خانه | خبر | اخبارجهان

ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای توقف کشتار در سوریه

یکشنبه, 1391-05-08 16:11
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف‌کردن درگیری‌های خونین در سوریه ادامه دارد و در تازه‌ترین واکنش‌ها فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از سازمان ملل متحد خواست تا هر چه سریع‌تر برای متوقف‌کردن خونریزی‌ها در سوریه مداخله کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه، ۲۸ ژوئیه در کنفرانسی خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران خواستار مداخله سازمان ملل متحد برای جلوگیری از درگیری‌های خون‌بار در سوریه شد.
 
اولاند هم‌چنین از تلاش دوباره خود برای متقاعدکردن روسیه و چین برای تایید تشدید تحریم‌ها علیه دولت سوریه خبر داد و گفت که دولت‌های روسیه و چین باید به منظور عبور از چالش دیپلماتیک موجود و جلوگیری از ادامه خونریزی‌ها در این کشور، با اعضای سازمان ملل متحد همکاری کنند.
 
روسیه و چین تاکنون سه‌بار قطع‌نامه ارائه شده از سوی غرب در محکومیت خشونت‌های دولت بشار اسد علیه مخالفان خود و افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه دولت وی را وتو کرده‌اند.
 
  رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانسی خبری  خواستار مداخله سازمان ملل متحد برای جلوگیری از درگیری‌های خون‌بار در سوریه شد 
با این حال سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این‌گونه اظهارنظرها را "فتنه‌انگیزی" خوانده و با اشاره به انتقادهای مطرح شده از سوی غرب به دلیل وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه به خبرگزاری رویترز گفته که "آن‌هایی که می‌خواهند ما یا چین را مسوول هر آن‌چه که در سوریه رخ می‌دهد معرفی کنند، فتنه انگیزی می‌کنند."
 
لاوروف هم‌چنین گفته‌است: «ما نزدیک‌ترین دوستان نظام سوریه نیستیم و هیچ‌گاه چنین نبودیم. بهترین دوستانش در اروپا هستند."
 
به گزارش خبرگزاری رویترز سرگئی لاوروف که سوار بر هواپیمایی از استراحت‌گاه تابستانی "سوچی" به سمت مسکو در حرکت بوده، در پاسخ به سئوالی درباره اخباری که از آمادگی روسیه برای دادن پناهندگی به بشار اسد حکایت می‌کند نیز گفته است: "بارها اعلام کردیم که ما در اندیشه چنین چیزی هم نیستیم."
 
نگرانی کوفی عنان از احتمال "درگیری قریب‌الوقوع" در شهر حلب
 
هم‌زمان منابع خبری سوری بامداد امروز گزارش داده‌اند که نیروهای ارتش دولتی سوریه در ورودی‌های شهر حلب مستقر شده و احتمال دارد عملیات گسترده این ارتش برای باز پس‌گیری مناطق تحت کنترل مخالفان در این شهر شدت بیشتری یابد.
 
کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه درباره احتمال "درگیری قریب‌الوقوع" در شهر حلب ابراز نگرانی کرده و با دعوت دو طرف تنش سوریه به خویشتن‌داری تاکید کرده که "این وضعیت نشان می‌دهد جامعه جهانی باید متحد شود تا دو طرف را به سمت تلاش برای انتقالی سیاسی سوق دهد."
 
یروهای ارتش دولتی سوریه در ورودی‌های شهر حلب مستقر شده و احتمال دارد عملیات گسترده این ارتش برای باز پس‌گیری مناطق تحت کنترل مخالفان در این شهر شدت بیشتری یابد
پیش‌تر دولت ایالات متحده امریکا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آن‌چه که در حلب رخ خواهد داد هشدار داده بود.
 
ناوی پیلای مسوول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز با دعوت نیروهای دولتی و مخالفان به خویشتن‌داری از آن‌ها خواست منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها و مدارس را در عملیات‌شان برپایه معاهده‌های بین‌المللی مصون نگاه دارند.
 
روز گذشته دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد که نیروهای دولتی این کشور حملات اولیه خود علیه شورشیان را به منظور بازپس گیری مناطق تحت کنترل مخالفان در شهر حلب آغاز کرده که به موجب آن درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و مخالفان رخ داده که طی آن، دست‌کم ۵۲ نفر در این شهر کشته شدند.
 
شبکه خبری الجزيره نیز به نقل از ديده‌بان حقوق بشر سوريه، اعلام کرده بود که از روز چهارشنبه دست‌کم ۱۱۸ نفر در جريان درگيری ميان نيروهای دولتی اين کشور و مخالفان در مناطق مختلف کشته شدند.
 
رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، درگیری‌های شنبه حلب را "شدید‌ترین درگیری‌ها" از زمان آغاز اعتراض‌های سوریه در ۱۶ ماه گذشته توصیف کرد.
 
عبد الرحمن همچنین اصابت چند خمپاره به منطقه السکری خبر داد که پس از آن هزاران نفر از اهالی این منطقه، خانه‌هایشان را ترک کردند.
 

با این حال مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه معتقد است که تاکنون وضعیت در حلب به سود مخالفان است زیرا به گفته او با وجود این‌که ارتش دولتی از تانک در حملات خود استفاده کرده، اما پیشرفتی نداشته و پنج تانک توسط مخالفان منهدم شد 

Share this
Share/Save/Bookmark

کشتار اگر از جامعه ی تروریست در سوریه باشه اشکالی نداره، بهتره ادامه پیدا کنه!
اما فکر میکنم همین باعث نگرانی غرب شده!!

اگه همین تروریستها توی اردن یا عربستان باشند،می شوند مجاهدین و نیروهای انقلابی.نمی دونم چیه که این همه از دولت سوریه که مردم خودشو قتل عام می کنه حمایت می شه؟سوریه ارث پدری بشار اسد جلاد نیست که چون پدرش گور به گور شده حالا اینم باید تا ابد حاکم اونجا باشه،ولی به هر حال سرنوشت اسد عین قذافی و صدام خواهد بود.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما