خانه | خبر | اخبارجهان

"چهارشنبه خونين‌ترين روز در سوريه بود"

پنجشنبه, 1391-07-06 10:54
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به‌گفته ديده‌بان حقوق بشر سوريه روز گذشته با ۳۰۵ کشته، خونين‌ترين روز در طول ۱۸ ماه اعتراضات مردمی در سوريه بود.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ديده‌بان حقوق بشر سوريه امروز پنج‌شنبه ششم مهرماه اعلام کرد بيشترين قربانيان درگيری‌های روز گذشته در سرتاسر سوريه را غيرنظاميان تشکيل می‌دادند.

 

رامی عبدالرحمان، مسئول ديده‌بان حقوق بشر سوريه به خبرگزاری فرانسه گفت: "اين تعداد کشته بالاترين تعداد کشته‌شدگان در يک روز، از ماه مارس ۲۰۱۱ تاکنون است."

 

وی افزود: "۳۰۵ کشته تنها افرادی را شامل می‌شود که جنازه‌های آنان شناسايی شده‌اند. اگر افرادی را که هويت آنان تشخيص داده نشده حساب کنيم تعداد قربانيان بيشتر هم خواهد شد."

 

اين فعال حقوق بشر گفت: "چه چيزی بيشتر از اين بايد رخ دهد تا جهانيان به مردم سوريه کمک کنند؟ هر روز صدها نفر کشته می‌شوند."

 

محمد مرسی، رئيس جمهوری مصر با دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوريه مخالفت کرد و منصف مرزوقی، رئيس جمهوری تونس از اعزام نیروهای نگهبان صلح از سوی کشورهای عربی به سوریه حمايت کرد

به گزارش ديده‌بان حقوق بشر سوريه که مقر آن در بريتانيا است و به منابع نظامی و پزشکی در محل دسترسی دارد، از ۳۰۵ کشته روز گذشته ۱۹۹ نفر غيرنظامی بوده‌اند.

 

تا اين روز بيشترين آمار کشته‌شدگان در درگيری‌های سوريه ۳۰۲ نفر در روز ۲۹ تيرماه (۱۹ ژوئيه) سال جاری بود.

 

روز گذشته افزون بر درگيری‌های گسترده در چند شهر از جمله حلب، دو انفجار بزرگ در نزديکی ستاد فرماندهی نيروی هوايی و ارتش سوريه در مرکز دمشق رخ داد که منجر به مرگ چهار نفر شد.

 

اين دو انفجار حدود ساعت هفت صبح در حوالی ميدان الامويين رخ داد و منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای در منطقه شد.

 

اين در حالی است که ارتش سوریه با بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ‌یک از رهبران نظامی این کشور در اين انفجارها آسيب نديده‌اند و تنها چند تن از نیروهای گارد مجروح شده‌اند.

 

پس از انفجار دو بمب که مخالفان اسد مسئولیت انفجار آنها را به عهده گرفتند، تيراندازی‌هايی نيز رخ داد که طی آن مايا ناصر، خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی وابسته به ايران کشته و حسين مرتضی، مدیر دفتر این شبکه نيز زخمی شد.

 

در شصت‌وهفتمين نشست ساليانه مجمع عمومی سازمان ملل که در نيويورک جريان دارد بسياری از رهبران کشورها، از جمله محمد مرسی، رئيس جمهوری مصر و منصف مرزوقی، رئیس‌ جمهوری تونس، عليه حکومت سوريه و به سود مخالفان صحبت کردند.

 

محمد مرسی با دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوريه مخالفت کرد و منصف مرزوقی نيز در حاشيه مجمع عمومی از اعزام نیروهای نگهبان صلح از سوی کشورهای عربی به سوریه حمايت کرد.

 

از سوی ديگر هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا از اعضای شورای امنيت سازمان ملل درخواست نمود که برای مقابله با درگيری و خشونت در سوريه بار ديگر تلاش کنند و راهی بيابند.

 

شورای امنيت سازمان ملل به‌دليل پشتيبانی‌های روسيه و چين از حکومت سوريه تاکنون نتوانسته‌ است راهی برای بحران سوريه بيابد.

 

به گفته مخالفان حکومت بشار اسد درگيری‌ها و اعتراضات مردمی در سوريه در ۱۸ ماه گذشته نزديک به ۳۰ هزار نفر کشته بر جا گذاشته است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما