خانه | خبر | اخبارایران

عسگراولادی: حرف‌هايم در مورد موسوی و کروبی برای باز شدن قفل انتخابات بود

جمعه, 1391-11-27 18:53
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حبيب‌الله عسگراولادی، از چهره‌های اصولگرای حکومت ايران گفت چون انتخابات رياست جمهوری يازدهم را دارای قفل می‌ديده از "فتنه‌گر" نبودن ميرحسين موسوی و مهدی کروبی سخن گفته است.

 

عسگراولادی امروز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "اين‌که گفتم آمريکا و انگليس فتنه‌گر اصلی هستند و موسوی کروبی دچار فتنه شدند حدود دوماه پيش به ذهنم هدايت شد، به اين خاطر بود که انتخابات سال ۹۲ را دارای قفل می‌ديديم؛ در اين شرايط خود موسوی و کروبی چکار کنند؟ اصلاح طلبان چکار کنند؟ آن‌هايی که اطرافشان هستند، چه کنند؟"

 

وی افزود: "بايد سعی کنيم و بنده نيز سعی کردم، فضا را باز کرده و قفل‌ها را باز کنم، و به همين جهت گفتم موسوی و کروبی فتنه ساز نيستند؛ البته اگر کاری کردند و اقدامی انجام دادند، بايد قوه قضائيه رسيدگی کند."

 

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان در ايران از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در بازداشت خانگی به‌سر می‌‌برند.

 

حبيب‌الله عسگراولادی، عضو رهبری حزب مؤتلفه اسلامی در دی‌ماه جاری چندین بار اعلام کرد که موسوی و کروبی را "فتنه‌گر" نمی‌داند.

 

مقامات حکومتی ايران از رويدادهای پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ که در آن به‌مدت نزديک به يک سال نسبت به نتايج انتخابات اعتراضات خيابانی صورت گرفت و ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دستگير شدند، به‌عنوان "فتنه" ياد می‌کنند و شرکت‌کنندگان در اين اعتراضات و رهبران آن را "فتنه‌گر" می‌نامند.

 

عسگراولادی: آزادی در کشور هست و تعداد روزنامه‌هايی که صدای انتقادی دارند زياد‌تر از تعداد روزنامه‌هايی است که صدای تأييدی دارند

سخنان عسگراولادی در رابطه با موسوی و کروبی با انتقادات بسیاری از سوی نیروهای اصولگرا مواجه شده است.

 

عسگراولادی در همين حال در ادامه سخنان امروز خود گفت: "آزادی در کشور هست و تعداد روزنامه‌هايی که صدای انتقادی دارند زياد‌تر از تعداد روزنامه‌هايی است که صدای تأييدی دارند و از اين جهت معلوم و پيداست که تک صدايی در جامعه ما نيست."

 

وی افزود: "اما در رابطه با انتخابات بايد فضايی ايجاد کنيم که چند صدايی در انتخابات باشد."

 

به‌گفته اين عضو ارشد حزب مؤتلفه، دست‌کم سه قطب، و شايد با منفردين چهار قطب، بايد در انتخابات رياست جمهوری يازدهم شرکت داشته باشند.

 

عسگراولادی در حالی اين سخنان را بيان می‌کند که کميته‌ کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه در ايران فهرستی به‌عنوان جرم‌های مربوط با انتخابات رياست جمهوری را تصويب کرد که بر اساس آن عملا هرگونه اظهار نظری عليه انتخابات، نحوه اجرای آن و همچنين انتقاد از مسئولان امر جرم تلقی شده است.

 

اسدالله بادامچيان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی جمعه ۲۰ بهمن‌ماه گفت: "برخی از ضد انقلاب آن سوی مرز مهملاتی گفتند که به خاطر اين‌که نظام در زمان انتخابات در موضع ضعف قرار گرفته عسگراولادی را ميانجی کرده تا موسوی و کروبی را بازگرداند."

 

وی با بيان اين‌که "عسگر‌اولادی می‌خواهد موسوی و کروبی به آغوش نظام بازگردند"، افزود کروبی "تمایل" به بازگشت دارد "اما موسوی برنمی‌گردد، چرا که او یک خائن به تمام معنا است که استکبار از ابتدای انقلاب وی را برای چنین روزهایی در آب نمک خوابانده بود."

 

انتخابات يازدهم رياست جمهوری ايران قرار است روز ۲۴ خردادماه سال آينده برگزار شود.

 

دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران که ۲۲ خردادماه ۱۳۸۸ (۱۲ ژوئن ۲۰۰۹) برگزار شد به بزرگ‌ترين و طولانی‌ترين اعتراض‌های مردمی عليه حکومت ايران تبديل گرديد که در آن ده‌ها نفر کشته و صدها نفر از مردم و فعالان سياسی و مدنی بازداشت شدند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما