خانه | خبر | اخبارجهان

کشته شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تانک‌های ارتش سوریه

یکشنبه, 1390-05-09 13:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
آمار کشته‌شدگان حمله امروز، یکشنبه، ۹مرداد ماه تانک‌های سوریه به شهرهای مختلف این کشور، به بیش از ۶۰ نفر رسید.
 
 
خبرگزاری آسوشیتد پرس می‌گوید که تانک‌های ارتش پیش از طلوع آفتاب به شهرهای مختلف سوریه حمله کرده‌اند و اغلب کشته‌شدگان از معترضان شهر حماه در شمال این کشور هستند.
 
سخنگوی کمیته هماهنگی محلی، که سازماندهی و نظارت بر تظاهرات ضد دولتی در سوریه را بر عهده دارد، از کشته شدن دست کم ۴۹ غیرنظامی در یورش روز یکشنبه به حماه خبر داده است.
 
فعالان حقوق بشر پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به زخمی شدن شمار زیادی از مردم شهر حماه و شناسایی نشدن برخی کشته‌شدگان، آمار جان‌باختگان حملات امروز  بیشتر افزایش پیدا کند.
 
 
 
بنا بر این گزارش تانک‌های ارتش سوریه با ورود به شهر حماه از روی موانعی که مردم ساخته بودند، عبور کرده و شمار زیادی از معترضان را  نیز مجروح کرده‌اند.
 
شهر هفت‌صد هزار نفری حماه، هفته گذشته نیز شاهد تظاهرات گسترده مخالفان بود. مخالفان دولت در این تظاهرات در پشتیبانی از «اتحاد ملی»، «سرنگونی حکومت» و علیه «فرقه‌گرایی» شعار دادند.
 
سال ۱۹۸۲در زمان حکومت حافظ اسد نیز مخالفان دولت تظاهرات بزرگی را در این شهر ترتیب داده بودند. در جریان این اعتراضات بیش از ۲۰هزار نفر از مردم این شهر کشته شدند.
 
گزارش دیگری از سوریه حاکی از این است که در حملات روز یکشنبه  ارتش، شش نفر در شهر دیرالزور و سه نفر در شهر الدرعا کشته‌ شده‌اند.
 
تانک‌های ارتش سوریه با حمله به شهر دیرالزور نزدیک به ۵۰ نفر را نیز زخمی کرده‌اند. این شهر از روز شنبه در محاصره ده‌ها تانک و خودروی زرهی ارتش سوریه بود.
 
 
 سخنگوی کمیته هماهنگی محلی، که سازماندهی و نظارت بر تظاهرات ضد دولتی در سوریه را بر عهده دارد، از کشته شدن دست کم ۴۹ غیرنظامی در یورش روز یکشنبه به حماه خبر داده است
 
سوریه در ماه‌های اخیر شاهد تظاهرات‌های گسترده مخالفان بوده و حکومت در این مدت تلاش کرده است تا این ناآرامی‌ها را مهار کند.
 
تظاهرات اعتراضی علیه حکومت سوریه از اواخر اسفندماه سال گذشته (میانه ماه مارس) آغاز شد. از آن زمان تا کنون هر جمعه پس از نماز تظاهرات مخالفان برگزار شده است.
 
جمعه هفته گذشته در شهرهای شمال شرقی این کشور واقع در استان حسکه، از جمله عمودا و رأس‌العین که بیشتر ساکنان آن‌ها را کرد‌ها تشکیل می‌دهند صد‌ها نفر به خیابان‌ها آمده‌اند.
 

به گزارش فعالان و نهادهای حقوق بشر، از آغاز اعتراضات تا کنون بیش از ۱۴۰۰نفر در سوریه کشته‌ و نزدیک به ۱۲هزار نفر بازداشت شده‌اند. هزاران نفر نیز از شهرهای خود آواره و به ترکیه پناه برده‌اند. 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما