خانه | خبر | اخبارجهان

اخضر ابراهيمی به ايران می‌آيد

دوشنبه, 1391-06-27 11:25
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اخضر ابراهيمی، نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه به ايران سفر خواهد کرد.

 

حسين شيخ‌الاسلام، مديرکل امور بين‌المللی مجلس ايران به خبرگزاری خانه ملت گفت: "اخضر ابرهيمی برای حل بحران سوريه از ايران بازديد خواهد کرد و نظرات جمهوری اسلامی ايران را جويا می‌شود که اين نشان‌دهنده نقش کليدی ايران در منطقه و حل بحران سوريه است."

 

وی افزود: "ابراهيمی به دنبال راه‌ حلی سياسی و پايان دادن به خون‌ريزی و تروريسم است."

 

به گفته شيخ‌الاسلام، ابراهيمی "می‌داند در ارائه هر‌گونه راه‌ حلی برای حل بحران سوريه، بايد دولت دمشق را به‌عنوان رکن اساسی مد نظر قرار دهد."

 

نماينده جديد سازمان ملل متحد که برای پايان دادن به جنگ داخلی در سوريه مأموريت يافته است، دو روز پيش ضمن ديدار با بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، گفت هنوز هيچ طرح مشخصی درباره به سرانجام رساندن مأموريت خود ندارد اما اين امر "بسيار مهم" است که نبرد سوريه پايان يابد چرا که تهديدی برای صلح در منطقه و جهان است.

 

حسين شيخ‌الاسلام، مديرکل امور بين‌المللی مجلس: اخضر ابراهيمی می‌داند در ارائه هر‌گونه راه‌ حلی برای حل بحران سوريه، بايد دولت دمشق را به‌عنوان رکن اساسی مد نظر قرار دهد

ابراهيمی جايگزين کوفی عنان، دبيرکل سابق سازمان ملل متحد شده است که پس از ناکام ماندن طرح‌هايش برای برقراری صلح در سوريه اواخر ماه اوت استعفا داد.

 

ايران يکی از هم‌پيمانان نزديک سوريه در منطقه است. در همين حال محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته حضور "تعدادی از نيروهای قدس" را در سوريه تأييد کرد.

 

به گفته وی از زمانی که نيروی قدس سپاه پاسداران تشکيل شد، با هدف "حمايت از مردم مسلمان" در کشورهای لبنان و سوريه حضور داشتند.

 

کشورهای غربی از آغاز اعتراضات در سوريه که تاکنون در آن بيش از ۲۳ هزار نفر کشته شده‌اند، همواره از حضور نيروهای سپاه قدس در اين کشور و آموزش نيروهای امنيتی سوريه توسط آنان گفته‌اند اما ايران اين موضوع را رد کرده است.

 

اتحاديه اروپا شهريورماه سال گذشته سپاه قدس را به‌دليل کمک به سوريه در سرکوب معترضان تحريم کرد.

 

بر اساس اين تحريم، اعضای سپاه قدس و همچنين ۱۵ مقام دولت سوريه از حق سفر و دسترسی به دارايی‌های خود در اروپا محروم شدند.

 

اتحاديه اروپا تيرماه سال گذشته نيز محمدعلی جعفری، قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه، و حسين طائب، معاون اطلاعات سپاه را به اتهام کمک در سرکوب مردم سوريه مورد تحريم قرار داد.

 

۱۲ شهريورماه جاری، محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران ايران گفته بود اگر آمريکا به سوريه حمله کند، ايران وارد عمل خواهد شد.

 

ايران در ماه‌های اخير، حمايت خود را از بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه بيش از پيش گسترش داده است.

 

در حال حاضر ۴۷ ايرانی در سوريه در بازداشت ارتش آزاد سوريه هستند. ارتش آزاد سوريه که از مخالفان بشار اسد است، می‌گويد اين افراد از اعضای سپاه پاسداران ايران هستند.

 

ايران نيز تأييد کرده است شماری از اين افراد از اعضای بازنشسته سپاه پاسداران هستند که برای "زيارت" ‌به سوريه رفته‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

«اشپیگل آنلاین» به نقل از شاهدان عینی می گوید ارتش سوریه اواخر ماه اوت سال جاری میلادی سامانه های شلیک سلاح های شیمیایی را مورد آزمایش قرار داده است. شاهدان یاد شده گفته اند آزمایش های فوق در منطقه «صفیرا» با حضور ماموران ایرانی که احتمالا عضو سپاه بوده اند، انجام شده است.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما