خانه | خبر | اخبارایران

دعوت از خاتمی و هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات

چهارشنبه, 1391-12-23 12:17
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مجمع مدرسين و محققين حوزه‌ علميه قم، يکی از تشکل‌های اصلاح‌طلب در بيانيه‌ای خواهان دعوت از محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت برای نامزدی در انتخابات رياست‌جمهوری شد.

 

به گزارش تارنمای کلمه، اين تشکل متعلق به روحانيون اصلاح‌طلب در اين بيانيه که امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند منتشر شده، نوشته است: "با توجه به شرايط موجود کشور، حضور شخصيت‌های توانمند و محبوب در عرصه‌ انتخابات مسئوليت و رسالت تاريخی آنان در پيشگاه ملت ايران است."

 

مجمع مدرسين و محققين حوزه‌ علميه قم از "نخبگان و فرهيختگان جامعه، حوزه‌های علميه، دانشگاهيان، مديران اجرايی، صنعت‌گران، بازاريان و احزاب و گروه‌ها" خواسته است تا با دعوت از چهره‌هايی مانند هاشمی رفسنجانی و خاتمی يا هر سياستمداری که "بتواند موافقت اکثريت قاطع ملت را جلب و نيروهای توانمند را برای فعاليت به ميدان آورد، زمينه‌ انتخاباتی چاره‌ساز را فراهم آورند."

 

پيش از اين نيز شماری از افراد خواهان کانديداتوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی شده بودند. از جمله مصطفی تاج‌زاده، از اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی که در زندان به سر می‌برد، در نامه‌ای خواستار نامزدی خاتمی در انتخابات رياست‌جمهوری شده است.

 

مصطفی تاج‌زاده، از اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی که در زندان به سر می‌برد نيز در نامه‌ای خواستار نامزدی خاتمی در انتخابات رياست‌جمهوری شده است

محمد خاتمی، چند روز پيش گفته بود اصلاح‌طلبان برای نجات کشور دارای برنامه هستند. رئيس‌جمهور پيشين ايران بدون اشاره به اين‌که قصد نامزدی در انتخابات رياست‌جمهوری را دارد يا خير، افزوده بود: "در مورد تصميم‌گيری من اصلا نگران نباشيد. من يک فرد در مجموعه عظيم اصلاح‌طلبان هستم و نظر خودم را دارم و در عين حال در عمل به نظر جمع، که اميدوارم اجماعی باشد، احترام می‌گذارم."

 

به گفته مجمع مدرسين و محققين حوزه‌ علميه قم، "حضور مردم در انتخابات آينده رياست‌جمهوری، پاسخی به تحريم‌ها و جنگ‌طلبی‌ها و گام بزرگی به سوی تحقق صلح و همکاری بين‌المللی و حضور در عرصه جهانی خواهد بود."

 

اين بيانيه می‌گويد: "سهل‌انگاری در زمينه انتخابات" باعث خواهد شد تا تأثير تلاش‌ کسانی که برای "آزادی و آبادی ايران تلاش کرده‌اند، کم شود."

 

يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

با سلام،چه فرقی میکنه؟این یا اون،درحالی که تصمیمات را کَس و نهادهای دیگری می گیرند،ولی اگر قراره یکی از این دو آقایون نامزد بشه ،من رفسنجانی را ترجیح میدم چون جناب خاتمی خیلی پپه س.اون بهتره لبنیّات فروشی باز کنه.

این مردم هنوز تجربه ی 34 ساله ی حکومت اخوند به انها درس کافی نداده است که هنوز به خاتمی و رفسنجانی و امثالهم دلخوش دارند.اینان نمی دانند همین اقایان خود از بنیان گذاران این حکومت هستندو در تمام جنایات و بدبختی هائی که بسر مردم و مملکت اورده اند شریکند. من نمی دانم این مردم حافظه ی تاریخی را که ندارند کی می خواهند بکار بیندازند.
به این گفته ی معروف باور دارم که هر ملتی لایق حکومتی است که بر ان حاکم است.
این ملت ازتجربه ی حکومت اخوند درس نگرفته و نمی گیرند. پس لیاقتشان همین اوباش وطن فروش هستند. و خود کره را تدبیر نیست.

هاشمی رفسنجانی دروغزن بزرگ و خلاتمی مذبذب بزرگ. آنها هر دو ایران را به این روز انداخته اند. دزدیهای عظیم و اصولا رهبریت امام خامنه ای خرافه گستر را هاشمی همه تدارک دیده است. خاتمی ادمه راه آن بوده و حالا هم هست. این لباسهای ننگین برای نابودی ایران بر تن شده اند. ایرانی بخودآ٬ این جرثومه های فساد و تنباهی را از سر زمین کوروش بیرون کن. زنده باد یک حکومت لاییک. مرگ بر اسلام و روحانیت و سپاه پاسداران و بسیج.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما