خانه | خبر | اخبارایران

"پرداخت حدود سه ميليارد دلار عيدی به مردم ايران"

دوشنبه, 1391-11-23 16:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بر اساس تصميم حکومت ايران در آستانه سال جديد خورشيدی به ايرانيان در مجموع دو ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار کمک به عنوان "عيدانه" پرداخت می‌شود.

 

ارسلان فتحی‌پور، رئيس کميسيون اقتصادی مجلس ايران، امروز به خبرنگاران گفت: "اول اسفندماه کمک اقتصادی ۷۰ هزار تومان به ازای هر نفر و ۹۰ هزار تومانی به اقشار تحت پوشش کميته امداد و بهزيستی به حساب سرپرستان خانوار واريز می‌شود."

 

به گفته وی بيش از ۷۳ ميليون ايرانی اين کمک را دريافت می‌کنند.

 

اين نماينده مجلس ايران گفت: "ميزان اين کمک ۲.۷ ميليارد دلار است که از صندوق توسعه ملی با نرخ مبادله‌ای برداشت می‌شود."

 

پيشتر علاالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفته بود اين کمک به دستور آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران به شهروندان اين کشور پرداخت می‌شود.

 

علاالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفته بود اين کمک به دستور آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران به شهروندان اين کشور پرداخت می‌شود

با اين حال نمايندگان مجلس می‌گويند در حال حاضر دولت مبلغ هفت هزار ميليارد تومان به پيمانکاران عمرانی کشور و حدود ۱۲ هزار ميليارد تومان بابت پرداخت به کارمندان بدهکار است، مبلغ درنظر گرفته شده برای پرداخت به عنوان عيدی به مردم نيز در حدود هفت هزار ميليارد تومان بر اين ارقام افزوده می‌شود تا صندوق توسعه ملی به منبعی برای برداشت‌های روزهای آخر دولت دهم تبدل شود.

 

محمد دامادی، يکی از نمايندگان مجلس ايران گفته است: "۷۰ هزار تومان که نمی‌تواند زندگی مردم را تغيير دهد مطمئن باشند که اگر هدف اين است که با ۷۰ هزار تومان مردم را در شب عيد شادمان کنند اما تابستان مردم را خراب خواهند کرد."

 

دولت ايران از چند سال پيش هر ماه به هر ايرانی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان يارانه نقدی پرداخت می‌کند. اين يارانه در ازای حذف يارانه دولتی بخش انرژی پرداخت می‌شود.

 

کارشناسان می‌گويند اين پرداخت‌های نقدی، بخش‌های توليدی کشور را با مشکل مواجه کرده است.
با وجود اين انتقادات، دولت ايران می‌گويد قصد دارد فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها را با افزايش ميزان يارانه نقدی اجرا کند.

 

دولت ايران برای اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها خواهان حذف کامل يارانه‌ها و آزادسازی قيمت‌ها است اما شماری از نمايندگان مجلس اجرای يک باره حذف يارانه‌ها را باعث افزايش تورم می‌دانند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

گول زدن دولتی ها برای کلاه برداری و دزدیدن سه میلیارد دلار ارز بانک مرکزی متعلق به تمام ایران نشینان و تعویض آن با کاغذ رنگی بی ارزش "اسکناس جمهوری اسلامی" !!!
از خوندن این خبر ای که به حال زار ایران نشینان خندیدم و هم تاسف گیر شدم....ملا جماعت ایران نشینان رو چی فرض می کنن ؟...و یا فرض می کنند که این 50 یا 60 میلیون ایران نشین خمیر در طغار نانوائی هستند که به هر شکل و فرمی که بخوان مشت و مالشون میدن ؟ در آستانه تقلب بزرگ دیگر انتخابات و تثیبت حکومت تازی برای چندین سال دیگر با کوهی از کاغذهای رنگی اسکناس شده بی ارزش ....البته جمله سه ميليارد دلار عیدی برای نعشه گان و خرافاتی ها و بیسوادها و معلولان مغزی که متاسفانه شامل خیلی از میلیون ها ایران نشین میشود اثر خوشخال کننده داره...اگر این جماعت فکر کردن که کسی دلار بهشون میده ....کور خوندن !!!...بله حوج اوقوه...عیدی دلاری میدن دیه ....حکومت اسلامی یعنی این دیه ....عیدی میده دیه ..یارانه میده دیه....تریاک و طناب دار و برنج مصموم میده دیه ....دوتا جون فقیر هفده ساله رو به خاطر زورگیری برای چندغاز دار میزنه دیه....و حولا دلش به حال مردم سوخته دیه ....!!!عيدی اونم از جیب یه دزد اژدها صفت خونخواری مانند خامنه ای و آخوند های ضد ایرانی ؟؟؟!!!حالا چرا میگن عیدی به دلار و اسکناس شیطون بزرگ به عنوان عیدی پرداخت میشه ...و نمیگن به ارزش دلار بعتون کاغذ رنگی میدیم....!!!

ببینید چقدر دزدیده اند که فقط سه میلیون دلار عیدی می دهند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما