خانه | خبر | اخبارایران

متهمان بازداشتگاه کهريزک به "بازداشت غيرقانونی" معترضان متهم شدند

دوشنبه, 1391-12-07 13:02
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

قوه قضائيه ايران در کيفرخواستی عليه متهمان بازداشتگاه کهريزک، آن‌ها را به "مشارکت در بازداشت غير قانونی" معترضان متهم کرد. پيشتر گفته می‌شد اتهام اين افراد "معاونت در قتل" است.

 

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران و يکی از متهمان بازداشتگاه کهريزک علاوه بر اين اتهام به "معاونت در تنظيم گزارش خلاف واقع از طريق امر يا ترغيب مأموران مربوطه" متهم شده است.

 

بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.

 

سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب، سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.

 

جلسه دادگاه کهريزک صبح روز سه‌شنبه هشتم اسفند به صورت علنی برگزار می‌شود

مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به‌عنوان "متهم اصلی" اين پرونده نام می‌برند. همچنين کميته ويژه مجلس برای بررسی پرونده بازداشتگاه کهريزک در دی‌ماه ۸۸ پس از چند ماه بررسی در گزارشی که توسط اکثريت اعضا تصويب و به رئيس مجلس داده شد، سعيد مرتضوی را مقصر اصلی حوادث اتفاق افتاده در پرونده کهريزک معرفی کرد.

 

دادسرای تهران در اين کيفرخواست از دادگاه خواسته تا اين سه متهم را بر اساس مواد ۴۳ (معاونت در جرم)، ۵۴۰ (نامه‌های خلاف واقع)، ۵۷۵ (بازداشت غيرقانونی) و ۷۲۶ (اعمال حداقل مجازات) محاکمه و مجازات کند.

 

مجازات‌هايی که در اين مواد قانون مجازات اسلامی پيش‌بينی شده "جزای نقدی، شلاق و انفصال از مشاغل قضايی و دولتی به مدت پنج سال" را در بر می‌گيرد.

 

منابع خبری ايران اعلام کرده‌اند جلسه دادگاه کهريزک صبح روز سه‌شنبه هشتم اسفند به صورت علنی برگزار می‌شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نوشدارو بعد از تجاوز به خواهر سهراب

حذف "معاونت در قتل" از اتهامات مرتضوی در کیفرخواست !!!
دادستانی تهران با انتشار کیفرخواستی منع تعقیب متهمان بازداشتگاه کهریزک در رابطه با اتهام "آمریت در شکنجه" و "بازداشت غیرقانونی" را اعلام کرد. سعید مرتضوی، چهره اصلی این پرونده، پیشتر به "معاونت در قتل" متهم شده بود.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما