خانه | خبر | اخبارجهان

دو انفجار در نزديکی ستاد فرماندهی نيروی هوايی و ارتش سوريه

چهارشنبه, 1391-07-05 13:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رسانه‌های دولتی سوريه از وقوع دو انفجار بزرگ در نزديکی ستاد فرماندهی نيروی هوايی و ارتش سوريه در مرکز دمشق خبر دادند.

 

به گزارش آسوشيتدپرس، اين دو انفجار حدود ساعت هفت صبح امروز، ۲۶ سپتامبر (شش مهر) در حوالی ميدان الامويين رخ داد و منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای در منطقه شد.

 

شدت انفجارها به حدی بود که صدای آن تا چندين کيلومتر دورتر شنيده می‌شد و همچنين تمام شيشه‌های ساختمان‌های مجاور محل انفجار از جمله هتل بزرگ داما رز شکسته شد.

 

عمران زعبی، وزير اطلاع‌رسانی سوريه در اين‌باره گفت که دو وسيله انفجاری بسيار قدرتمند و بزرگ باعث اين انفجارها شده‌اند که يکی از آنها شايد در داخل ديواری که به دور ساختمان ستاد فرماندهی ارتش کشيده شده است، جاسازی شده بود.

 

عمران زعبی، وزير اطلاع‌رسانی سوريه: اين انفجارها تنها خسارات مادی داشته و هيچ تلفاتی نداشته است

او گفت اين انفجارها تنها خسارات مادی داشته و هيچ تلفاتی نداشته است.

 

زعبی اظهار داشت: "می‌توانم تأييد کنم که حال تمام ياران ما در ستاد فرماندهی ارتش و وزارت دفاع خوب است. همه چيز در حالت طبيعی است."

 

وزير اطلاع‌رسانی سوريه همچنين گفت: "اين يک اقدام تروريستی در نزديکی يک مکان مهم بود. بله، چنين انفجاری رخ داد، اما آنها مثل هميشه اين بار هم در رسيدن به اهداف خود ناکام ماندند."

 

در همين حال گزارش می‌شود که از محل انفجار دود غليظی به آسمان می‌رود و آمبولانس‌ها در رفت و آمد هستند. همچنين پليس آن محوطه را مسدود کرده و اجازه ورود به خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهد.

 

به گفته شاهدان، انفجارها پس از شليک‌های پياپی با تفنگ رخ داد و احتمال می‌رود ميان عاملان انفجار و نيروهای امنيتی تبادل آتش سنگينی رخ داده باشد.

 

ناآرامی‌های سوريه از مارس سال ۲۰۱۱ آغاز شد که مخالفان حکومت سوريه خواهان تغييراتی در شيوه حکومت  شدند، اما تظاهرات‌های آنان با خشونت بسياری سرکوب شد. گفته می‌شود در طول اين ۱۸ ماه حدود ۳۰ هزار تن در اين کشور کشته شده‌اند.

 

در ماه‌های اخير شورشيان حملات خود را به اماکن امنيتی و نمادهای قدرت حکومت افزايش داده‌اند. در روز ۱۸ ژوئيه (۲۸ تيرماه)، شورشيان با انفجار بمبی سه تن از مقامات بلندپايه حکومت از جمله داوود عبدالله راجحه، وزير دفاع سوريه و آصف شوکت، معاون وزير دفاع و شوهر خواهر بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه را به قتل رساندند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما