خانه | خبر | اخبارایران

نشست کارشناسی ايران و گروه ۱+۵ در استانبول برگزار شد

دوشنبه, 1391-12-28 17:10
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نشست هيئت‌های فنی، حقوقی و سياسی ايران و کشورهای گروه ۱+۵ در رابطه با برنامه هسته‌ای ايران، در استانبول و در سکوت خبری، برگزار شد.

 

به گزارش منابع خبری جهان، اين نشست که در آخرين مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای ۱+۵ شامل آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه و آلمان، در آلماتی قزاقستان در نظر گرفته شده بود، صبح امروز ۲۸ اسفندماه آغاز به‌کار کرد.

 

طبق توافق آلماتی، هيئت‌های کارشناسی دو طرف در استانبول بر سر جزئيات بسته پيشنهادی ۱+۵ گفت‌وگو می‌کنند.

 

کشورهای ۱+۵ پيشنهاد داده‌اند که در ازای تعليق غنی‌سازی ۲۰ درصد، کاهش فعاليت در سايت فردو و تبديل مازاد اورانيوم ۲۰ درصد توليد شده به ۳.۵ درصد و يا تبديل آن به پودر؛ تحريم طلا، پتروشيمی و بخشی از تحريم‌های بانکی عليه ايران را لغو خواهند کرد.

 

گفته می‌شود مذاکرات استانبول که پشت درهای بسته صورت می‌گيرد دو روز به‌طول خواهد انجاميد.

 

گفته می‌شود مذاکرات استانبول که پشت درهای بسته صورت می‌گيرد دو روز به‌طول خواهد انجاميد

آخرين دور مذاکرات هسته‌ای بين ايران و گروه ۱+۵ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هشت و ۹ اسفند در قزاقستان برگزار شد.

 

گروه ۱+۵ در پيش‌نويس بيانيه خود در روز ۱۶ اسفندماه جاری مذاکرات هسته‌ای با ايران در قزاقستان را "مفيد" اعلام کرد. ايران نيز پيش از آن، مذاکرات هسته‌ای قزاقستان را سازنده توصيف کرده بود.

 

گروه ۱+۵ گفته است در ماه‌های آينده نيز ديپلماسی فعال را در قبال ايران دنبال می‌کند و"در مرحله اول در پی نتايج ملموس از اين فرايند ديپلماتيک است."

 

با اين حال آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران پس از اين مذاکرات گفت: "برای سنجش صداقت غربی‌ها در نشست اخير با ايران، بايد منتظر اجلاس بعدی بود."

 

قدرت‌های بزرگ غربی معتقدند ايران زير پوشش برنامه هسته‌ای خود که آن را "صلح‌آميز" می‌خواند، در صدد دستيابی به سلاح هسته‌ای است اما ايران بارها اين اتهام را رد کرده است.

 

شورای امنيت سازمان ملل متحد در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. آمريکا، اتحاديه اروپا و شمار ديگری از کشورها نيز تحريم‌های يک‌جانبه‌ای را عليه فروش نفت و مؤسسات بانکی ايران برقرار کرده‌اند.

 

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ايران و شش قدرت جهانی ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ در آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

هی نشست.. پشت.. نشست انجام میدن ولی بی عرضه های اسلامی هنوز کاری از پیش نبردن ...هی به غربی ها در این نشست ها پیشنهاد میدن که ...خرمشهر + سه تا جزیره تنب کوچک و بزرگ ابوموسی مال شما دست از سر سوریه ما و اتم بازی ما بردارید.....غربی ها بهشون میگن نه خیر ملانشون ها خیلی کمه ....در فروش نفت ایران هم باید شریک باشیم 90%مال ما غربی ها و 10% مال خانواده خامنه ای ....چهاردست پاهای ملانشون تازی زاده "نماینده گان حکومت جمهوری اسلامی در این مذارکرات" به غربی ها میگن ...باشه چشم ما باید با اژدها علی خامنه ای صحبت کنیم در نشست بعدی بهتون جواب میدیم .....!!غربی ها میگن پس برید با ولایت فقیه تون صحبت کنید که خیلی چیزهای بیشتری باید بهمون پیشنهاد کنه و به رعایت حقوق ارباب "غربی ها" و گماشته "خامنه ای" توجه کنه...پس تا نشست بعدی در ....خداحافظ

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما