خانه | خبر | اخبارایران

هند خريد نفت از ايران را قطع می‌کند

جمعه, 1391-12-18 19:34
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هند به دليل آن‌که پالايشگاه‌های نفتی که نفت ايران را تصفيه می‌کنند به‌خاطر تحريم‌های جهانی تحت پوشش بيمه‌ای نيستند در نظر دارد واردات نفت از ايران را قطع کند.

 

به گزارش رويترز امروز جمعه ۱۸ اسفندماه پی‌.پی اوپادهيا، مديرعامل پالايشگاه مانگلور (ام‌آر‌پی‌ال) هند گفت: "اگر چنانچه پوشش بيمه‌ای برقرار نشود، تمام پالايشگاه‌های هند مجبور به قطع واردات نفت از ايران خواهند بود و يا با خطرهای بزرگی روبه‌رو خواهند شد."

 

هند پس از چين دومين خريدار بزرگ نفت ايران به‌شمار می‌رود و يک چهارم صادرات نفت ايران به اين کشور صورت می‌گيرد که در ماه ميزان درآمد آن يک ميليارد دلار است.

 

پالايشگاه ام‌آر‌پی‌ال بزرگ‌ترين خريدار نفت خام ايران در هند است.

 

مديرعامل اين پالايشگاه همچنين افزود: "شرکت‌های بيمه‌ گفته‌اند اگر پالايشگاه مانگلور به خريد نفت ايران ادامه دهد، پوشش بيمه‌ای اين پالايشگاه لغو خواهد شد."

 

پيش از اين نيز پالايشگاه‌های هندی به دليل مشکل تحريم‌ها خواهان کاهش قيمت در نفت وارداتی از ايران شده بودند.

 

هند پس از چين دومين خريدار بزرگ نفت ايران به‌شمار می‌رود و يک چهارم صادرات نفت ايران به اين کشور صورت می‌گيرد که در ماه ميزان درآمد آن يک ميليارد دلار است

وی با بيان اين‌که "اين نخستين بار است که مسئله بيمه و پوشش بيمه‌ای پالايشگاه‌های هند تأثير مستقيمی بر واردات نفت ايران دارد"، افزود: "مسئله بيمه از ماه آوريل ۲۰۱۲ وجود داشته اما تنها در ماه اخير از سوی شرکت‌های بيمه به اين شکل برخورد شده است."

 

اوپادهيا گفت از وزير نفت هند خواسته است که روش تازه‌ای در قبال اين مشکل در نظر گرفته شود.

 

بنا به اين گزارش ماه گذشته يکی از مقام‌های دولتی هند از تلاش دولت اين کشور برای يافتن راه‌حلی در رابطه با بيمه پالايشگاه‌ها خبر داده بود اما جزئيات در اين‌باره ارائه نکرد.

 

رويترز نوشته است در ماه ژانويه سال جاری هند روزانه ۲۸۶ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرده است.

 

همزمان گفته می‌شود چين، بزرگ‌ترين واردکننده نفت ايران نيز در هفته‌های آينده از جمهوری اسلامی درخواست ۲۲ درصد تخفيف در بهای نفت خواهد داشت. درخواست کاهش بهای نفت ايران در ماه‌های گذشته توسط پالايشگاه‌های هندی نيز مطرح شده بود.

 

مشکل صادرات نفت ايران به دو کشور هند و چين می‌تواند پيامدهای سنگينی برای ايران داشته باشد.

 

آمريکا به همراه کشورهای اروپايی در دو سال گذشته بر دامنه تحريم‌ها عليه ايران افزوده‌اند. اين تحريم‌ها از تيرماه امسال با ممنوعيت صادرات نفت ايران به اروپا شدت بيشتری گرفته است.

 

همچنين اتحاديه اروپا با اجرای ممنوعيت بيمه نفتکش‌های حامل نفت خام ايران، شرکت‌های بيمه اروپايی را از بيمه کردن اين نفتکش‌ها بازداشته است.

 

اتحاديه اروپا و ايالات متحده می‌گويند با اين تحريم‌ها درصدد يافتن راه‌های جديدی برای فشار بر تهران به‌منظور توقف برنامه هسته‌ای ايران هستند. تهران اين ادعا را که برنامه هسته‌ای‌اش اهدافی نظامی دارد، رد می‌کند.

 

رستم قاسمی، وزير نفت ايران دی‌ماه سال جاری از کاهش ۴۰ درصدی فروش نفت اين کشور خبر داد. با اين حال منابع خبری گفته‌اند صادرات نفت ايران از تيرماه سال جاری خورشيدی به دليل تحريم‌های اتحاديه اروپا و آمريکا حدود ۵۰ درصد کاهش يافته است.

 

صادرات نفت ايران که سال گذشته در حدود ۲.۴ ميليون بشکه در روز بود، به حدود يک ميليون بشکه در روز رسيده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

پس خط لوله صلح نالید

حاکمان نظام شعار ضد امپریالیستی مرگ بر آمریکا و انگلیس میزنند , بعد نفت ملت ایران را به هند هدیه
می کنند و چند روپیه ای را هم که دریافت می شود را در واقع در دفاع از اقتصاد آنها سرمایه گزاری میکنند
و در نهایت هندی ها با ترفند های مختلف این دلقک ها را که صدا و شعارشان حتی برای مردم خودشان
پوچ و بی ارزش میباشد را به بازی میگیرنند, در نهایت تحت پوشش شعارهای کذائی جنایات خود را می پوشانند ,
جای شک نیست که خود ایران مسئولیت بیمه این کنیزان و شاکردان استعمار انگلیس را نیز تامین کنند.

هر مقدار صا درات نفت کمتر بشود به نفع ملت ایران است و مقدار دزدی کمتر می شوd

برای چاپیدن بیشتر و بردن نفت مجانی از ایران آیت الله کارتر و هنر کسینجر توسط گماشتگان عمامه بسر و فلسفه بافان کلک بازدر ایران بر علیه ایران نشینان و فرهنگشون کودتا کردند. از تحریم های اجراشده بر علیه جمهوری اسلامی که آیت الله کارتر و انگلیس و فرانسه باعث تاسیسش در سال 57 در ایران بودند و با فرار میلیاردها پول فروش نفت ایران توانستند کشورهای بلوک شرق اروپا را از روسیه بخرن و همینطور کشور ترکیه را به صورت امروزی باهاش آبیاری کنند ....حالا نوبت آبیاری کشورهای هند و کشورهای وامونده اقتصادی افریقائی رسیده که با تحریم ایران به نون ونوائی برسند.....غربی ها با این تحریم ها به ایران نشینان می فهمانند که بله مانند مرغ ها در لونه مرغ های ولایت فقیه هستید و همه شماها ایران نشین ها مجرم به اتم بازی هسنید و حالا قوانین مرغداری براتون صادق میشه ....تخم مرغ بدید در مقابل گندم براوتون می ریزیم !!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما