خانه | خبر | اخبارایران

هرگونه تجمع در روز چهارشنبه‌سوری در استان کردستان ممنوع شد

دوشنبه, 1391-12-21 10:54
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يکی از فرماندهان نيروی انتظامی در استان کردستان هرگونه تجمع در چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) را ممنوع اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، محمد قنبری جانشين فرمانده انتظامی استان کردستان گفته است، در چهارشنبه آخر سال هرگونه تجمع در معابر، مجتمع‌ها، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها ممنوع بوده و با هرگونه تجمع برخورد می‌شود.

 

محمد قنبری اعلام کرده است، کسانی که در اين ايام دستگير شوند تا پايان ايام نوروز در بازداشت خواهند ماند.

 

جانشين فرمانده نيروی انتظامی استان کردستان همچنين افزوده است: "نيروی انتظامی برای سه مناسبت مهم که شامل چهارشنبه آخر سال، نوروز و انتخابات رياست جمهوری است برنامه‌ريزی‌های امنيتی لازم را طراحی کرده است."

 

به گفته محمد قنبری در روز شنبه گذشته سه نفر بر اثر انفجار مواد محترقه دست‌ساز در شهرستان بانه جان خود را از دست داده‌اند.

 

در سال‌های اخير جشن چهارشنبه‌سوری از سوی برخی مراجع تقليد شيعه "خرافی" عنوان شده و خواهان حذف آن شده‌اند

اين فرمانده نيروهای انتظامی به جزئيات کشته شدن اين سه نفر اشاره‌ای نکرده، اما گفته است در دو ماه گذشته نيروهای انتظامی چهار ميليون عدد مواد محترقه در استان‌های کردستان و آذربايجان غربی کشف و ضبط کرده‌اند.

 

هر سال نيروهای دولتی شماری از شهروندان را در نقاط مختلف ايران به جرم گردهمايی در روز چهارشنبه‌سوری بازداشت می‌کنند.

 

سرهنگ علی کريمی معاون عمليات تهران تعداد دستگيرشدگان چهارشنبه‌سوری در سال ۱۳۸۹ را ۴۶۷ نفر اعلام کرده بود.

 

چهارشنبه‌‌سوری نام جشنی است که ايرانيان در آخرين چهارشنبه سال خورشيدی از يک هزار و ۷۰۰ سال پيش از ميلاد تاکنون آن را برگزار می‌کنند.

 

اما در سال‌های اخير اين جشن از سوی برخی مراجع تقليد شيعه "خرافی" عنوان شده و خواهان حذف آن شده‌اند.

 

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ گفت: "آتش روشن کردن در چهارشنبه‌سوری يک بدعت خرافی است مخصوصاً با گفتن اين جمله که «سرخی تو از من، زردی من از تو» اين‌ها خرافات است."

 

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز در سال ۱۳۸۸ در مورد مراسم چهارشنبه‌سوری گفته بود. اين مراسم، "مبنای شرعی" ندارد و "مستلزم ضرر و فساد زيادی" است.

 

پيشتر نيز آيت‌‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقليد مراسم چهارشنبه‌سوری را نوعی "خرافه و اعمال آن را خلاف شرع و عقل" دانسته بود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

حکومت نظای در کردستان

حرفهای آن مردک احمق مرتضا مطهری ضد ایرانی و ضد بشری را گوش کنید تا بفهمید که این حکومت ضد ایرانی ست. اسلام ضد بشر و ضد انسان است. تشیع ضد انسانیت است. آن مردک احمق پدران و مادران ما را احمق فرض می کند. و احمق خطاب میکند. چشن های ما را نجاستی میداند که باید روی آن خاک ریخت و پوشاند. ای مرگ بر اسلام.

واقعا من این شعار مرگ بر اسلام نویسنده ی بالا را که می خوانم. بخودم میگویم زنده با حکومت اسلامی که چنان نجاستی را بر قدرت رساند کهع مردم ایران جرات کنند بگوسند مرگ بر اسلام. آری زمان شاه و حتا مردم در دلشان هم جرات تکرار چنینی شعاری را نداشتند. اما از دولتی سر این نظام نجس مردم حتا در روز روشن و حتا در مسجد هم میگویند مرگ بر اسلام و این دستآورد بزرگی ست. نوشتن مرگ بر اسلام و گفتن آن در کوچه خیابان را نمی شود حتا ارزشش را بزبان آورد. تازه هنر این مرگ بر اسلام نوشتن در این است که همه نویسنده گان و گویندگانش بچه مسلمانهای سابقند. آنها بخوبی فهمیده اند که اسلام نه تنها ضد ایران است٬ نه تنها ضد ایرانی ست که ضد بشر و ضد جهان است. اسلام در پی نابودی تمامی فرهنگهای بشری ست. اسلام فقط خودش را محق و دارای رای میداند. تازه هر فرقه ای از این ناپاکی گروه و فرقه دیگر را ناپاک و نجس میداند. سنی ها شیعیان را نجس و خونشان را مباح می دانند. شیعیان نیز سنی ها را نجس می دانند ٬ حنبلی ها شافعی ها را و شافعی ها سلفی ها را و شیخیه هفت امامی ها را و هفت امامی ها دوازده امامی ها را و خلاصه بالا سری و پایین سری و نر بودن و ماده بودن اسب و خر حضرت عباس و امام حسین و پیغمبر و کشتارهای بیدیغ خودی و غیر خودی ها و الی آخر... اسلام ضدیتش با بشر قانونی ست. قانوش قانون قرآن است که قانون قتل و تجاوز و جنایت و سنگسار و دست بریدن و پا بریدن و چشم درآوردن و بچه بازی ست. چرا که پیامبر اعظمش داری تمامی این خصوصیات مردانه است. مردانگی او در تجاوز به آن دختر بچه ی بدبخت پنج شش ساله عایشه است. باید عایشه را سمبول قربانیت و تجاوز در اسلام و توسط شخص پیغمبر دانست. برای آزد شدن آنهمه نیروی حفقان و بزبان آ.ردن اینهمه واقعیت که موتور آن همین حکومت اسلامی ست. باید اینهمه را به فال نیک گرفت. بنا بر این باید ارزش کگار سترگ خمینی و هاشمی رفسنجانی و خامنه ای در راس روحانیت را بسیار غنیمت دانست و ارج نهاد. چرا که من و تو با روی گشاده می توانیم در هر جا بگوییم مرگ بر اسلام مرگ بر روحانیت و مرگ بر شیعه. زنده باد انسان آزاد از هر دین و مذهب. پاسخم دهید.

بله من هم می گویم سرنگون باد پرچم الله اکبر٬ سرنگون باد پرچم لاالله الا الله. و این موهبتی ست بزرگ.

نه چرا دروغ میگین
فقط اگه راه بندان نکینم و تو جاده آتیش روشن نکنیم می تونیم یه چارشنبه سوری توووووپ داشته باشیم

امروز غروب ما صلوات آباد بودیم
هیچ بی احترامی یا تذکر (گیر الکی ) بهمون ندادن
خواهش میکنم الکی جو سازی نکنین

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما