خانه | خبر | اخبارایران

دعوت شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان از خاتمی برای نامزدی در انتخابات

دوشنبه, 1391-12-28 08:54
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از محمد خاتمی دعوت کرد تا کانديدای انتخابات رياست‌ جمهوری سال آينده ايران شود.

 

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) در نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که شامگاه يکشنبه ۲۷ اسفند منتشر شده، آمده است: "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پس از بررسی جوانب مختلف، پيرامون يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری و با عنايت به شرايط اقتصادی، سياسی، اجتماعی، فرهنگی و بين‌المللی و در پی نظرخواهی از نخبگان و فرهيختگان و گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در سراسر کشور و فعالان استان‌ها و تمايلات مردمی که طی يک سال گذشته با وجود مشکلات و محدوديت‌های مختلف صورت گرفت، در جلسه ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۱ خود با اجماع نظر، از محمد خاتمی به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوری دعوت به عمل می‌آورد."

 

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از ۱۷ حزب و گروه اصلاح‌طلب است که پس از انتخابات رياست‌جمهوری خرداد سال ۱۳۷۶ شکل گرفته است.

 

اين شورا ابراز اميدواری کرد "شرايط به گونه‌ای پيش برود که خاتمی نامزدی در انتخابات رياست ‌جمهوری را بپذيرد."

 

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ابراز اميدواری کرد "شرايط به گونه‌ای پيش برود که خاتمی نامزدی در انتخابات رياست ‌جمهوری را بپذيرد"

خاتمی يک هفته پيش گفته بود: "من يک فرد در مجموعه عظيم اصلاح‌طلبان هستم و نظر خودم را دارم و در عين حال در عمل به نظر جمع، که اميدوارم اجماعی باشد، احترام می‌گذارم."

 

دو روز پيش نيز ۹۱ چهره اصلاح‌طلب در نامه‌ای از محمد خاتمی درخواست کرده بودند که کانديدای يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران شود.

 

امضاکنندگان اين نامه از محمد خاتمی به‌عنوان فردی "قانون‌گرا، معتدل و محبوب" نام برده‌اند که "امروز چشم اميد بسياری از مردم به سويش است."

 

هادی خامنه‌ای، محمدعلی نجفی، احمد مسجدجامعی، معصومه ابتکار، حميدرضا جلايی‌پور، حسين مرعشی، اعظم طالقانی، زهرا اشراقی، فخرالسادات محتشمی‌پور، عليرضا علوی‌تبار و محمدرضا تابش از جمله چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلبی بودند که اين نامه را امضا کردند.

 

پيش از اين نيز مجمع مدرسين و محققين حوزه‌ علميه قم، يکی از تشکل‌های اصلاح‌طلب  و مصطفی تاج‌زاده، از اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی که در زندان به‌سر می‌برد، در نامه‌ای خواستار نامزدی خاتمی در انتخابات رياست‌جمهوری شده بودند.

 

يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

 

در همين حال بهمن‌ماه گذشته نيز مجيد انصاری، عضو مجمع تشخيص مصلحت؛ عبدالواحد موسوی لاری، وزير کشور دولت اصلاح‌طلب محمد خاتمی و اسحاق جهانگيری، وزير صنايع دولت خاتمی با آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران ديدار کردند، ديداری که به گفته تحليلگران با انتخابات رياست‌جمهوری در ارتباط بوده است.

 

اسحاق جهانگيری درباره اين ديدار گفته است: "با توجه به اين‌که به انتخابات نزديک می‌شويم و به‌صورت طبيعی جايی جز رهبری سراغ نداريم که از دغدغه‌های خود صحبت کنيم تصميم گرفتيم به خدمت ايشان برسيم و با ايشان صحبت کنيم."

 

به‌گفته جهانگيری، آيت‌الله خامنه‌ای در اين ديدار از اصلاح‌طلبان خواسته است کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند، "از خود دور کنند."

 

آخرين ديدار اصلاح‌طلبان با رهبر ايران تا پيش از اين ديدار، به ۲۶ خرداد ۸۸ مربوط می‌شد که در آن نمايندگان کانديداهای معترض انتخابات رياست ‌جمهوری شرکت داشتند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

8 سال رئیس جمهور بود چه غلطی کرد که حالا دوباره میخواد بیاد .
آخرش هم گفت من یک تدارکاتچی بیشتر نبودم و حالا هم که معروف شده به ( موش تدارکاتچی اردکان )
پس همون بهتر که نیاد چون 8 سال دیگه مملکت رو به عقب میبره و خواسته های آزادیخواهانه مردم ایران را به باد فنا میده .

هزار حیله برانگیخت حافظ از سر فکر
در آن هوس که شود آن نگار رام و نشد

شانس مشايی را زياد ميکند! چون گروه حاکم، گروه احمدی نژاد را ترجيح ميدهد وخاتمی نفر چهارم و يا پنجم خواهد شد و شکست سنگينی بر اصلاح طلبان وارد خواهد آمد....
اين گوی و اين ميدان..بشما راهی نخواهند داد.....

حسن روحانی : حضور مردم در انتخابات مهم، بلكه اصل اساسي است. حضور مردم باعث تقویت مقبولیت و مشروعیت سیاسی نظام می‌شود.
ميخواهيد نقش سياه لشکر را بازي کنند؟!

آقايان هواي پست و مقام کرده اند؟!..زهي خيال باطل که آن ممي را للو برد!...

اتهام تبليغ عليه نظام به ابوالفضل عابدينی، شاهد پرونده ستار بهشتی کلمه ـ در حالی که ماه ها از کشته شدن ستار بهشتی گذشته و هنوز دادگاه اين قربانی بازداشتگاه فتا تشکيل نشده است، شاهد پرونده ستار بهشتی به
جای متهم و عامل قتل و شکنجه به تبليغ عليه نظام شد.
به گزارش کلمه، ابوالفضل عابدينی نصر خبرنگار و فعال حقوق بشر دربند توسط شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب به تبليغ عليه نظام متهم شد و بازپرس پرونده پس از تفهيم اتهام اين زندانی سياسی قرار ۳ميليارد ريالی برای اتهامات وی صادر کرده است!!.
آقايانی که ساکت در کناری نشستند، شرم کنيد از اين جوانان مبارز....

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما