خانه | خبر | اخبارجهان

گیلعاد شاليط با صدها زندانی فلسطينی مبادله شد

سه شنبه, 1390-07-26 13:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

گیلعاد شاليط، سرباز اسرائيلی که از پنج سال پيش تاکنون در بازداشت نيروهای حماس بود، امروز با صدها اسير فلسطينی مبادله شد.

 

به گزارش العربيه، حماس روز سه شنبه ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۶ مهر ۱۳۹۰) گيلعاد شاليط را آزاد کرد و پس از انتقال به مصر به اسرائيل تحويل داد. همزمان اسرائيل نيز ۴۷۷ اسير فلسطينی را به صليب سرخ تحويل داد و از چند گذرگاه به غزه و رام الله منتقل کرد.

شاليط پس از آزادی در گفت‌وگو با تلويزيون مصر گفت هفته گذشته خبر آزادی خود را شنيده است. وی ابراز اميدواری کرد "همه اسيران فلسطينی به (آغوش) خانواده‌های خود بازگردند."

وی ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۶ در پی عمليات حماس در نزديکی غزه توسط نيروهای گروه عزالدين قسام ربوده شد.

اسرائيل در مقابل آزادی شاليط متعهد شده است ۱۰۲۷ نفر از اسيران فلسطينی را در چند مرحله آزاد کند

مبادله گيلعاد شاليط با اسيران فلسطينی با ميانجی‌گری مصر انجام شده است.

اسرائيل همچنين قرار است پنج ماه ديگر ۵۵۰ اسير فلسطينی را آزاد کند. اسرائيل در مقابل آزادی شاليط متعهد شده است ۱۰۲۷ نفر از اسيران فلسطينی را در چند مرحله آزاد کند.

با آزادی اين ۱۰۲۷ نفر شمار زندانيان فلسطينی در زندان‌‌های اسراييل به شش هزار نفر می‌رسد.

آزادی اين شمار از زندانيان فلسطينی "کم سابقه" توصيف شده است. دولت اسراييل آخرين بار در سال ۱۹۸۵ حکم آزادی ۱۱۵۰ زندانی فلسطينی را صادر کرده بود.

بان کی مون، دبير کل سازمان ملل با استقبال از اين مبادله، آن را يک "گام مثبت" به سوی صلح ناميده است.

با اين حال يورونيوز گزارش داد "مقامات حماس چندی پيش اعلام کردند اين مبادله به معنای خاتمه يافتن ربودن سربازان اسراييلی نيست. حماس می‌گويد تا زمانی که يک زندانی فلسطينی در زندان‌های اسراييل به سر می‌برد، به ربودن سربازان اسراييلی ادامه خواهد داد."

سياست‌مداران حماس مبادله ۱۰۲۷ زندانی فلسطينی را با يک اسرائيلی يک "موفقيت ديپلماتيک" خوانده‌اند اما ساکنان رام‌الله به دليل اينکه "اکثر زندانيانی که قرار است آزاد شوند از اعضای حماس هستند و نه از اعضای جنبش فتح، ناخشنودی خود را اعلام کرده‌اند."

Share this
Share/Save/Bookmark

دنیای مزخرفیه، یک نفر می میره میلیون ها گریه می کنند. میلیون ها می میرند کسی ککش هم نمی گزه.
یک نفر زندونه همه می دونن، ۶-۷ هزار نفر زندونن هیچی نمی دونه.

فرق است بین قومی رییسشان در سن شصت سالگی با عایشه ی هشت ساله همبستر می شود و خمینی و بن لادن و خامنه ای و روحانیون دیگر و الظواهری و صدام حسین علیه السلام و... و قومی که در آن انیشتین و فرید و مارکس و ژاک دریدا و هانا آرنت و ... پرورش پیدا می کند.
یکی فرد عاقل به از صد سخیف.

کجای این دنیا عجیب و مضخرفه؟اصلا فاجعه یعنی چه؟کار بر محترم چشمهایت را بیشتر باز کن و آبی خنک به صورتت بزن که حواصت سر جایش بیاید.
اخه ادم درست وحسابی چگونه به خودت اجازه می دهی که ٥ یا ٦ زندانی فلسطینی تروریست در بند در زندان یهودیان محترم را فاجعه بنامی؟چقدر شما ایرانیان خارجی پرستید!عزیز من یه نگاهی به زندانهای ایران بکن حد اقل دویست سیصد نفر در ایران بعد از انتخابات بازداشت شده اند و هیچ یک هم نه جاسوسند،نه تروریستند و نه تجزیه طلب و نه مخالف دین مین اسلام و نه برانداز،ولی حکومت ضد بشری اخوندی-بازاری اونها رو کرد تو قفس و اسم قفسشم گذاشته هتل شمقدری(زندان اوین شاهنشای رو میگم).هرچه طرفداران حقوق بشر و اربابان ملل فریاد میزنند که این انسانها را که برای عزت و احترام خود وهموطنانشان تظاهرات کرده اند و ندای آزادی و حقوق بشر سرداده اند را آزاد کنید،گوش کر رهبر مسلمانان ان صداهای مهیب را نم یشنود.
بابا جان بازم خدا پدر این صهیو نیستها را بیامورزد که پنج شش تا تروریست ادم کش متجاوز به خاک یهودیان را گرفته اند و هر از چند گاهی یکی از انان را در راه یهود و احترام به دین مبین اسلام و حقوق بشر آزاد و انان را تا جلوی خانه شان هم بدرقه می کنند.هموطن محترم لطفا شایعه پراکنی نکن،مگر تو بسیجی هستی ؟٥٠٠٠ و ٦٠٠٠ زندانی فلسطینی کجاست؟اونم در سرزمین یهودیان که خود طعم تلخ زندان و هلوکاست را چشیده اند؟اصلا سرزمین یهود اینقد وسعت داره که که بخواد زدانم درت نه،اونم رای اینهه خرجی؟بیجاره ها خودون جا ندارند که یک جهار دیواری برای خدون درست کنند.نه قربونت برم اینطور که شما می فرمائید نیست.تو و امثال تو جیره خورید و شاید عضو نازیهای هیتلزی هستید.
اصلا تو سواد سیاسی داری که بفهمی هر ١٠٠٠ فلسطینی ارزش ١ یهودی را هم به زور دارد.برو قربونت برم سازمان ملل و جامعه حقوق بشری که شما میشناسید و برای چند صد زندانی سیاسی ایرانی و یا یک یهودی و دو آمریکائی خودشان را جر میهند،ارزش این انسانها را می دانند.شیر فهم شد.

فرق است بین قومی که در سرتاسر تاریخش تنها یک نفر را اعدام می کند و آن آدلف آیشمن است. و مسلمانانی که از افغانستان گرفته تا مصر و ایران و تونس و الجزایر و عربستان و قطر و بحرین و خلاصه هر کجا که این شعار الهه اکبر و محمد رسول الله رفته پر است از قتل و آدمکشی و اعدام و سنگسار و ترور و تجاوز. آری اگر اسراییل غاصب است که حتما هست، اما این مسلمانان که پدر و مادر من هم جزو آنانند خود پدیده ای ضد حیاتند. آری یک سرباز اسراییلی برابر است با چندین هزار مسلمان. این البته شرمآور است و دردآور حتا برای اسراییل ولی واقعیت این است که هست.
در کوی نیکنامی ما را گذر ندادند
گر این نمی پسندی تغییر ده قضا را.

انسانها در زمان تولد بجز بعضی تفاوتهای زیست شناسی، برابر و از امکانات تقریبا برابر جسمی برخوردارند. مشکل اصلی محیط رشد، دسترسی به آموزش درست، بهداشت و تغذیه و غیره است. اگر می بینید در افغانستان و بقیه کشورهای خاورمیانه این مشکلات وجود دارد دلیل اصلی در فقر و نبود آموزش است که نتیجه آن را می بینید. اسراییلی ها هم چون اکثرا اروپایی بوده و از شرایط زندگی و تحصیلی مناسبی برخوردار بوده اند به این سطح از پیشرفت رسیده اند.
این را هم فراموش نکنید که رسانه های گروهی هم اکثرا دست خود غربی ها است و نتیجه این است که ما باید از دیدگاه آنها به جهان و اخبار آن دسترسی پیدا کنیم

اینکه رژیم نژادپرست و ادمکش صهیونیستی برای کسب محبوبیت در بین یهودیان چنین اقدامی کرده است، اصلا اشتباه نیست.به نظر من حتی اگر دوهزار فلسطینی را هم به خاطر این سرباز آزاد میکرد،کار درسی کرده بود.
ایراد من به سازمانها و جوامع دافع حقوق بشر غربی و سازمان ملل دستور بگیر و سیاستداران دوّل استعماری است که نژادپرستانه و طرفمند عمل میکنند و حقوق بشر راهم برای انسانها درجه بندی کرده اند.خب اگر اقای احمد شریف واقعا شریف بود و شعور سیاسی داشت از مسئولین مربوطه سؤال میکرد که چرا برای متهم کردن ج.ا.ا. اینچنین عجول و دقیق باید بود ولی افغانهای آلت دست آمریکا باید بدون داشتن وکیل و حق محاکمه و دفاع از خود در هتل بوش(زندان گوانتانامو) مثل حیوان بی ارزش در حبس باشند و یا غزه (آوس شویتس صهیویستی) باید جهنم بشر مسلمان باشد و یا نظام کمونیستی کره و کوبا باید از جانب امریکا و همپیمانانش تحریم باشند و مردم در انجا از گرسنگی و بیماریهای گوناگون بمیرند و یا زجر بکشد؟
به نظر من اگر کسی خود بوئی از بشریت برده باشد و هدفش واقعا حمایت از انسانهای دیگر باشد،هرگز به خدمت سازمانهای ضد بشر و ضد ملل در نمی اید و یا حد اقل در جهت اهداف این جانیان گام بر نمی دارد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما