خانه | خبر | اخبارایران

درگيری کشاورزان اصفهان با نيروهای انتظامی

پنجشنبه, 1391-12-10 21:33
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در پی اعتراضات جمعی از مردم اصفهان در دو ماه اخير به انتقال آب استان اصفهان به استان به يزد، معترضان و نيروهای انتظامی درگير شدند و چندين اتوبوس به آتش کشيده شد.

 

تارنمای کلمه امروز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه گزارش داد اين درگيری‌ها روز گذشته زمانی رخ داد که گروهی از مأموران برای تعمير خط لوله انتقال آب اصفهان – يزد به منطقه عازم شده و با مقاومت مردم روبه‌رو شدند.

 

فيلمی نيز بر روی اينترنت منتشرشده که مربوط به اين درگيری‌هاست و در آن مردم سه دستگاه اتوبوس نيروی ويژه انتظامی را به آتش می‌کشند.

 

بنا به اين گزارش نيروهای انتظامی در اين درگيری‌ها از گاز اشک‌آور و فشنگ‌های ساچمه‌ای برای متفرق کردن مردم استفاده کرده‌اند.

 

کشاورزان اصفهان در اعتراض به کمبود آب و انتقال آب اين استان به يزد از دو ماه پيش اعتراضات خود را آغاز کردند که چهارم اسفندماه به تخريب خط انتقال آب به استان يزد منجر شد.

 

مشکل کمبود آب در استان اصفهان تاکنون منجر به بيکاری ۳۰۰ هزار نفر از کشاورزان شده است

حميدرضا فولادگر، نماينده مردم اصفهان در مجلس ايران هفتم اسفندماه جاری با اشاره به تخريب خط لوله انتقال آب استان اصفهان به يزد، گفت: "کشاورزان به دليل خشکسالی و عدم تأمين آب مزارع خود عصبانی شده و خط لوله را تخريب کردند که ما اين کار را تأييد نمی‌کنيم."

 

فولادگر افزود:‌ "کشاورزان اخیرا تجمعی ترتیب دادند و بحث‌شان این بود که یا آب برای کشاورزی بدهند و یا خسارت خشکسالی اما باز هم این شکل اعتراض یعنی تخریب لوله انتقال آب را تأیید نمی‌کنیم."

 

پيش از اين محمدمهدی اسماعيلی، معاون سياسی امنيتی استاندار اصفهان در مورد تخريب خط لوله انتقال آب اصفهان – يزد گفته بود: "دغدغه خاصی در اين خصوص وجود ندارد و در زمان شکسته شدن اين خط لوله مردم در صحنه حاضر شدند و در اين خصوص حمايت خود را اعلام کردند و دغدغه خاصی برای آن نداريم."

 

وی همچنين گفت: "بعد از تجمعات کشاورزان بلافاصله اصل موضوع که مسئله‌ای اجتماعی بود بررسی و حوزه انتظامی و تأمین استان نیز وارد کار شدند."

 

قرار است مجلس ايران برای بررسی وضعيت آب استان‌های اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياری با حضور وزيران اطلاعات، نيرو و کشور جلسه‌ای برگزار کند.

 

مشکل کمبود آب در استان اصفهان تاکنون منجر به بيکاری ۳۰۰ هزار نفر از کشاورزان شده است.

 

در اين زمينه:

شورش کشاورزان اصفهان (ويدئو)

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

سال ۵۷: بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر, بار دگر روزگار چون "شکر" اید.

ملت ایران حالا اب زاینده رود امد... خوب پس دست هاتون بگیرید زیرش

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما