف ـ چهار آنها در ماه ژوئن مورد هدف نيروهای حکومت سوريه قرار گرفت، از حادثه جان سالم به‌‌دربردند اما پس از آن توسط سربازان بشار اسد اعدام شدند.

 

اين شبکه تلويزيونی که مرکز آن در امارات متحده عربی است به اين اسناد با همکاری اپوزيسيون سوريه دست پيدا کرده است.

 

بر اساس اين گزارش، در يکی از اسناد خيلی محرمانه که از دفتر بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه به‌طور مستقيم برای سرتيپ حسن عبدل رحمان، فرمانده واحد عملياتی ويژه سوريه ارسال شده، آمده است: "دو خلبان ترکيه‌ای پس از آن که جت آنها با همکاری ناوگان روسيه‌ای که در شهر طرطوس مستقر است، سرنگون شد، توسط ضداطلاعات نيروی هوايی سوريه دستگير شدند."

 

اين نامه گويای دو نکته کليدی است. نخست اين‌که خلبان‌ها پس از آن‌که هواپيمای آنها دچار سانحه شد، همچنان زنده بودند. دوم اين که روسيه نيز در اين مأموريت مخفيانه مشارکت داشته است.

 

اين نامه گويای دو نکته کليدی است. نخست اين‌که خلبان‌ها پس از آن‌که هواپيمای آنها دچار سانحه شد، همچنان زنده بودند. دوم اين که روسيه نيز در اين مأموريت مخفيانه مشارکت داشته است

در اين نامه خواسته شده است که از هر دو خلبان درباره نقش ترکيه در حمايت از ارتش آزاد سوريه که اصلی‌ترين گروه مسلح اپوزيسيون سوريه است، تحقيق شود.

 

گزارش العربيه همچنين از احتمال انتقال خلبان‌های ترکيه‌ای به لبنان و تحويل آنها به حزب الله لبنان که متحد بشار اسد است، می‌گويد.

 

در نامه محرمانه ديگری که به دست خبرنگاران العربيه رسيده، آمده است: "بر اساس اطلاعات و رهنمود رهبری روسيه، لازم است دو خلبان ترکيه‌ای که در بازداشت هستند، به شيوه‌ای طبيعی حذف شوند و اجساد آنها به محل حادثه در آب‌های بين‌المللی بازگردانده شوند."

 

اين سند همچنين می‌گويد، حکومت سوريه يک پيام تهديدآميز به حکومت ترکيه می‌فرستد که مضمون آن توانايی سوريه در بسيج کردن حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مرزهای ترکيه است.

 

در بخش ديگری از اين سند آمده است که رهبری سوريه بايد از حکومت ترکيه به خاطر سرنگونی هواپيما عذرخواهی رسمی کند تا با اين کار هم ترک‌ها را شرمنده کند و هم اين‌که افکار عمومی را همراه خود سازد.

 

در روز ۲۲ ژوئن يک جت نظامی ترکيه‌ای هدف موشک ارتش سوريه قرار گرفت و سقوط کرد. مقامات ترکيه گفتند اين هواپيما در آسمان بين‌المللی بوده است، اما دمشق اين ادعا را را رد کرد و گفت نيروی هوايی سوريه اين هواپيما را در آسمان سوريه هدف قرار داده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بیشتر شبیه داستان های روزنامه کیهان است. مخصوصا این قسمت که زمین و زمان به هم بافته شده است.

"گزارش العربيه همچنين از احتمال انتقال خلبان‌های ترکيه‌ای به لبنان و تحويل آنها به حزب الله لبنان که متحد بشار اسد است، می‌گويد."

من فکر می کنم گناه ترکیه در سوریه کمتر از گناه ایران در سوریه نیست.مایه تاسف است که مردم سوریه باید بهای این جاه طلبی ها را بپردازند.

احتمال جعل شدن سند از طرف سرویس های اطلاعاتی وجود دارد اما اگر واقعی بودن سند اثبات شود پاسخ آنکارا به احتمال زیاد در فاز نظامی تعریف خواهد شد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما