خانه | خبر | اخبارایران

انتقاد جنتی از احمدی‌نژاد: کاش چهار کلام درس می‌خواندند

جمعه, 1391-12-25 15:10
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در نماز جمعه تهران به محمود احمدی‌نژاد به‌خاطر پيام تسليت‌اش به‌مناسبت درگذشت هوگو چاوز انتقاد کرد و گفت: "ای کاش پيش از اين‌که بخواهند چنين حرفی بزنند چهار کلام درس می‌خواندند و يک چيزی ياد می‌گرفتند."

 

به گزارش منابع خبری ايران، احمد جنتی، در نماز جمعه امروز ۲۵ اسفندماه به پيام اخير محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران به‌مناسبت درگذشت هوگو چاوز، رئيس‌جمهور ونزوئلا و از هم‌پيمانان جمهوری اسلامی حمله کرد و آن را خلاف اصول دينی دانست.

 

احمدی‌نژاد در پيام خود گفته بود: "تردید ندارم که او [هوگو چاوز] باز خواهد گشت و به همراه صالحان و حضرت مسیح و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد."

 

به‌نظر می‌رسد منظور احمدی‌نژاد از "انسان کامل" امام زمان، آخرين امام شيعيان باشد.

 

جنتی پيام احمدی‌نژاد را "بدعت" دانست و گفت: "بعضی‌ها موضوع رجعت را بيان کردند که ای کاش پيش از اين‌که بخواهند چنين حرفی بزنند چهار کلام درس می‌خواندند و يک چيزی ياد می‌گرفتند سپس اين موضوعات را مطرح می‌کردند."

 

گروهی از مراجع دينی شيعه از جمله آيت‌الله مکارم شيرازی، آيت‌الله صافی گلپايگانی و آيت‌الله محمد يزدی نيز پيش از اين در اظهارات جداگانه‌ای به‌شدت از احمدی‌نژاد انتقاد کردند

اعتقاد به رجعت يا بازگشت یکی از عقاید مسلمانان شيعه است که بر اساس آن گفته می‌شود گروهی از "بندگان خالص خدا"، که سال‌ها و يا حتی قرن‌ها پیش دیده از جهان فرو بسته‌اند، در روز ظهور امام زمان باز می‌گردند و تجلی قدرت خداوند را در اين امام می‌بینند.

 

جنتی گفت: "اين موضوع يک نشان دولتی نيست که به هر کسی بخواهيد بدهيد و به سينه‌اش بچسبانيد."

 

وی افزود: "بر فرض که چاوز خيلی خوب، مردم‌دار و به لحاظ سياسی با ما هماهنگ اما او يک غيرمسلمان است، اگر هم مسلمان بود با چه دليل و برهانی می‌گوييم رجعت می‌کند اين موضوع درست نيست و اميدوارم تکرار نشود."

 

دبير شورای نگهبان گفت: "نمی‌دانم برخی از بيان چنين موضوعاتی چه اهدافی را دنبال می‌کنند، با اين حرفی که درباره چاوز گفته شد علما و مراجع ناراحت شدند. اين افراد نبايد به همين راحتی هرحرفی را و هر عنوانی را که می‌خواهند بزنند و به کسی نسبت بدهند."

 

هم پيام احمدی‌نژاد و هم حضورش در مراسم خاکسپاری هوگو چاوز که در آن مادر وی را در آغوش گرفت با انتقادات متعددی در ايران روبه‌رو شد.

 

گروهی از مراجع دينی شيعه از جمله آيت‌الله مکارم شيرازی، آيت‌الله صافی گلپايگانی و آيت‌الله محمد يزدی در اظهارات جداگانه‌ای به‌شدت از احمدی‌نژاد انتقاد کردند.

 

اما اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد و از ياران نزديک محمود احمدی‌نژاد در مورد پيام وی گفت: "احمدی‌نژاد با اين پيام نشان داد که آقای چاوز به عنوان يک قهرمان انقلابی نگاهی آسمانی داشته است."

 

وی افزود: "پيام آقای احمدی نژاد اين مطلب را می‌رساند که رئيس‌جمهور ونزوئلا انديشه‌ای الهی و آسمانی در کشوری بی‌دين داشت."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

احمدی نژاد زمان دادن نشان فرهنگ هنر به مشائی گفت:
"من کنت مولاه فهذا مشائی مولاه" و بعد دست مشائی را بالا برد.

در روز قیامت باز نمیگردن بلکه در روز ظهور حضرت باز میگردن بعدم من خودم روایتهای زیادی خوندم که افرادی که رجعت میکنن فقط از مسلمونا نیستن بلکه از همه ادیان الهی انسانهای صالح و ظالم رجعت میکنن

احمدینژاد مهره سوخته

ازبس فرستادنش نيويورک ، چشم و گوشش باز شده !

يک امامزاده ديگر اضافه شد.
به اين ميگويند صدور فرهنگ انقلاب .
صدها ميليون دلار خرجش کرذند بابا.

تو خودت 4 کلاس درس خوندي که از شاگردت ايراد ميگيري ؟ !

لابد جنتی آداب حلق و [..] و دلقی که مربوط به 1400 سال پیش اعراب بدوی است و ایشان در حوزه مطالعه کرده اند از مجموعه علم و دانش تلقی میکند. وای به زمانی که خرافاتی با خرافاتی دیگر به جنگ بر اید.

باز هم احمدی نژاد شروع کرد به چرت و پرت گفتن تا شاید اینجوری بر مشکلات اقتصادی کشور سرپوش بزاره. آخوندها هم که میفهمن همه این حرفها چرت و پرته و از استعمار انگلیس آب میخوره ترسیدن چون ممکنه احمدی نژاد بخاد خودشو جای امام زمان جابزنه و کاسه کوزه آخوندها رو بشکنه

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما