خانه | خبر | اخبارایران

چهار نفر ديگر در ايران اعدام شدند

چهارشنبه, 1391-11-04 18:08
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

سه زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر در قزوين و يک نفر متهم به قتل در خرم‌دره اعدام شدند.

 

دادگستری شهر قزوين گزارش داد روز گذشته، سه شنبه سوم بهمن‌ماه سه نفر در زندان چوبين اين شهر اعدام شدند که اتهام يک نفر از آنان حمل ۵۰۰ گرم ماده مخدر شيشه و ۹۹۵ گرم حشيش و اتهام دو تن ديگر نيز قاچاق مواد مخدر بوده است. 

 

همچنين به گزارش خبرگزاری فارس يک نفر که گفته می‌شود يک مأمور نيروی انتظامی را به نام بهزاد جعفری در حين انجام وظيفه به قتل رسانده بود، بامداد امروز، چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در خرم‌دره واقع در استان زنجان اعدام شد.

 

روز شنبه ۳۰ دی‌ماه نيز سه متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.

 

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران چندی پيش اعلام کردند که در طی سال ميلادی ۲۰۱۲ اجرای حکم اعدام در ايران  ۹ درصد افزايش يافته است.

 

روز شنبه ۳۰ دی‌ماه نيز سه متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند

اين فعالان حقوق بشر می‌گويند سال گذشته ميلادی دست‌کم ۵۸۶ نفر در سراسر ايران اعدام شده‌اند.

 

شيرين عبادی، حقوقدان و برنده جايزه صلح نوبل نيز در گزارش دی‌ماه خود در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران گفته است در اين ماه ۱۹ نفر اعدام شده‌اند.

 

سيسيل پويلی، سخنگوی کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته در ژنو نسبت به افزايش اعدام‌ها در ايران ابراز نگرانی کرد.

 

احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل نيز گفته است در سال ۲۰۱۱ بيش از ۲۰۰ مورد اعدام در ايران تا اواسط سپتامبر انجام شده و تا ماه دسامبر ۲۰۱۱، ۴۲۱ مورد اعدام به‌شکل رسمی و ۲۴۹ مورد اعدام مخفيانه اعلام شده است.

 

به‌گفته احمد شهيد ۸۱ درصد از تمامی موارد اعدام در ۲۰۱۱ مربوط به مواد مخدر، ۴/۳ درصد محاربه و ۴/۱ درصد تجاوز بوده‌اند.

 

گزارشگر ويژه سازمان ملل در گزارش خود تأکيد کرد که جرائم مواد مخدری از جمله جرائمی نيست که تحت قوانين بين‌المللی به صدور حکم اعدام منجر شود.

 

شمار بالای اعدام‌ها و اعمال اين مجازات در ايران همواره مورد اعتراض فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است اما مقام‌های جمهوری اسلامی تعيين نوع مجازات برای متهمان را "مسئله داخلی" اين کشور می‌دانند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

در دنيای غرب به هر مسلماني، تروريست ميگويند! جمهوری اسلامي، با اين اعدامها هويت خود را ثابت ميکند!
مرا بتروريست صدا نکنيد، تروريست ما را با جرثقيل بدار مياويزد! اگر ايرانی بفهمد که اين مرام پر از جنايت است، با عمامه آويزان ميشوند!

با سلام من نمی دانم چه کسی به چه کسی جواب داده. اما بنده مورد تعرض سه نفر قرار گرفته ام و بردرم هم همین طور سه ماه نمی توانستم درست غذا بخورم. ولی ولی ولی مخالف صددرصد اعدام از یک سو خصوصا اعدام این جوانها هستم. در جامعه ی ما تمامی کسانیکه بر قدرتند سارقند٬  *** مگر دزدی شاخ و دم دارد!!! *** آری اگر گرسنه شدی گوشت مرده را هم میخوری و گرسنگی نسبی ست. بنده معتدقم که نه تنها خامنه ای رییس سارقین و زورگیرا جامعه ی ایران است *** بنابراین باید ریشه ی زورگیری را که این مذهب است زد! خمس و ذکات و سهم امام و پیغمبر و روحانیون ضد بشری همه و همه زورگیری ست. بنابراین بچه گانه است که بصورت عصبی و سطحی بگوییم باید سه چهارتا جوان را اعدام کرد تات زورگیری تمام شود. این اعدامها تخم خشونتی ست که فردا درختانی با سایه های آتشین خواهد داد.

برادران لاريجانی ما را بجای معاويه گرفتن، ننگ و نفرين بر ما جاهلان !

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما