خانه | خبر | اخبارجهان

تظاهرات ضد پوتين در مسکو برگزار شد

سه شنبه, 1391-03-23 16:47
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ده‌ها هزار تن از مردم روسيه برای شرکت در نخستين تظاهرات اعتراضی بزرگ از زمان آغاز دوره جديد رياست جمهوری ولاديمير پوتين، به بلوارهای اصلی مسکو ريختند.

به گزارش آسوشيتدپرس، ساعتی پيش از شروع اين تظاهرات که امروز، ۲۳ خرداد (۱۲ ژوئن) برگزار شد، برخی از رهبران مخالفان برای بازجويی احضار شده بودند.

اين تظاهرات که در پی تصويب سريع يک لايحه جديد شکل گرفت که جريمه‌های سنگينی را برای شرکت در راهپيمايی‌های بدون مجوز در نظر گرفته بود، آزمايش مهمی برای سياست‌هايی که پوتين در مقابل مخالفان در پيش گرفته است محسوب می‌شود.

بازرسی آپارتمان‌های تعدادی از رهبران مخالفان و بازجويی از آن‌ها که روز گذشته صورت گرفت از سوی طيف گسترده‌ای از مردم روسيه به حرکتی ناشيانه از سوی دولت برای ترساندن مخالفان تعبير شد.

سرگئی اولداتسوف، فعال سياسی چپ، بی‌اعتنا به اخطارهای پليس در توييتر نوشت که به‌عنوان يکی از سازمان‌دهندگان اين اعتراض‌ها وظيفه خود می‌داند که آن را رهبری کند.

مخالفان تعداد شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات را ۵۰ هزار نفر تخمين زدند، در حالی که پليس تعداد آن‌ها را حدود ۱۸ هزار نفر اعلام کرده است

کميته تحقيقات پليس روسيه اعلام کرده بود که قصد بازداشت فوری او را ندارد و در روزهای آينده از او بازجويی خواهد کرد.

آلکسی ناوالی، وبلاگ‌نويس مشهور، ايليا ياشيناند، فعال ليبرال و کسنيا سوبچاک، مجری تلويزيون فعالانی بودند که به خاطر حاضر شدن در جلسه بازجويی از حضور در تظاهرات امروز بازماندند.

ولاديمير مارکين، سخنگوی کميته تحقيقات پليس روسيه اعلام کرد که مسئولان در آپارتمان سوبچاک بيش از يک ميليون يورو (۲۵/۱ ميليون دلار) پول نقد پيدا کرده‌اند و قصد دارند بررسی کنند که آيا او ماليات‌هايش را پرداخته است يا خير.

سوبچاک که تنها دختر يکی از شهرداران فقيد سن پترزبورگ و مشاوران پوتين بوده است، تا پيش از حمله مأموران به آپارتمانش در روز دوشنبه، در پی انتقام‌جويی نبود. او روز دوشنبه در توييتر نوشت: "هرگز فکر نمی‌کردم که به دوران ضبط اموال برگرديم."

با وجود اين‌که به خاطر سرکوب خشونت‌آميز يکی از تجمع‌های ماه گذشته انتظار آن می‌رفت که تظاهرات امروز نيز به خشونت کشيده شود، اين تظاهرات در آرامش ادامه پيدا کرد.

اولداتسوف تعداد شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات را ۵۰ هزار نفر تخمين زد، در حالی که پليس تعداد آن‌ها را حدود ۱۸ هزار نفر اعلام کرده است.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما