خانه | خبر | اخبارایران

تاج‌زاده: نبايد ترسيد، بايد از انتخابات آزاد دفاع کرد

دوشنبه, 1391-10-25 18:39
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مصطفی تاج‌زاده، از چهره‌های اصلاح‌طلب زندانی، در رد سخنان اخير رهبر جمهوری اسلامی و مسئولان حکومتی عليه طرح موضوع "انتخابات آزاد" گفت: "بايد قاطع و همه‌جانبه از انتخابات آزاد دفاع کرد."

 

به گزارش تارنمای کلمه، مصطفی تاج‌زاده از مسئولان دو حزب اصلاح‌طلب مشارکت و مجاهدين انقلاب اسلامی که هم‌اکنن دوران محکوميت خود را در زندان سپری می‌کند در يادداشتی همه را به پيگيری موضوع انتخابات آزاد فراخواند.

 

تاج‌زاده گفت: "در هياهوی اخير نبايد ترسيد و بايد قاطع و همه‌جانبه از انتخابات آزاد دفاع کرد."

 

وی نوشته است: "به قدری تعادلشان را از دست داده‌اند که متوجه نيستند اين خيلی زشت است که مطرح می‌کنند «انتخابات آزاد رمز فتنه است»، معنای اين حرف اين است که انتخابات فرمايشی و شاهنشاهی از نظر اصولگراها انتخابی درست است."

 

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ضمن هشدار به کسانی که از انتخابات آزاد سخن می‌گويند، گفت: "آن کسانی که راجع به انتخابات توصيه‌هايی می‌کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند. دائما نگويند انتخابات بايد آزاد باشد. از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتيم. کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ايران آزادتر است."

 

آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان نيز روز جمعه ۲۲ دی‌ماه گفت "يک گردن کلفت" انتخابات آزاد را مطرح کرده و بقيه به‌دنبال او اين بحث را مطرح کرده‌اند.

 

مصطفی تاج‌زاده: از هر کسی که به فکر استقلال و تماميت ارضی و امنيت ايران است و نمی‌خواهد کشورمان هم سرنوشت با ليبی و يمن و سوريه بشود، می‌خواهم که برای برگزاری انتخابات آزاد در ايران بکوشد

وی انتخابات در ايران را "هميشه سالم" خواند و به مطرح‌کنندگان "برگزاری انتخابات آزاد" حمله کرد.

 

جنتی افزود: "انتخابات آزاد کليدواژه و رمز شورش شده است همان‌طور که در گذشته تقلب رمز شورش شد."

 

پس از اين سخنان مسئولان حکومتی نيز "انتخابات آزاد" را شعار "دشمنان انقلاب" عنوان کردند.

 

تاج‌زاده در يادداشت خود گفته است: "ادعا می‌کنند ايران آزادترين کشور جهان است و هم‌زمان مطبوعات آزاد را پايگاه دشمن می‌خوانند. احزاب آزاد را مزدوران دشمن می‌خوانند. اجتماعات آزاد مردمی را فتنه دشمن می‌نامند و انتخابات آزاد را توطئه دشمن."

 

وی راه نجات ايران را "انتخابات آزاد" دانست و اعلام کرد: "اگر بيرون زندان بودم بزرگ‌ترين کمپين را برای دفاع از انتخابات آزاد که امری قانونی و مشروع است، برپا می کردم. الان هم از هر کسی که به فکر استقلال و تماميت ارضی و امنيت ايران است و نمی‌خواهد کشورمان هم سرنوشت با ليبی و يمن و سوريه بشود، می‌خواهم که برای برگزاری انتخابات آزاد در ايران بکوشد. نه فقط در انتخابات آتی بلکه در همه ادوار."

 

به اعتقاد تاج‌زاده اصلاح‌طلبان رأی اول را دارند و در يک انتخابات آزاد محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران از دو دوره‌ای که به رياست جمهوری برگزيده شد رأی بيشتری خواهد آورد.

 

يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

 

مقامات حکومت ايران نگران هستند که اين انتخابات مانند انتخابات رياست‌جمهوری دوره گذشته به بحران تبديل شود.

 

مخالفان حکومت ايران شيوه انتخابات در جمهوری اسلامی را به دليل تعيين شرايط ويژه برای نامزدهای شرکت در انتخابات که توسط شورای نگهبان بررسی می‌شود غيردمکراتيک می‌دانند و معتقدند تنها گروه معدودی از موافقان حکومت اسلامی که به رهبر آن بايد وفادار باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

 

چگونگی بررسی صلاحيت نامزدها موضوعی است که از سوی اصلاح‌طلبان حکومت نيز مورد انتقاد قرار می‌گيرد و حتی برخی از اصولگرايان نيز به آن معترض‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

سیداحمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "حضور باشکوه مردم در پای صندوقهای رای نشانه بیعت مجدد آنها با نظام اسلامی است"، گفت: ائمه جمعه نمی‌توانند در این ارتباط بی‌طرف باشند!!، چراکه موضوع انتخابات مربوط به اصل نظام است و باید از تریبون نماز جمعه معیارهای کاندیدای اصلح !! را برای مردم تبیین و در واقع مردم را در این ارتباط راهنمایی کنند.

شعبانی جانشین فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین با اعتراضات اوایل پاییز سال جاری خورشیدی اشاره کرده و گفته "درحوادث اخیر بازار انصافا مدیریت بحران ما از آنچنان بلوغ و شایستگی برخوردار بود که شما دیدید چقدر زیبا به استقبال مسائل بازار رفتیم و کنترل کردیم!!."
گفته است که "در حال حاضر داریم کاندیداها !! را با خطوط قرمز آشنا می کنیم !! که این تجربیاتی است که از فتنه پیش به دست آوردیم. هم حریف شکست خورده این تجربه را دارد که با نظام سرشاخ شود و هم ما تجربه داریم !!!."

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما