خانه | خبر | اخبارجهان

اوباما تصميم گرفت تصاوير جسد بن‌لادن منتشر نشوند

پنجشنبه, 1390-02-15 12:06
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به دليل احتمال «گسترش خشونت، تهديد امنيت آمريکا و ابزار تبليغاتی شدن برای تندروهای اسلام‌گرا»، رئيس جمهور آمريکا تصميم گرفت تصاوير جسد بن‌لادن منتشر نشوند.

به گزارش رويترز، پس از آن‌که باراک اوباما تصاوير جنازه اسامه بن‌لادن را ديد اعلام کرد کاملأ متقاعد شده است که اين تصاوير متعلق به رهبر القاعده است.

اسامه بن‌لادن در نخستين ساعات بامدادی روز دوشنبه دوازدهم ماه مه در حمله کماندوهای ويژه آمريکا به محل سکونت وی در ابود‌آباد پاکستان کشته شد. باراک اوباما در طول عمليات کماندوهای آمريکايی، به همراه چند از اعضای کابينه خود شاهد مستقيم اين عمليات بود.

اوباما امروز با ديدن تصاوير به شبکه تلويزيونی سی‌بی‌اس آمريکا گفت: «هيچ شکی وجود ندارد. کسی که ما کشتيم اسامه بن‌لادن است. شما ديگر بن‌لادن را روی اين سياره خاکی نخواهيد ديد.»

سناتور جان کری، رئيس کميته روابط خارجی سنای آمريکا به رويترز گفت تصميمی که در مورد عدم انتشار تصاوير بن‌لادن گرفته شد «مطلقأ درست» بود.

امکان انتشار تصاوير جسد بن‌لادن از زمانی که وی کشته شد موضوع مورد بحث دولت آمريکا بود.

سردار وحيدی، وزير دفاع ايران: چرا ادعا می‌کنند آن را در دريا انداختند چرا اجازه ندادند يک ناظر بی‌طرف آن را تأييد کند که آيا بن‌لادن هست يا نيست

فردای کشته شدن رهبر القاعده، لئون پانتا، رئيس سازمان اطلاعات آمريکا (سی‌آی‌ای) از شبکه تلويزيونی ان‌بی‌سی اين کشور اعلام کرد که در اطراف رئيس جمهور بحث در مورد انتشار تصاوير در جريان است.

وی افزود: «هيچ‌کس لحظه‌ای شک نکرد که در نهايت يک تصوير به انتشار عمومی درآيد.»

از سوی ديگر جی کارنر، سخنگوی کاخ سفيد توضيح داد عکسی که کمی پس از مرگ بن‌لادن گرفته شد «دهشتناک» بود و انتشار آن «حساسيت‌هايی» برخواهد انگيخت.

جان برنان، مشاور اوباما در امور تروريسم، روز گذشته گفت: «ما نمی‌خواهيم چيزی را منتشر کنيم که بد تعبير شود و مشکلات ديگری را به‌وجود آورد.»

به نظر مايک راجرز، رئيس کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا، انتشار اين عکس‌ها تنها ممکن است «خشم جهان عرب» را برانگيزد.

وی گفت: «اسامه بن‌لادن يک غنيمت جنگی نيست. او مرده است و اکنون، مهم ادامه مبارزه با القاعده در راه نابودی کامل آن است.»

کلی ايوت، سناتور آمريکايی در کنگره اين کشور به مطبوعات اعلام کرد که يکی از عکس‌های جنازه بن‌لادن را ديده و تأييد می‌کند که هويت آن درست بود.

خانم ايوت افزود: «تصوير ديگری را يکی از سناتورها به من نشان داد که در آن به نظر می‌رسيد بن‌لادن مرده است اما من به‌هيچ‌ عنوان نمی‌دانم که اين عکس معتبر است يا خير.»

اين سناتور آمريکايی معتقد است انتشار اين عکس‌ها به «تئوری توطئه» که مرگ بن‌لادن را مورد ترديد قرار می‌دهد، پايان خواهد بخشيد.

وی در حالی با خبرنگاران سخن می‌گفت که از نشست رئيس سازمان سی‌آی‌ای با اعضای کميته‌های نيروهای مسلح و اطلاعات مجلس سنا در پشت درهای بسته، بازمی‌گشت.

مقامات آمريکايی اطمينان می‌دهند که آزمايش‌های دی‌ان‌ای و شناسايی چهره نشان می‌دهند که جنازه‌ای که به دريای عمان اندخته شد متعلق به بن‌لادن بود.

عدم انتشار تصاوير جنازه بن‌لادن در ميان گروه‌هايی چون طالبان افغانستان ترديدهايی برانگيخته است. ذبيح‌الله مجاهد، از سخنگويان طالبان گفته است: «در حالی که منابع نزديک به اسامه بن‌لادن در مورد تأييد و يا رد مرگ وی چيزی نگفته‌اند، زود است که در اين مورد اظهار نظر کنيم.»

برخی از مقامات ايران نيز مرگ بن‌لادن را «مشکوک» اعلام کرده‌اند.

سردار احمد وحيدی، وزير دفاع ايران روز گذشته در حاشيه جلسه هیأت دولت با بيان اين‌که ابعاد خبر کشته شدن بن‌لادن «مشکوک» است، گفت: «چرا ادعا می‌کنند آن را در دريا انداختند چرا اجازه ندادند يک ناظر بی‌طرف آن را تأييد کند که آيا بن‌لادن هست يا نيست و ابهامات ديگری در مورد اين قضيه مطرح است.»

وزير دفاع ايران افزود: «آمريکايی‌ها در مسائل استراتژيک خود دچار بن‌بست شده‌اند و تلاش می‌کنند که از اين موضوع يک پيروزی برای خود درست کنند.»

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اولأ ابروریزی انجام شده با این ژست انسانی و سیاستمداری جبران نخواهد شد.دوما اباما و سازمان سیا جهت تحریک مسلمانان اهل سنت ،قصد اشوب و تحریکات انتحاری را دارند و امیدوارند با تحریک احساسات مسمانان اهل سنت حضور نظامی خود در کشورهای مختلف و کشورهای اشغالی را توجیه نمایند.
اگر مردم مسلمان پاکستان و افغانستان حرکت مسالمت امیزی چون انقلاب مردم مصر را انجام دهند،مطمعنا دست امپریالیسم امریکا در منطقه قطع خواهد شد و سایه شوم امریکا و صهونیزم نیز در شرق ایران محو می گردد.به امید ان روز مبارک که اغاز تحولات مردم سالاری در ایران هم خواهد بود.

حرفهای جهال بر قدرت در ایران به همه اندازه و قد و قواره ی امام زمان و حضور روزمره اش در زندگیشان صادق است. اینان به ما می گویند که یک بچه ای در هزار و چهار صد سال پیش تلپی افتاده در چاه آبریزگاه یک خانه، بعد خب اگر اینطور باشد باید متلاشی شده باشد و بقیه ماجرا! اما نه سی سال بعد از چاه با آن محتویات کذایی می آید بیرون و با آب کوثر دوش می گیرد و پاک می شود تا دوباره بیفتد در همان چاه و همان محتویات اینبار غیبت کبرا، چون آن یکی بود غیبت صغرا! حالا شد!!! اینان با صد کلیو وازلین و روغن کرچک این امام را می کنند توی«دل» ما. تا دوباره ما درش اوریم و بفرستیمش به آبریزگاه کوثر تا دوباره پاک و مطهر شود. در هر حال اینان می گویند که ما همه این حرفهای احمقانه و خرافی و جاهلانه ... را باور کنیم چون این مزخرفات از حلقوم گنده ی آخوند که از بوی خون گندیده خلق در حلقومشان روان جان را می آزرد آمده بیرون. ولی زنک وزیرک در مورد آن بیماران فقیری که مثلا لاشه ی مردار از بیمارستانهای عدالت علوی بیرون انداخته شدند و حتا همه ی دست اندرکاران این حکومت نحس ولایت امام زمان هم آنرا پذیرفته اند این زنک می گوید نه این واقعیت ندارد. حالا هم فیلمش هست هم گواهان و شاهدانش هستند ولی او می گوید اینطور نیست. در زمانی که آپلو هم بسوی کره ی ماه می رفت و حتا پای انسان هم به کره ماه رسیده بود آن آیت الله که تازه سرآمد همه شان بود می گفت دروغ است!!! آیت الله بروجردی را می گویم. ایشان ساز زده بود که ماه مگر می شود رفت توش! ماه، ماه رمضان است، الذی انزال فیه القرآن است، ماه ، ماه رجب است، ماه شعبان است مگر می شود رفت توش!!! آری تمامی دانشمندان جهان می گفتند راست است، ایشان می فرمودند دروغ است. و حالا البته ارازل و اوباشی هم هستند که در شعبات حزب الله خارج از ایران زندگی می کنند مثل همین منصورخان پیر عنقا یا آن یکی داریوش سجادی و یا آن دیگران که از موهبت کشورهای بشری و انسانی استفاده می کنند و لی نانشان و آبشان از سر سفره ی مردم ایران دزدیده شده و آنها در ولایت کفر تن یله کرده اند. و برای زمانه مطلب می نویسند و زمانه هم بی ماحابا سخنانشان را منتشر می کند، حتا چند روز پیش کسی از مطهری ضد ایرانی تمجید کرده بود، یعنی کسی که ضدیتش با ایران و ایرانی با صدا و تصویر موجود است، ولی زمانه است دیگر!! اینطوری ست دیگر. حالا مسئله مسئله ی اسامه ابن لادن ابن محمد ابن عبد الله است، این فرزند رشید خود خود محمد پیامبر اعظم. آری تمامی سرویسهای اطلاعاتی جهان می گویند که این بن لادن ابن فرزند رشید اسلام ناب محمدی بدست سربازان آمریکایی کشته شده و البته کشتن هر انسانی حتا بن لادن و حضرت علی بدست ابن مجلم هم کار بدی ست و من یکی متاسفم، اما خب در جنگ این بابا کشته شده، فیلم و تصویر و همه چیزشم هست و تمام دنیا و مافیها آنها را قبول کرده مگر مافیای نلایت پلیدی و فقهات. بنده از میدان شوش در تهران هستم و مرگ طبیعی روحانیت را و این حکومت ضد بشری را آرزومندم. الان سه ساعت است که اینترنت را باز کرده ام و کرمهای ولایت مانع باز شدن سریع آن می شود. برای همین هم خسته شدم و طاقت بازخوانی و تصحیح نوشته ام را ندارم، چون دوباره دوساعت هی می گردد و می گردد تا سیو کند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما