خانه | خبر | اخبارایران

وزیر ارشاد: اتهام روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده مطبوعاتی نیست

دوشنبه, 1391-11-09 14:21
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمد حسينی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در مورد بازداشت دست‌کم ۱۲تن از روزنامه‌نگاران نشریه‌های اعتماد٬ شرق٬ بهار٬ آرمان و آسمان ادعا کرد که اتهام آن‌ها مطبوعاتی نبوده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در مورد بازداشت روزنامه‌نگاران که توسط نیروهای امنیتی صورت گرفت، گفت: "این موضوع را باید از نیروهای امنیتی بپرسید؛ چرا که قطعا اتهام آن‌ها مطبوعاتی نبوده است."

 

وی با اعلام این‌که هنوز بررسی دقیقی در مورد دلایل این مسئله انجام نشده است تأکید کرد: "به محض تکمیل و جمع‌آوری اطلاعات زوایای این موضوع مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد."

 

بر اساس خبرهای منتشرشده تا این لحظه جواد دلیری (سردبیر)، نسرین تخیری (دبیر سرویس اجتماعی) و ساسان آقایی (دبیر سرویس سیاسی) از روزنامه اعتماد٬ مطهره شفیعی (دبیر سرویس سیاسی) و نرگس جودکی (دبیر سرویس اجتماعی) از روزنامه آرمان٬ پوریا عالمی و پژمان موسوی از روزنامه شرق٬ امیلی امرایی از روزنامه بهار و اکبر منتجبی از نشریه آسمان و صبا آذرپیک در زمره بازداشت‌شدگان هستند.

 

گفته می‌شود نیروهای امنیتی حکم بازداشت این روزنامه‌نگاران را در دست داشته‌اند و احکام بازداشت از سوی "دادسرای فرهنگ و رسانه" صادر شده بود.

 

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، ‌ سخنگوی قوه قضائیه ایران يک هفته پيش گفته بود: بر اساس اطلاعاتی که از منابع موثق به دست من رسیده است، عده‌ای از روزنامه‌نگاران امروز جدای آن‌که در روزنامه‌های کشور قلم می‌زنند دستشان در دست غربی‌ها و ضد انقلاب است

میلاد فدایی اصل، دبیر سیاسی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و سلیمان محمدی، عضو تحریریه روزنامه بهار نیز شامگاه شنبه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

 

خبرگزاری فارس امروز در این زمینه نوشت، شنیده شده است یکی از دلایل بازداشت تعدادی از فعالان رسانه‌ای روزنامه‌های شرق، آرمان، بهار، اعتماد و خبرگزاری ایلنا "ارتباط گیری با رسانه‌های بیگانه" و تلاش برای شرکت در بخش آموزش خبرنگاری، عکاسی، نحوه فیلمبرداری با موبایل از زوایای گوناگون و چگونگی مونتاژ تصاویر و "ارسال به بی‌بی‌سی" بوده است.

 

خبرگزاری مهر نیز علت بازداشت این روزنامه‌نگاران را همکاری برخی از آنان با رسانه‌های فارسی‌زبان که آن‌ها را "ضد انقلاب" نامیده است،  اعلام کرد.

 

سايت مشرق‌نيوز نيز اتهام روزنامه‌نگاران دستگيرشده را همين مورد ذکر کرد و افزود: "دادستانی به‌زودی در این‌باره اطلاعیه‌ای صادر می‌کند."

 

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، ‌ سخنگوی قوه قضائیه ایران، روز دوم بهمن‌ماه با اشاره به این‌که برخی از صاحبان رسانه و صاحبان قلم امروز‌‌ همان حرف‌هایی را تکرار می‌کنند که غربی‌ها از آن دم می‌زنند گفته بود: "برخی از افراد امروز از داخل کشور درپازل دشمن بازی می‌کنند و این‌‌ همان چیزی است که غرب به دنبال آن است."

 

وی افزوده بود: "بر اساس اطلاعاتی که از منابع موثق به دست من رسیده است، عده‌ای از روزنامه‌نگاران امروز جدای آن‌که در روزنامه‌های کشور قلم می‌زنند دستشان در دست غربی‌ها و ضد انقلاب است."

 

سخنگوی قوه قضائیه ایران خطاب به خبرنگاران گفته بود: "حال فردا اگر هرکدام از این افراد به دلیل یک اقدام مجرمانه دستگیر شوند داد و فریاد خود شما نیز بلند می‌شود غافل از آن‌که آن فرد بلندگو و تریبون دشمن بوده است."

 

وی افزوده بود: "اگر احیاناً چنین شخصی بازداشت شود، کسی است که به کشور و ملت خودش خیانت کرده و با ضدانقلاب خارج‌نشین هم‌دست شده است."

 

بازداشت روزنامه‌نگاران ایرانی در رسانه‌های جهان از جمله روزنامه گاردین، خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و آلمان و شبکه تلویزیونی یورونیوز بازتاب گسترده‌ای داشته است.

 

همچنین سازمان اطلاع‌رسانی و امنیت خبرنگاران ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای از اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواسته است تا برای دفاع از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده در ایران اقدام کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بله این خبرنگاران از ماجرای انفجار اتمی در ایران بو برده بودند !!!

جرم این رونامه نگاران اندکی شرف است در این کشور بیشرف پرور. همین. مرگ بر این دفتر و کتاب و آیین و پیامبرش.

خليفه که گفته بود انتخابات حکومت آزاد بوده ؟!

بلکه این خبر نگاران از ماجرا خبر داشته اند. وحوش اطراف قم را نیز به همین خاطر کشته اند. از آهو و بزکوهی تا سگ و شغال و عقابها و خلاصه هر چه توانسته اند حیواناتی که در معرض رادیواکتیوته قرار گرفته اند را کشتند تا مبادا کسی موی دماغشان شود. و اما معجزه اینکه امام عج از حج فضایی برگشته و در کمال سلامت به میهن اسلامی وارد شده. ***

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما