خانه | خبر | اخبارجهان

حسن نصرالله به اسرائیل درباره عواقب حمله به ایران هشدار داد

شنبه, 1391-05-28 06:08
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
در حالی‌که در روزهای گذشته، مطبوعات اسرائیل مقالات متعددی درباره حمله این کشور به تاسیسات هسته‌ای ایران در چند هفته آینده منتشر کردند، حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی «روز قدس» گفت که از ۳۲ سال پیش حاکمیت ایران بی‌صبرانه منتظر برخورد با اسرائیل بوده و اگر اسرائیل حماقت کند و بهانه لازم را بدهد، «پاسخ رعدآسایی از ایران قدرتمند و شجاع» خواهد گرفت.
 
حسن نصرالله، در سخنانش گفت: «اگر نبردی روی دهد، تلفات اسرائیل ده‌ها برابر آن ۵۰۰ نفر تلفاتی است که اسرائیل از آن حرف می‌زند.»
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان قسم خورده است که گروه او می‌تواند با شلیک راکت و موشک به اسرائیل دست کم ده‌ها هزار اسرائیلی را هلاک کند. او گفت: «من نمی‌گویم ما اسرائیل را ویران خواهیم کرد بلکه می‌گویم ما می‌توانیم زندگی میلیون‌ها صهیونیست در فلسطین را به جهنم واقعی تبدیل کنیم و چهره اسرائیل را تغییر دهیم.»
 
حسن نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می‌شد، همچنین گفت جنگ با لبنان هزینه بسیار زیادی را طلب می‌کند و اهدافی در فلسطین اشغالی وجود دارند که به راحتی و تعداد اندکی موشک می‌توان به آن‌ها رسید.
 
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «اولمرت و پرز مرتکب حماقت بزرگی شدند، چون جنگ ژوئیه همچنان بر تصمیم‌گیری‌ها و عقل نظامی اسرائیل سایه افکنده است و من هم اکنون به نتانیاهو و باراک می‌گویم که اگر آن حماقت به شکست استراتژیک اسرائیل منجر شد، اطمینان داشته باشید، حماقت شما در حمله به ایران به قیمت موجودیت اسرائیل تمام خواهد شد.»
 
رئیس‌جمهور اسرائیل: به تنهایی نمی‌شود به ایران حمله کرد
 
یک روز قبل از این سخنان، رییس‌جمهور اسرائیل در تازه‌ترین اظهار‌ نظر خود در این زمینه گفت: «به تنهایی نمی‌توان به ایران حمله کرد.»
 
رسانه‌های اسرائیل، روز جمعه به تفصیل به درگیری میان دفتر نخست وزیری با شیمون پرز پرداخته‌اند و تأکید کرده‌اند که نتانیاهو از این خشمگین است که آقای پرز گفته به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعتماد کامل دارد که جلوی هسته‌ای شدن ایران را خواهد گرفت و نامی از نتانیاهو و ایهود باراک نبرده است. حملات شدید به شیمون پرز، روز جمعه با انتشار بیانیه‌هایی با استناد به منابع نزدیک به نخست‌وزیر، در رسانه‌های اسرائیل شدت گرفته و واکنش‌هایی را از سوی برخی سیاستمداران اسرائیل برانگیخته‌ است.
شیمون پرز، روز پنج‌شنبه، ۱۶ آگوست، در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون این کشور گفت: «ما به تنهایی نمی‌توانیم اقدام به حمله کنیم.»
 
او در این گفت‌و‌گو بر اعتماد خود به قول رئیس‌جمهور آمریکا در مورد جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران تاکید و با حمله یکجانبه اسرائیل به ایران مخالفت کرد.
 
پرز که از مدت‌ها قبل به‌عنوان یکی از مخالفان حمله نظامی به ایران شناخته می‌شود، تاکید کرد که «بی‌تردید مقابله با هسته‌ای شدن ایران، به نفع آمریکاست.»
 
روز جمعه رسانه‌های اسرائیل خبر دادند که شامگاه پنجشنبه، زمانی که مصاحبه شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل در مخالفت علنی با حمله یکجانبه اسرائیل به ایران از رسانه‌های اسرائیلی پخش می‌شد، بنیامین نتانیاهو در دفتر کار خود خشمگین شده و گفته است آقای پرز پای خود را از جایگاهش فرا‌تر نهاده است.
 
رسانه‌های اسرائیل، روز جمعه به تفصیل به درگیری میان دفتر نخست وزیری با شیمون پرز پرداخته‌اند و تأکید کرده‌اند که نتانیاهو از این خشمگین است که آقای پرز گفته به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعتماد کامل دارد که جلوی هسته‌ای شدن ایران را خواهد گرفت و نامی از نتانیاهو و ایهود باراک نبرده است.
 
حملات شدید به شیمون پرز، روز جمعه با انتشار بیانیه‌هایی با استناد به منابع نزدیک به نخست‌وزیر، در رسانه‌های اسرائیل شدت گرفته و واکنش‌هایی را از سوی برخی سیاستمداران اسرائیل برانگیخته‌ است.
 
پیش از این، گاردین گزارش داده بود که برخی ناظران معتقدند اسرائیل پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایران حمله خواهد کرد. رئیس موساد، افراییم هلوی، هم یک هفته قبل گفته بود: «اگر من ایرانی بودم از ۱۲ هفته پیش رو واقعا می‌ترسیدم.»
 
شیمون پرز در این زمینه گفت از سوی مقام‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا سئوال‌هایی در مورد پیشرفت‌های هسته‌ای ایران مطرح است، اما حمله اسرائیل تنها می‌تواند باعث وقفه‌ای کوتاه در برنامه هسته‌ای ایران بشود و به‌همین دلیل اسرائیل باید در صورت ضرورت چنین گزینه‌ای را پا به پای آمریکا اجرا کند.»
 
از سوی دیگر اما ریچارد سیلور استاین، وبلاگ‌نویس آمریکایی، سندی از دستور جلسه داخلی هشت وزیر امنیتی اسرائیل منتشر کرده که نشان می‌دهد ارتش اسرائیل برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای، چه برنامه‌ای دارد.
 
بر اساس این سند، ارتش اسراییل این جنگ را با حمله گسترده سایبری به زیر‌ساخت‌های ایران آغاز خواهد کرد و سپس موشک‌های بالستیک بر تاسیسات هسته‌ای ایران شلیک خواهد شد.
 
مراکز کنترل و فرماندهی، مراکز تحقیق و توسعه هسته‌ای و خانه‌های افراد اصلی وابسته به برنامه هسته‌ای ایران نیز در فهرست اهداف این حملات هستند. دولت و ارتش ایران به صراحت گفته‌اند در صورت حمله اسراییل یا آمریکا، مقابله به مثل خواهند کرد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

قلدری تو خالی نکن شکم گنده یابو عبا پوش ....پس این همه میلیون ها دلاراز ایران به جیب فقط جنابعالی کافی نبودن که اسرائیل رو محو بفرمائید...که حالا اسرائیل برای ایران شاخ چوانه نکشه ؟؟

تداوم حکومت ملاها موجب از هم پاشیدگی شیرازه میهن ونابودی ایران خواهد شد. ما میبایستی با استفاده از همه امکانات موجود ﴿حتی کمک کشورهای خارجی به جز همسایگان که تجزیه ایران را خواهانند﴾ برای سرنگونی نظام خمینی اقدام نماییم .

... حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی «روز قدس» گفت که از ۳۲ سال پیش حاکمیت ایران بی‌صبرانه منتظر برخورد با اسرائیل بوده و اگر اسرائیل حماقت کند و بهانه لازم را بدهد، «پاسخ رعدآسایی از ایران قدرتمند و شجاع» خواهد گرفت....

33 سال است که به خاطر عقاید دین فاشیستی اسلام بر علیه یهودیها و اسراییل تروریسم میکنند و دستهایشان به خون هزاران اسراییلی آلوده است. حالا که اسراییل قصد دارد بالاخره دست تجاوز ارتش خونخوار و خون آشام اسلام را قطع کند ناله میکنند که این اسراییل است که مقصر است و اینها فقط آدمهای مظلومی هستند که کاری به کسی ندارند و بیخودی مورد اتهام اسراییل قرار گرفته اند. مشکل اینها مردم عرب و مسلمانی که خودشان را فلسطینی میخوانند نیستند. فلسطینیها دردی ندارند. مشکل اینها مثل بقیه دشمنان یهود این است که یهودیها زنده هستند و حاضر نشده اند تسلیم دین شیطانی آنها بشوند. مشکل اینها این است که عقیده دارند اسلام باید همه دنیا را اشغال کرده و همه دنیا زیر دست مسلمانان باشند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما