خانه | خبر | اخبارایران

موحدی کرمانی: مجلس مراسم خرافی چهارشنبه سوری را ريشه کن کند

چهارشنبه, 1391-10-20 11:05
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه تهران با حضور در جلسه علنی مجلس ايران از نمايندگان خواست تا چهارشنبه‌سوری را که به گفته او یک "مراسم خرافی" است، "ريشه‌کن" کنند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، موحدی کرمانی، امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه برای ارائه "توصيه‌های اخلاقی" به نمايندگان در مجلس ايران سخنرانی کرد.

 

وی گفت: "در کشور ما بعد از سی و چند سال انقلاب و زنده شدن عقول،‌ برخی خرافات به چشم می‌خورد و برخورد جدی از مسئولين در اين‌باره نديده‌ايم. يکی از اين بحث‌ها چهارشنبه‌سوری است. تا چه وقت بايد شاهد باشيم که افرادی در اين روز کور می‌شوند يا دست‌شان قطع می‌شود و اين اتفاق در سال بعد هم تکرار می‌شود."

 

امام جمعه تهران، مراسم چهارشنبه‌سوری را "خرافاتی" دانسته که "به واسطه دوری از عقل به سراغ انسان می‌آيد."

 

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز در سال ۱۳۸۸ در پاسخ به سئوالی درباره مراسم چهارشنبه‌سوری، گفت اين مراسم، "مبنای شرعی" ندارد و "مستلزم ضرر و فساد زيادی" است

موحدی کرمانی افزود: "از مجلس و نمايندگان تقاضا دارم روی اين مسئله فکری کنيد و تصميمی بگيريد و مجازات قاطعی برای کسانی که وارد اين برنامه می‌شوند در نظر بگيريد تا اين موضوع ريشه‌کن شود و از بين برود."

 

چهارشنبه ‌سوری نام جشنی است که ايرانيان در آخرين چهارشنبه سال خورشيدی از ۱۷۰۰ سال پيش از ميلاد تاکنون آن را برگزار می‌کنند.

 

پيش از اين نيز شماری از مراجع تقليد شيعه در ايران با اعلام اين‌که چهارشنبه‌سوری يک مراسم "خرافاتی" است، خواهان حذف آن شده بودند.

 

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، يکی از مراجع تقليد شيعه در ايران، اسفند ۱۳۹۰ اعلام کرد: "آتش روشن کردن در چهارشنبه‌سوری يک بدعت خرافی است مخصوصاً با گفتن اين جمله که «سرخی تو از من، زردی من از تو» اين‌ها خرافات است."

 

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز در سال ۱۳۸۸ در پاسخ به سئوالی درباره مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری)، گفت اين مراسم، "مبنای شرعی" ندارد و "مستلزم ضرر و فساد زيادی" است.

 

به گفته رهبر جمهوری اسلامی بايد از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری "اجتناب" شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

موحدی کرمانی در جنوب ما به حاجی ***معروف بود. حالا پیر شده و پرهیزکار. باید به این مردک ***گفت خرافات نماز و روزه عبا و عامه ی نجس توست. اگر چهارشنبه سوری ریشه کن شدنی بود تا حالا شده بود. از هزار و چهارصد سال پیش تا حالا هر سال شما در حال ریشه کن کردن آن هستید و سرانجام این چهارشنبه سوری ست که شما را و دین پامبر دمدارتان را خواهد کند. مردک ***

آخوند جان دستها قطع و چشم ها را تو کور می کنی و نه جشنی چندین هزار ساله. تو اصلا چکاره ای مردک. اتفاقاتی که دور این جشن می افتد همه و همه از این است که بیشرفانی چون تو و رهبرت خونخوارت بر ایران حکومت می کنند و مردم مجبورند با ترس و لرز و با مواد من درآوردی این جشن را برپا کنند. همینکه مردم به قیمت قطع دست و کوری چشم و سوختن این جشن را گرامی می دارند نشانه ای از این است که با هر هزینه ای این جشن گرفته خواهد شد و این تو و روحانیت نیستید که این جشن را ریشه کن خواهید کرد٬ این٬ این جشن است که شما ها را ریشه کن خواهد کرد. ***بر اسلام *** بر روحانیت زنده باد ایران٬ زنده باد چهارشنبه سوری.

ریشو مار صفت زالو ...علت سوزشت رو هم بگو ....که اسرائیل نابود نشده و من انتقامش رو سر ایران نشینان می گیرم ...بگو از آتیش می ترسم ....بگو از ترکیدن ترقه می ترسم ....بگو از شادی مردم می ترسم وحشت برم میداره ...بگو که از درد و بیماری و فقز و شکنجه لذت می بری ...بگو من *** شیطون از آتیش روحم به سوختن می افته و از آتیش می ترسم....!!

نمیدونه که همین روزا سوراخ موش را باید پیدا کنه ودر بره که چهارشنبه سوری برای همیشه میمونه واو باید بره.....

بر دیوانه و نادان چار ه ای نیست ، یک دوره داروی سرطان ۲۰۰ میلیون تومان شده ،با ارز دارو پورش و مازراتی وارد شده ،راننده بنز و ب ام و در شمال شهر تهران قمه کشی میکنند و یکدیگر ر امیکشند ، خود فروشی پسرها و دخترها و شیشه و مواد مخدر و دزدی ۳ میلیارد دلاری و کشف طلا و ارز قاچاق ۲۰ میلیارد دلاری بی گناهان را دسته به جوخه اعدام میسپارند ، فساد و رشوه و سرقت و جنایت و کج رفتاری در کشور غوغا میکند تورم این ماه بر اساس آمار بانک مرکزی به ۳۸ در صد رسیده ، کارخانه ها بسته و کارگران بیکارند حال این دیوانه از حذف چهار شنبه سوری میگوید و احمدی نژاد میخو اهد در کشور به هر نفر ۵ هکتار زمین برای ویلا سازی ببخشد وای بر مخالفین رژیم که خود
ر ا اپو زیسیون مینامند و دست روی دست گذشته اند .تا وقتی که ایران از دست این جانوران و بدست دشمنان ایرانستان شود ؟ فکری به حال ایران و هم میهنان بکنیم ، کس نخورد پشت من ....جز ناخن انگشت من .

فسيل طالباني *** پرست آرزوي باطلت را بگور ميبري

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما