خانه | خبر | اخبارایران

تشکيل "قرارگاه جنگ نرم" در ستاد نيروهای مسلح ايران

جمعه, 1391-11-06 17:08
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح ايران، از تشکيل ستاد تبليغات دفاعی و قرارگاه "جنگ نرم" و "اتاق فکر فيلم و سينما" در اين ستاد خبر داد.

 

به گزارش خبرآنلاين، امروز ششم بهمن‌ماه مسعود جزايری معاون امور بسيج و دفاعی ستاد کل نيروهای مسلح ايران گفت ستاد تبليغات دفاعی با تعريف جديد راه‌اندازی شد.

 

وی گفت: "اين ستاد مربوط به کل کشور بوده و فقط مربوط به نيروهای مسلح نيست و در شرايط حساس جنگ نرم و حتی جنگ سخت به ما کمک می‌کند تا مدل رفتار رسانه‌ای و تبليغاتی خود را مشخص کنيم."

 

جزايری همچنين گفت "قرارگاه جنگ نرم" و "اتاق فکر فيلم و سينما" هم راه‌اندازی شده است.

 

جنگ نرم اصطلاحی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی مخالفان و منتقدان‌شان به کار می‌برند.

 

مسعود جزايری: [اتاق فکر فيلم و سينما] اشراف احاطه‌گونه‌ای به ما در عرصه سينما می‌دهد و برای قرارگاه جنگ نرم بسيار مفيد است

اين اصطلاح که پیشینه آن به نظریه تهاجم فرهنگی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برمی‌گردد در دهه ٧٠ خورشیدی مطرح و پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات بحث‌برانگيز رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ از سوی مقامات ايران متداول شد.

 

معاون ستاد کل نيروهای مسلح افزود: "[اتاق فکر فيلم و سينما] اشراف احاطه‌گونه‌ای به ما در عرصه سينما می‌دهد و برای قرارگاه جنگ نرم بسيار مفيد است."

 

وی گفت شرايط "جنگ نرم و عمليات روانی" روزبه‌روز پيچيده‌تر می‌شود و نشان می‌دهد "دشمن دست و پا بسته نيست بلکه قدرت، سابقه، تجربه، امکانات زيادی دارد و هزاران اتاق فکر عليه جمهوری اسلامی به راه انداخته است."

 

مسعود جزايری نخستين بار در مردادماه ۱۳۸۹ خورشيدی پيشنهاد داده بود که برای مقابله با "جنگ‌ رسانه‌ای و جنگ نرم"، وزارتخانه مستقلی در ايران تشکيل شود.

 

پس از انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ٨٨، حکومت ايران تظاهرات مخالفان دولت و اعتراض‌ آن‌ها به نتيجه انتخابات را "انقلاب مخملی و جنگ نرم" ناميد و بسياری از فعالان سياسی را نيز به اتهام "مشارکت در جنگ نرم برای انقلاب مخملی" محاکمه کرد.

 

مخالفان دولت می‌گويند حکومت ايران از "تئوری جنگ نرم" برای سرکوب مخالفان‌اش استفاده می‌کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

جنگ نرم و سخت و...بمب اتم به بقاي رژيم فاسد ديکتاتور نظامي قرن وسطي کمکي نخواهد کرد.....

حالا اگه جنگ نرم سخت شد چه کار میکنند؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما