خانه | خبر | اخبارجهان

اسامه بن‌لادن کشته شد

دوشنبه, 1390-02-12 10:47
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد يک گروه ويژه از کماندوهای آمريکايی طی عملياتی اسامه بن‌لادن رهبر گروه القاعده و عامل حملات يازده سپتامبر را در نزديکی اسلام‌آباد به قتل رسانده است.

به گزارش رويترز رئيس جمهور آمريکا گفت اسامه بن‌لادن در پناهگاهی در پاکستان کشته شد و جسدش هم اکنون در اختيار آمريکا است.

اوباما افزود يک گروه کوچک از کماندوهای آمريکايی به مخفيگاه بن‌لادن در ساختمانی در شهر ابيت‌آباد حمله کرد و موفق به کشتن وی شد. ابيت‌آباد در ۱۵۰ کيلومتری اسلام‌آباد، پايتخت پاکستان قرار دارد.
 

رئيس جمهور آمريکا گفت پس از آغاز رياست جمهوری خود، لئون پانتا را به رهبری سازمان سيا منصوب کرد و به او تأکيد نمود که اولويت اصلی آمريکا در جنگ با القاعده دستگيری و يا کشتن اسامه بن‌لادن است.

با شنيدن خبر کشته شدن بن‌لادن هزاران نفر در اطراف کاخ سفيد آمريکا گرد آمده و ابراز شادی کردند

وی افزود در ماه اوت ۲۰۱۰ گروه امنيت ملی کاخ سفيد به وی اعلام کردند که اطلاعاتی به‌دست آورده‌اند که ممکن است منجر به يافتن اسامه بن‌لادن شود.

اوباما ادامه داد سرانجام هفته گذشته با کامل شدن اين اطلاعات دستور انجام عمليات عليه رهبر القاعده صادر شد.

 

رئيس جمهور آمريکا گفت مبارزه با القاعده ادامه خواهد داشت و با اين‌حال افزود آمريکا با اسلام در جنگ نيست و بن‌لادن نه تنها رهبر مسلمانان نيست بلکه مسلمانان را نيز قتل عام کرده است.

يک عکاس رويترز که در ابيت‌آباد است اعلام کرد که پليس خيابان‌های منتهی به اين محل را بسته است.
 

ناصرخان، يکی از ساکنان محل به رويترز گفت: «نيمه‌شب تعداد زيادی کماندو که از سوی سه بالگرد پشتيبانی می‌شدند محله را محاصره کردند. ناگهان تيراندازی از سوی بالگردها آغاز شد.»

وی که از بام خانه خود شاهد ماجرا بود، افزود: «تيراندازی متقابل بود و من ديدم که يک بالگرد سقوط کرد.»

مقامات امنيتی پاکستان اعلام کردند که عمليات ساعت يک‌ونيم بامداد آغاز شد و در آن بالگردها و نيروی زمينی شرکت داشتند که نيروهای پاکستان نيز همراه با آن‌ها بودند.

اين مقامات نيز از سقوط يک بالگرد خبر دادند اما روشن نکردند که اين حادثه به مرگ بن‌لادن ربطی دارد يا خير.

شبکه تلويزيونی «اکسپرس ۷/۲۴» تصاويری را نشان داد که گفته می‌شد بن‌لادن است. در اين تصاوير فرد کشته‌شده که صورت وی تقريبأ متلاشی بود چندين گلوله به سرش شليک شده بود.

آمريکا از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که حادثه تروريستی در نيويورک به‌وقوع پيوست در پی دستگيری يا کشتن اسامه بن‌لادن بود.

 

با شنيدن خبر کشته شدن بن‌لادن هزاران نفر در اطراف کاخ سفيد آمريکا گرد آمده و ابراز شادی کردند. آن‌ها در حالی‌که پرچم آمريکا در دست داشتند فرياد می‌زدند «آمريکا، آمريکا».

همچنين ساکنان نيويورک در اطراف محل ويرانه‌های برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نيويورک که در جريان حملات يازده سپتامبر فروپاشيد گردآمده و شادمانی کردند.

صاحب‌نظران سياسی کشته شدن بن‌لادن توسط نيروهای آمريکا را «موفقيت بزرگ» باراک اوباما می‌دانند.
 

آمريکا پس از انتشار خبر کشته شدن بن‌لادن به تمامی سفارتخانه‌های خود وضعيت فوق‌العاده اعلام کرده تا از هرگونه اقدام تلافی‌جويانه تروريستی در سطح جهان در امان بمانند. 

 

برای ديدن ويدئوی سخنان باراک اوباما، اين‌جا را کليک کنيد 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ضمن خرسندی از مرگ این فرد جانی،قابل ذکر است که بن لادن سالها زیر نظر سازمان سیا به جنایات خود علیه بشریت ادامه داده است و اکنون که خاور میانه رو به تحولات ضد امپریالیستی و ضد استعماری است ،ضرورت داشت که رهبر القاعده کشته شود که مسلمانان کج فکر و متوهم نتوانند بیش از این دست به اعمال انتحاری علیه بشریت و مخصوصا علیه غربیها بزنند.ضمنا رئیس جمهور ضعیف امریکا هم در شرایط بد سیاسی خود نیاز به یک موفقیت داشت.مطمعنا سازمان سیا و سیاست مردان جنایتکار امریکا با حیله ای جدید فرد دیگری را برای اهداف ضد بشری خود و مخصوصا اهداف تفرقه افکنانه در بین مسلمانان، جایگزین خواهند کرد.

بالاخره در ۱۰ کیلو متری اسلام آباد کشته شد یا ۱۵۰ کیلو متری؟؟ اصلاح کنید لطفاً!

البته مرگ بن لادن به مفهوم تمام شدن نهضت تند روی و بنیاد گرایی نیست و تا زمانی که سطح آموزش و فرهنگ عمومی که تابعی از وضعیت اقتصادی است در افغانستان و سایر کشورهای مسلمان منطقه بهبود نیابد باید شاهد ظهور چنین افرادی باشیم
ایکاش کشورهای غربی بجای چشم دوختن به ثروتهای طبیعی کشورهای منطقه کمی هم به رشد اقتصادی و فرهنگی مردم منطقه کمک می کردند که تنها راه خروج از بن بست بنیاد گرایی و تعصبات کوکورانه است.
در هر صورت بن لادن همانطور که در بالا اشاره شده ساخته و پرداخته خود سیا بود که کنترلش بعدها از دست آمریکایی ها و پاکستان خارج شد و نزد مسلمانان تند رو تبدیل به نماد مبارزه با امپریالیسم غربی شد.

این قضیه بیشتر یک پیروزی سیاسی تبلیغاتی برای اوباماست تا یک پیروزی استراتژیک برای آمریکا. این ماجرا‌ جمهوری خواهان را تا مدتها در موضع ضعف قرار خواهد داد

یعنی واقعا باید این نمایش رو باور کنیم؟ بعد از 10 سال جنگ و گریز و اعلام همیشگی این نکته که "مقر اختفای بن لادن مشخص نیست"، یهو یارو "کشته شد". حتی مقایسه عکس بن لادن واقعی با "جسد" اون مشخص می کنه که این یه نمایشه (صورت کرد و بینی کوفته ای جسد رو با صورت و بینی کشیده بن لادن زنده مقایسه کنید). متاسفم برای مردم زودباور آمریکا.

به شیوا خانم که ظاهرا مسافت اعلام شده بریشان مهم تر از اصل ماجراست:

آیا واقعا فرقی میکند که محل اقامت اسامه در جند کیلومتری اسلام آباد بوده است!؟

واقعیت اینست که گاه به خاطر برخی محدودیت ها یا به طور عمدی و یا به طور اشتباهی این ارقام ضدونقیض در اخبار روزانه تحویل مردم داده میشود. گاهی دادن اخبار غیرواقعی جان عده را از مرگ حتمی حفظ میکند و گاهی هم به دلایلی ساده تر اعداد و ارقام این غیر واقعی اعلام میشوند که در هر صورت بعدا اصلاح میشوند.

به امید بیداری همه هموطنان . اسامه اصلی در ایران است.

منضور پیر خانقاه، یا یه همچه چیزی نوشته که آمریکا ضد بشر است!!! خب البته که جالب است که زمانه بسیار از نظراتی که گویا کننده ضدیت اسلام و تشیع با بشر و حتا نبات انسان است را سانسور و رد می کند اما این نظر را منتشر می نماید. خب البته کار خوبی ست. اما آقای منصور پیر جانقاء برادر آیا در تاریخ بشریت، حتا در تاریخ خونخوارتین بشری که تا کنون این خاک بخودش دیده خونخواری را در حد اسلام و در اسلام بزرگتر و سرکش تر و خشن تر و خونخوارتر از علی ابن ابی طالب می شناسی؟؟؟ در تمامی تاریخ نوشته شده بشری شما یک نفر را پیدا نمی کنی که مثل علی خونبریزد و حتا خون بنوشد. در آن روز کذایی طبق اخبار شیع و سنی علی شخصا و بی واسطه نهصد نفر را دست کم و هزار و سیصد نفر را به روایتی دیگر گردن زد، خون قربانیانش سر و صورت و ریس علی را خضاب کرده بود. پیامبر بالای سر علی ایستاده بود و در مورد علی می گوید که هر قدر بیشتر سر می برید صورتش بشاشتر می شد. یعنی اینقدر قصی اقلب بود. همان قصاوت قلبی علی و در نهایت مسلمانان بود که به ارٍ به خمینی رسید و وقتی به ایران می آمد احساسش به ایران و ایرانی « هیچ» بود. و همین به مطهری مقتول رسید و او پدران و مادران ما را احمق نامید. آری ضدیت با بشر اسلام و قرآن و تشیع یک ضدیت ریشه و ماهوی ست، حتا عمیق هم نیست، ضدیت بابشر در اسلام جنسی ست، و نه عمیق؛ اصئلا جنس اسلام ضد بشر است. خودش هم می گوید که اشدا علی الکفار و رحماء بینهم . و البته بین خودیها هم خودی و غیر خودی دارد. اسلام تنها کیفیتش خشونتش است و جهاد و شهادتش است و علی در بهترین شرایط یک میر غضب شمشیر بدست است که با زبانش خون قربانیانش را مزمزه می کند و این را من نه از بغض که بر پایه ی اسناد و مدارک می نویسم. خمینی هم چنین بود خامنه ای از او هم بد تر است و هاشمی رفسنجانی و کل روحانیت نیز چنین است. پاسداران بازوی جنایت و تجاوز و ازاله بکارت دختر بچه ها و حتا پسر بچه و زنان و مردان ایرانند. امروز آمریکاییها از دیوار بیت رهبری القاعده بالا رفتند و او را با احترام کشتند و برکشتند، من امید وارم که نه آمریکاییها بلکه ملت ایران از دیوار بیت اسمه بن لادن سید علی خان خامنه ای بالا روند و اورا با انسانیت ایرانی کنارش بزنند و انسانهای نجیب و شریف ایرانی جای این خونخوار خونریز و مصدر خرافه و بیشرفی را بگیرند. آری برادر اگر چیز قابلی را تو می بینی بنام علی اینرا ایرانیان سیثد سال بعد از او نوشتند تا این دین ضد بشری را قدری تلطیفش کنند. این را بدان ، این زیرکی ایرانیان بوده است. تا شاید بتوانند این دین را استحاله کنند. انصاف داشته باش، اگر قرار است آمریکا ضد بشر باشد حدااکثر اکثر اکثر حتما و حکما و انصافا پشت سر ادیان ابراهیمی ست. خصوصا اسلام. بویژه تشیع

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما