خانه | خبر | اخبارایران

اکران آخرین ساخته اصغر فرهادی در هلند و بلژیک

شنبه, 1391-12-26 13:27
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

فیلم "گذشته" آخرین ساخته اصغر فرهادی، در نیمه نخست سال آینده خورشیدی در سینماهای هلند و بلژیک به روی پرده خواهد رفت.

 

بر اساس اعلام وب‌سایت IMDB، فیلم "گذشته" آخرین اثر اصغر فرهادی، فیلمساز مطرح ایرانی در ۱۷‌مرداد‌ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی (هشتم اوت ۲۰۱۳) در سینماهای هلند به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

همچنین این فیلم در روز ۲۵‌ اردیبهشت‌ماه سال آینده (۱۵ماه مه‌) در بلژیک به روی پرده خواهد رفت.
پیش از این، تهیه‌کنندگان این فیلم اعلام کرده بودند، "گذشته" در اردیبهشت‌ماه سال آینده خورشیدی (ماه مه ۲۰۱۳) در کشورهای اروپایی به ‌نمایش در خواهد آمد.

 

چندی پيش اصغر فرهادی با بيان اين‌که تلاش  می‌کند "گذشته " همزمان با کشورهای دیگر در ایران هم اکران شو"، به روزنامه بهار گفته بود: "تصمیم تهیه‌کننده فیلم اکران هرچه زودتر آن است و در صورت حضور در فستیوال کن فرصت تبلیغاتی مناسبی برای اکران فیلم فراهم می‌شود."

 

علی مصفا، بازیگر ایرانی فیلم "گذشته" ساخته جديد اصغر فرهادی نیز در روزهای میانی اسفندماه به خبرگزاری مهر گفته بود: "اکران هم‌زمان این فیلم در ایران و خارج در برنامه گروه سازنده این فیلم قرار دارد و «گذشته» در ایران قابل اکران است."

 

مؤسسه صداهای مستند با همکاری مؤسسه کارنامه در روزهای پنجم تا هفتم فروردین‌ماه سال آینده کارگاه آموزشی با عنوان "از ایده تا فیلمنامه" را با حضور اصغر فرهادی در دوبی برگزار می‌کند

مراحل فیلمبرداری فیلم "گذشته" آخرین ساخته اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده جايزه اسکار که ۱۷ مهرماه سال جاری در پاریس و حومه آن مقابل دوربین رفت پس از گذشت بیش از چهار ماه فیلمبرداری در ابتدای بهمن‌ماه به پایان رسید.

 

بخش‌هائی از این فیلم در استودیو و بقیه آن در لوکیشن‌های طبیعی فیلمبرداری شده است.

 

فیلم جدید اصغر فرهادی به زبان فرانسوی است و توليد آن برعهده شرکت فرانسوی ممنتو فیلمز است.

 

بره‌نیس بژو، بازیگر آرژانتینی - فرانسوی، طاهر رحیم، بازیگر فرانسوی با تبار الجزایری و علی مصفا بازیگران اصلی اين فيلم هستند.

 

الیس آگویس، ژان جستین، سابرینا وازانی و بابک کریمی بازیگر ایرانی مقیم ایتالیا که در نقش بازپرس دادگاه در فیلم "جدایی نادر از سیمین" ظاهر شده بود نیز در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

 

گذشته"روایتگر زندگی زن و شوهری است که پس از سال‌ها زندگی مشترک و دو فرزند زندگی آرامی ندارند. مرد که یک ایرانی است (علی مصفا) پس از سال‌ها اختلاف همسرش (بره‌نیس بژو) را‌‌‌ رها کرده و به ایران برمی‌گردد. همسر وی با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا شده و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال زن به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از وی تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و یک تازه‌وارد را با دو بچه‌ خود در خانه‌اش می‌بیند.

 

با اين وجود اصغر فرهادی گفته است: "فیلم درباره مهاجرت یا مهاجران ایرانی نیست، موضوع کاملا متفاوتی دارد."

 

تارنمای روزنامه بهار در شماره نخست امروز شنبه ۲۶ اسفندماه خود نوشت، مؤسسه صداهای مستند با همکاری مؤسسه کارنامه در روزهای پنجم تا هفتم فروردین‌ماه سال آینده کارگاه آموزشی با عنوان "از ایده تا فیلمنامه" را با حضور اصغر فرهادی در دوبی برگزار می‌کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما