خانه | خبر | اخبارایران

گزارش مجلس: حمله‌کنندگان به سخنرانی لاريجانی برای آينده هم برنامه دارند

شنبه, 1391-12-12 10:26
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

کميته بررسی‌کننده مجلس ايران در مورد رويداد حمله به سخنرانی علی لاريجانی، رئيس مجلس در شهر قم در گزارشی اعلام کرد که اين حادثه "برنامه‌ريزی و سازماندهی شده بود."

 

به گزارش خبرگزاری مهر، عوض حيدرپور، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران، امروز شنبه ۱۲ اسفندماه گفت: "در اين گزارش مطالبی مبنی بر دستور کار گروه‌های اخلالگر برای آينده وجود دارد که موجب نگرانی شديد اعضای کميسيون شده تا به صورت جدی موضوع را پيگيری کرده و خواستار برخورد جدی با مسببان حادثه باشيم."

 

هواداران محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران در روز ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری، سالگرد انقلاب ايران، با حمله به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی وی را در شهر قم، نیمه‌تمام گذاشتند.

 

اين افراد که حدود یک‌صد نفر می‌شدند و شماری از آنها کفن بر تن کرده بودند با دادن شعارهایی همچون "لاریجانی، بصیرت، بصیرت"، "خواص بی‌بصیرت، مایه ننگ ملت" و حمله به علی لاریجانی مانع از ادامه سخنرانی او شدند.

 

این اعتراض که از اولین دقایق سخنرانی لاریجانی شروع شده بود با پرتاب مهرهای نماز به سمت او ادامه یافت و برخی از معترضان کفش‌های خود را نیز به سوی او پرتاب کردند.

 

عوض حيدرپور، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس: در جريان حادثه قم عوامل متعددی دخالت داشتند که شناسايی شده‌اند. برنامه‌ريزی آن‌ها به اين صورت بوده که صرفا برای يکی دو روز برنامه نداشتند بلکه برای کل سيستم برنامه دارند

حمله به سخنرانی علی لاريجانی در قم در حالی صورت گرفت که چند روز پيش از آن محمود احمدی‌نژاد در جلسه استيضاح عبدالرضا شيخ‌الاسلامی، وزير وقت کار دست به افشاگری در مورد فاضل لاريجانی، برادر علی و صادق لاريجانی، رئيس مجلس و رئيس قوه قضائيه ايران زد و وی را به "سوءاستفاده از قدرت" متهم کرد.

 

پس از آن نيز علی لاريجانی در همان جلسه مجلس احمدی‌نژاد را متهم کرد که کشور را به تشنج می‌کشاند.

 

در پی اين رويدادها بود که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای بار چندم به مسئولان حکومتی هشدار داد تا از اختلاف‌افکنی پرهيز کنند.

 

عوض حيدرپور با تأکيد بر اين‌که طبق گزارش کميته بررسی‌کننده حادثه ۲۲ بهمن روز قم، "اختلال در سخنرانی رئيس مجلس با برنامه‌ريزی و سازماندهی شده بوده است"، گفت: "بر همين اساس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس به‌طور جدی پيگير موضوع است تا ريشه‌ها شناسايی شوند و پس از شناسايی هم از مسئولان مربوطه درخواست شود تا با عاملان حادثه برخورد جدی صورت گيرد."

 

وی افزود: "در جريان حادثه قم عوامل متعددی دخالت داشتند که شناسايی شده‌اند. برنامه‌ريزی آن‌ها به اين صورت بوده که صرفا برای يکی دو روز برنامه نداشتند بلکه برای کل سيستم برنامه دارند."

 

عضو کميسيون امنيت ملی وسياست خارجی مجلس افزود: "گزارش کميته مربوطه زمانی که در کميسيون ارائه شد، نگرانی عميقی را به‌وجود آورد زيرا اين گروه‌ها برای آينده نيز برنامه‌هايی دارند که به نظر می‌رسد بايد با اين اتفاقات به‌طور جدی برخورد شود."

 

پس از حمله به سخنرانی علی لاريجانی شماری از حمله‌کنندگان شناسايی و دستگير شدند اما برخی از آنان سپس با قرار وثيقه از زندان آزاد شدند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

تو مملکت گل و بلبل بعضی ها اگر لازم باشه زود شناسایی میشن و بعضی های دیگه اگر لازم باشه هیچ وقت شناسایی نمی شن حتی اگر روز روشن مردم بکشن و صدها نفر شاهد هم باشه. به این میگن عدالت عدل علی ( خامنه ای).

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما