خانه | خبر | اخبارایران

پلمپ یک استودیو ضبط موسیقی در غرب تهران

سه شنبه, 1391-12-15 18:15
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به گفته یک مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، یک استودیو ضبط موسیقی در غرب تهران به اتهام "ضبط موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی"، پلمب شد.

 

سعيد جابری انصاری، دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه به تارنمای بولتن‌نیوز، نزدیک به نهادهای امنیتی این کشور گفت: "نیمه‌شب گذشته با همکاری بسیار خوب پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ یک استودیو ضبط موسیقی در غرب تهران (سردار جنگل) شناسایی و برای انجام اقدامات قانونی و پی‌گیری‌های بعدی پلمب شد."

 

دی‌ماه سال جاری نيز صادق رضادوست، معاون اجتماعی پليس امنيت عمومی نيروی انتظامی ایران از بازداشت پنج تن به اتهام "توليد موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی برای خوانندگان لس‌آنجلسی و شبکه‌های ماهواره‌ای" خبر داده بود.

 

وی گفته بود: "اين افراد به همراه آلات و ادوات جرم، پس از دستگيری به مراجع قضايی معرفی شدند."

 

مسئولان نيروی انتظامی ايران در طول سال‌های اخير با استوديوهای موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی، برگزاری کنسرت‌های زيرزمينی و همکاری برخی خوانندگان با شرکت‌های موسيقی خارجی برخورد می‌کنند

در همان ماه، سعيد جابری انصاری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، سياست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را "حمايت از هنرمندان عرصه موسيقی، حمايت از سرمايه‌گذاری‌های اين عرصه و شناسايی و برخورد با استوديوهای غيرمجاز در ايران" اعلام کرد.

 

وی گفت: "در صدد هستيم تا از فعاليت استوديوهايی که به‌صورت غيرمجاز فعاليت و محصولات فرهنگی غيرمجازی توليد می‌کنند و گاه در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شوند جلوگيری کنيم."

 

جابری انصاری از شناسايی يک استوديو با همکاری پليس اطلاعات و امنيت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و پليس امنيت اخلاقی خبر داده و گفته بود: "اين استوديو چند ماه به‌صورت غيرمجاز فعاليت می‌کرد حتی کلاس تست صدا و موسيقی نيز در اين مجموعه داير شده بود و آثاری نيز توليد و پخش کرد."

 

به گفته اين مقام مسئول، برخی از موضوعات توليد شده در استوديوهای غيرمجاز برخلاف "ارزش‌ها و اصول اساسی اسلام و انقلاب ايران" است.

 

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نيز در آذرماه سال جاری اعلام کرد ۲۸ نفر که برخی از آن‌ها در کار دوبله و ترجمه بودند، در ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور دستگير شدند.

 

مسئولان نيروی انتظامی ايران در طول سال‌های اخير با استوديوهای موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی، برگزاری کنسرت‌های زيرزمينی و همکاری برخی خوانندگان با شرکت‌های موسيقی خارجی برخورد می‌کنند.

 

در ايران همچنين چندين سال است که استفاده از تجهيزات ماهواره‌ای جرم قلمداد می‌شود و پليس ايران نيز هرچند وقت يک‌بار اقدام به جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره‌ای می‌کند.

 

برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که از طريق گيرنده‌های ماهواره‌ای و دستگاه‌های ديجيتال دريافت می‌شوند به‌عنوان رقيب اصلی شبکه‌های داخلی تلويزيونی دولتی ايران به‌شمار می‌روند که به گفته مخالفان حکومت ايران محدوديت‌های شديد در آن‌ها موجب روی‌آوری مردم به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای شده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما