خانه | خبر | اخبارایران

مهدی خزعلی برای ششمين بار اعتصاب غذا کرده است

شنبه, 1391-10-23 10:04
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مهدی خزعلی، پزشک و وبلاگ‌نويس زندانی در ايران برای ششمين بار دست به اعتصاب غذا زد.

 

تارنمای کلمه روز جمعه ۲۲ دی گزارش داد مهدی خزعلی ۹ روز است که دست به اعتصاب غذا زده و به سلول انفرادی منتقل شده است.

 

بر پايه اين گزارش وضعيت جسمی اين منتقد حکومت ايران "نامناسب" اعلام شده است.

 

مهدی خزعلی آخرين بار شامگاه ۹ آبان امسال و در پی حمله مأموران امنيتی به "سرای اهل قلم" بازداشت شد و همچنان در زندان به‌سر می‌برد.

 

به گزارش کلمه "مهدی خزعلی که پيش از اين با قول فراهم شدن شرايط قانونی و مساعدت جهت آزادی همراهانش از سوی مسئولان زندان، اعتصاب غذای خود را شکسته بود اما هفته گذشته در اعتراض به ادامه رفتارهای غيرقانونی بازجويان و نهادهای قضايی و انتقال مجدد به بند ۲۰۹ وارد اعتصاب غذا شده است."

 

مهدی خزعلی که پيش از اين با قول فراهم شدن شرايط قانونی و مساعدت جهت آزادی همراهانش از سوی مسئولان زندان، اعتصاب غذای خود را شکسته بود

اين گزارش می‌افزايد "در همين حال احضار و بازجويی از افرادی که با مهدی خزعلی در تماس بوده‌اند همچنان ادامه دارد و از اين افراد تعهد گرفته می‌شود که هيچ‌گونه تماسی با اين زندانی سياسی نداشته باشند."

 

پس از بازداشت اين پزشک وبلاگ‌نويس، ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان جمهوری اسلامی ايران گفت فرزندش مهدی خزعلی بايد به کارهای خود اعتراف کند.

 

مهدی خزعلی سال گذشته نيز به مدت ۷۰ روز در بازداشت شود. وی سال گذشته هم در اعتراض به "روند غيرقانونی بازداشت و نگهداری در زندان" دست به اعتصاب زده بود.

 

  خزعلی به ۱۴ سال حبس در شهرستان برازجان و بعد از اتمام دوره محکوميت، به ۱۰ سال اقامت اجباری در اين شهرستان و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

 

  ابوالقاسم خزعلی پيش از اين از ديدگاه‌های فرزندش "اعلام برائت" کرده بود.  طاهره کلباسی مادر مهدی خزعلی نيز گفته بود: "بارها بنده و پدرش به او (مهدی خزعلی) اعلام نموده‌ايم در صورتی از او رضايت داريم که شيوه خويش را اصلاح نمايد."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

مهدی جان همه بلایا از اسلام است. دست بردار! از این تعفنگاه بگریز. تو می توانی به مردم ایران درس گریز از نکبت و کثافت بدهی بگریز از این دین حنیف٬ بگذر از این کثافت مجسم. بگذار نامت به عنوان مردی که از نجاست گریخت و از آن بیرون رفت در تاریخ برای همیشه بماند .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما