خانه | خبر | اخبارجهان

روسيه: شورای امنيت حق ندارد در سوريه دخالت کند

یکشنبه, 1391-06-12 09:07
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

روسيه بار ديگر به شورای امنيت سازمان ملل هشدار داد که حق ندارد در سوريه دخالت کند.

به گزارش شبکه راشا تودی روسيه، سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه اين کشور گفت هر برنامه‌ای برای عقب‌نشينی نيروهای دولتی سوريه، ساده‌انگارانه و غيرقابل دفاع است.

به گفته لاوروف، تقاضا برای استعفای بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه به عنوان پيش شرط حل بحران اين کشور، "رويکردی کاملاً غيرواقعی" است.

وزير خارجه روسيه افزود نگرش‌های مختلفی نسبت به رژيم سوريه وجود دارد.

از نظر لاوروف زمانی که يک طرف به مبارزه در خيابان‌ها ادامه می‌دهد، کاملاً غيرواقعی است که طرف ديگر به‌طور يک جانبه نبرد را کنار بگذارد.

از نظر لاوروف زمانی که يک طرف به مبارزه در خيابان‌ها ادامه می‌دهد، کاملاً غيرواقعی است که طرف ديگر به‌طور يک جانبه نبرد را کنار بگذارد

به گفته وی قدرت‌ها و بازیگران بين‌المللی بايد از دو طرف درگير در سوريه بخواهند که خشونت‌ها را متوقف کنند.

لاورف گفت: "اينکه گفته می‌شود اول دولت و نيروهای نظامی از شهرها خارج شوند و سپس مخالفان، طرحی عملی نيست."

از نظر وزير خارجه روسيه، آن کشورهايی که به تحريک نيروهای مخالف در سوريه می‌پردازند، "در جهت منافع سوريه کار نمی‌کنند."

 

چند روز پيش نيز روسيه تهديد اپوزيسيون سوريه به سرنگونی هواپيماهای مسافربری را نتيجه "واگذاری غيرمسئولانه" سيستم‌های موشکی سيار پدافند هوايی به آن‌ها اعلام کرد.

به گزارش ريا نووستی، گنادی گاتيلوف، معاون وزير خارجه روسيه اعلام کرد: "اپوزيسيون مسلح سوريه حالا به سرنگونی هواپيماهای مسافربری در سوريه تهديد می‌کند. اين نتيجه واگذاری غيرمسئولانه سيستم‌های موشکی سيار پدافند هوايی به آن‌ها است."

فرماندهی ارتش آزاد سوريه اين کشور به شرکت‌های هواپيمايی توصيه کرده است پروازهای خود به دمشق و حلب را متوقف کنند چون ممکن است فرودگاه‌های دمشق و حلب مورد حمله نيروهای اين ارتش قرار بگيرند.

به گفته مخالفان، دولت سوريه از فرودگاه‌های غيرنظامی برای سازماندهی حملات عليه اپوزيسيون استفاده می‌کند.

درگيری‌ها در سوريه از مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده و همچنين ادامه دارد. در اين مدت هزاران نفر کشته و زخمی شده‌اند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

جنگ در سوریه
به ایران و روسیه
خواهد رسید!

در روز 26 -7 - 12 از طرف کانال تلویزیونی 24 روسیه، مصاحبه ای با گنادی زوگانف دبیراول حزب کمونیست روسیه فدراتیو انجام داده و آن را پخش کرد .

زوگانف در این مصاحبه که بیش از یک ساعت به طول انجامید به تحلیل اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روسیه و جهان پرداخت. او در ارتباط با حوادث سوریه به صراحت نیات جهانگشایی آمریکا و متحدان آن را بیان کرد. زوگانف با خطرن
اک خواندن ادامه جنگ در سوریه و ابعاد دهشتناک آن در این کشور خاورمیانه ای، تسری این جنگ به ایران و در نهایت به روسیه را محتمل دانست.

رهبر حزب کمونیست روسیه بقای روسیه و صلح جهان را در گرو روسیه ای با اقتصاد و سیاستی قدرتمند و اقتدار نظامی ارزیابی کرد.

سه روز پیش از آن، خبر گزاری اینترفاکس بیانیه جزب کمونیست روسیه در ارتباط با حوادث سوریه را منتشر کرد. دراین اطلاعیه آمده بود:

فشارهای آمریکا سوریه را وادار کرده تا دولت این کشور اعلام کند در صورت تجاوز کشورهای خارجی، برای دفاع از خود از سلاح های شیمیایی استفاده خواهد کرد. پس از وتوی قطعنامه سازمان ملل از طرف روسیه و چین، آمریکا صراحتا اعلام کرده است که سعی خواهد کرد از طریق باصطلاح " دوستان سوریه " حکومت این کشور را تغییر دهد. به نظر ما، این حق کشور سوریه است که اگر مورد تجاوز نیروهای خارجی قرار گرفت از همه امکانات دفاعی خود استفده کند. حکومت آمریکا با دور زدن سازمان ملل می خواهد با فشردن گلوی سوریه این کشور را به زنجیر کشور های یوگسلاوی، عراق، افغانستان و لیبی متصل کند. افسار گسیختگی آمریکا به مرزهای غیر قابل کنترل رسیده است و بطور جدی صلح جهانی را به خطر انداخته است . اگر دخالت نیروهای نظامی خارجی در سوریه شکل عملی به خود بگیرد مهم ترین حادثه بعد از جنگ دوم جهانی خواهد که پی آمدی جز فروپاشی جامعه جهانی نخواهد داشت .

ما همه مردم صلح دوست جهان را فرا می خوانیم تا برای جلو گیری از بروز یک فاجعه جهانی متحدا عمل کنند و مانع از آن گردند تا نیروهای متجاوز به سوریه نیروی نظامی گسیل دارند.manba khabar rahe tudeh

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما