خانه | خبر | اخبارایران

صدور حکم اعدام برای دو متهم به زورگيری در تهران

پنجشنبه, 1391-10-14 16:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دادگاه انقلاب اسلامی تهران دو تن از متهمان زورگيری اخير در تهران را به اعدام محکوم کرد.

 

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، بنابر رأی صادرشده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، دو تن از متهمان ماجرای زورگيری اخير در تهران به مجازات اعدام و دو تن ديگر نيز افزون بر محکوميت به ۱۰ سال حبس، هر کدام به پنج سال تبعيد و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

 

دادگاه همچنين هر چهار متهم را به بازگرداندن اموال سرقت شده به شاکيان محکوم کرد.

 

آذرماه سال جاری يک دوربين مداربسته تهران وقوع يک زورگيری را ثبت کرده بود. در اين فيلم چند موتورسوار با سلاح سرد اموال يک شهروند ايرانی را در روز روشن و در برابر ديدگان مردم به زور می‌گيرند.

 

آيت‌الله صادق آملی لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران، در واکنش به انتشار اين فيلم در سخنانی وقوع جلوه‌هايی از ناامنی در جامعه ايران و انتشار فيلم آن‌ها در رسانه‌ها را موجب ناامنی دانسته و گفته بود: "هرچند در تمام دنيا اين وقايع و حوادث وجود دارند اما چنين اتفاقاتی در کشور اسلامی ما تکان‌دهنده است."

 

وی با اعلام اين‌که "نيروی انتظامی بايد دور جديد برخورد با اشرار را آغاز کند"، تأکيد کرده بود: "حسب موازين شرعی و قانونی مصوب، تفاوتی ميان به‌کارگيری سلاح سرد يا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نيز اعدام است."

 

تنها يک جلسه دادگاه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی ابوالقاسم صلواتی برای اين متهمان برگزار و به صدور حکم منجر شد

به گزارش تارنمای خبرآنلاين، مدتی پس از انتشار فيلم يادشده، پليس زورگيران را بازداشت کرد. پس از آن عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، اعلام کرده بود: "حداکثر يک هفته تا ۱۰ روز رسيدگی به پرونده متهمان را به پايان می‌بريم."

 

نهم دی‌ماه جاری تنها يک جلسه دادگاه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی ابوالقاسم صلواتی برای اين متهمان برگزار و به صدور حکم منجر شد.

 

قاضی صلواتی همان روز با بيان اين‌که "اگر فردی با کشيدن سلاح اقدام به ايجاد رعب و وحشت کند از مصاديق محاربه است"، افزود: "اگر پرونده‌ای به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شود با قاطعيت با آن برخورد می‌کنيم."

 

به گفته رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، "هيچ وکيلی حاضر به دفاع از متهمان پرونده زورگيری نبود و وکلای حاضر در دادگاه وکلای تسخيری متهمان هستند که به دستور دادگاه حضور پيدا کردند."

 

قاضی اميراسماعيل رضوانی‌فر، نماينده دادستان نيز در تشريح کيفرخواست متهمان گفته بود: "در اين پرونده متهم رديف اول متولد سال ۱۳۶۸، سابقه‌دار، متهم به محاربه و افساد فی‌الارض از طريق سرقت مسلحانه با سلاح سرد و همچنين ضرب عمدی شاکی پرونده است."

 

وی افزوده بود: "متهم رديف دوم متولد ۱۳۷۱ نيز متهم به محاربه و افساد فی‌الارض از طريق ايجاد رعب و هراس در جامعه است."

 

نماينده دادستان درباره دو متهم ديگر نيز توضيح داده بود: "اتهام اين دو نفر که ۲۱ و ۲۳ سال سن دارند و هر دو سابقه‌دار هستند سرقت مسلحانه با سلاح سرد است."

 

متهم رديف چهارم که متولد سال ۱۳۶۸ است هيچ سابقه کيفری ندارد و برادر بزرگ متهم رديف سوم است.

 

متهم رديف دوم نيز در سخنانی گفته بود: "من متولد سال ۱۳۷۱ هستم و برای اولين بار است که دستگير می‌شوم تا سوم راهنمايی درس خواندم و در اين ماجرا فريب دوستم را خوردم."

 

به گفته وکيل متهم رديف دوم، "اگر فيلم اين زورگيری در رسانه‌ها پخش نمی‌شد اقدام متهمان از مصاديق ماده ۶۵۲ قانون مجازات بوده و از مصاديق محاربه در نظر گرفته نمی‌شد."

 

برپايه دستور ويژه رئيس قوه قضائيه ايران پرونده‌هايی که امنيت عمومی را بر هم می‌زنند و جنبه ملی پيدا می‌کنند، به‌طور ويژه و با سرعت پيگيری و رسيدگی می‌شوند.

 

با وجود انتشار موارد متعددی از سرقت، زورگيری، آزار و اذيت و حمله‌ شبانه‌ اراذل و اوباش به شهروندان در طول چند سال اخير، برخورد پليس ايران با کسانی که متهم به زورگيری بوده‌اند با انتقادات بسياری همراه بوده است.

 

افزايش چنين مواردی نشان‌دهنده آن است که "برخورد شديد" و اعدام بزهکاران اجتماعی نتوانسته است مسئله جرايم اجتماعی در ايران را حل کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

چطور پرونده اسلحه کشی و اقدام به قتل حجاریان توسط چاقوکش طلبه سعید عسکر از مصادیق محاربه اعلام نشد و طرف زیر سبیلی برگشت سر کار و زندگی اش؟. لابد آدم کشی برای رهبری جایزه داره ولی زورگیری برای پول اعدام ! سعید عسکر به نماینده شواری شهر تهران با اسلحه به قصد کشتن شلیک کرد اما همین قوه قضائیه خامنه ای جرم او را خصوصی اعلام کرد و هیچ جنبه عمومی برای آن در نظر نگرفت. میزان التهابی و رعبی که سعید عسکر ایجاد کرد بسیار بیشتر از کار این زور بگیران بود اما به راحتی آب خوردن از مجازات گریخت تا به آدم کشی اش برای ولی فقیه ادامه دهد.

بزرگترینهای زورگیری در ایران خمینی و خامنه ای و رفسنجانی در راس روحانیت بوده و هستند. تمامی این بدبختهایی که دست به این جنایات می زنند از مقلدان راستین روحانیت زورگیر و زورخوار ***

آقايان لاريجاني متولدين خاک مقدس عراق،
زورگيری اين جوانان از گرسنگيست! نه به اعدام، نه؛ نه، نه به اعدام!
تو عراقی ، دستور اعدام فرزندان اين خاک را ميدهي؟ ضريح حق من و اين جوانان بود صدور کرديت، ما راضی نيستيم، شما زورگيری کرديت!
بشماريد متولدين عراقی را، عبدالوهاب نجفی سينما رکس آبادان را آتش زد! نجفي!
اسمهايتان هم که ايرانی کرديت : لاريجاني، شاهرودي،خميني، آملي!
برگرديت بخاکتان 2 م. ايران و عراق کشته داد براي شيعه های عراقي!ما بايد با سنيهای عراق همدس شيم!

این هم از مزایای شبکه های اجتماعی آنلاین! حکمی که می توانست اعدام نباشد را به اعدام تبدیل کرد. یعد بگویید اینترنت لزوماً به گسترش لیبرال دموکراسی کمک می کند!!

ایران نشینان محترم خیالشون راحت باشه ....فقط همین دو تا زور گیر بودن که دستگیر شدن و اعدام شدن ....و بعنوان تشکر هم شده برای سلامت خاندان ده هزار فامیل علی خامنه ای (خ ره ) و مزدورانش صلوات بلندی بفرستن...خدایا این دو تا زورگیر بفرست به جهنم .....خداجون با توام دیگه ...جون ما برای یه بار هم فقط شده از سی و چند سال سر مبارکتون به طرف ایران به گردونید ..ایران نشینان روزی 17 رکعت براتون نماز می خونن ....لاقل یه بار هم شده یه لطفی در حقشون بکنید......و اینقدر خداجون با اروپائی ها و امریکائی ها و ژاپنی ها خوش و بش نکن و اونها رو عزیز دورودنت نکن ...خداجون مردم ایران هم مخلوقتن مگه نه...؟اگر قبول داری که مخلوقتن پس چرا کمکشون نمی کنی که برنج هندی و پاکستانی رو ارزون تر بخرن؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما